Kaptatok már ilyen sms-t az OTP-től? Ha igen mi állt mögötte?
“ Az Ön xxyy végü bankkàrtyàjàt felfüggesztettük, kérjük hivja ügyintézönket a +36(1) 3666000-s telefonszàmon, vagy keresse fel bàrmelyik bankfiòkunkat!
Természetesen hívtam de minden ügyintéző foglalt szöveget hallgattam fél órán keresztül.
Tudd, hogy telefonszámot tudnak masszírozni a csalók!
Amúgy a legbiztosabb hogyha bemész az OTP-be.
Kaptam már ilyet, a bank volt. Először nem foglalkoztam vele, mert a semmiből jött az éjszaka és nem volt közvetlen kártyahasználati előzménye. Majd másnap a banktól hívtak, hogy észleltek külföldről egy 1 eurós rápróbálkozást, hogy átengedik-e tranzakciót (ha igen, utána már megpróbálja több tízezerrel is), és ezt gyanúsként észlelték.
Ebből össze lett rakva, hogy pár hónappal korábban sikerült besétálni egy kár nélküli csalásba (kiadtam a kártya adatokat egy nem biztonságos felületen, ahol az utalás végül nem történt meg, mert semmilyen jóváhagyási kérelem nem futott be a bankhoz), és addig pihentették a dolgot, majd bepróbálkoztak. Kártyacsere lett a vége.
Az is igaz, hogy nagyon sok a bankok nevében a csalási kísérlet, és akár a hivatalos számokat is képesek meghamisítani, de egy dologgal biztosra mehetsz: bemész a bankodhoz, elmondod/megmutatod hogy mit kaptál, és meg tudják nézni hogy valós riasztás-e.
#9 Ma reggel már sikerült elérnem őket és valóban külföldön történt egy fizetés, amit letiltottak így most már a kártyámat is. Ami gyanús, hogy nem online, hanem személyes volt a próbálkozás, nem értette a hölgy sem a vonal túloldalán.
Köszi a válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!