Taxitársaságok vajon tudják, hogy ahol nem lehet applikáción keresztül kocsit rendelni (vagy lehet, de mégsem azon keresztül rendelik), ott előfordulhat, hogy a taxis nem kapcsol taxiórát? (akár az utas tudta nélkül)
A taxisok egyéni vállalkozók, a fuvarszervező cégnek, akitől az autót rendelted, semmi köze ahhoz, hogy a taxisnak mennyi a bevétele.
Ilyen nyilván megeshet, hogy valaki elfelejt órát kapcsolni. Azt nem tudom, hogy a te esetedben ez mennyire volt szándékos, vagy véletlen, de a céget ez semmiben nem befolyásolja.
"nekem fura és ha nekem lenne taxitársaságom"
De nem lesz taxitársaságod, legalábbis Magyarországon nem, itt ugyanis nincsenek taxitársaságok :) Egyéni vállalkozók vannak, akik (általában) egy havi fix díjért cserébe (12-150 ezer körüli összeg) a fuvarszervező cégektől címet kapnak. Nincs köztük egyéb más üzleti kapcsolat.
Simliskedni nem azért nem éri meg, mert a fuvarszervező cég eltángál, hanem azért, mert ha egy BKK vagy NAV próbautas ül éppen a kocsiban, akkor elég súlyos büntetésre számíthat a sofőr.
A "B" betűs társaság sem garancia arra, hogy nem verhetnek át, ott is taxaméter alapján van elszámolás, nem az applikáció szerint (ahol amúgy is elég tág intervallumban működik a díjszabás).
Az
Én régebben taxiztam, néhány alkalommal velem is előfordult, hogy elfelejtett órát kapcsolni (vagy véletlenül lestoppoltam, és nem indítottam újra), de nekem ezen semmi "nyereségem" nincs, hiszen az utas mondhatja azt, hogy akkor nem fizet ki, hiszen nem ment az óra. Biztos létezik olyan, hogy valaki szándékosan nem kapcsol órát, hogy átverje az utast, de úgy gondolom, hogy azért ez elég ritka. A terminál nálam is lefagyott néha (de multi élelmiszer üzletben is fordult már elő ilyen, ez nem taxi specifikus dolog). Ezeket csak azért írom, mert nem egyértelmű, hogy a taxis szándékosan, vagy véletlenül csinálta-e az veled, amit. Ha nem kért magasabb összeget, simán lehet, hogy véletlen egybeesés.
A helytelen útvonalválasztásra nem tudok mit mondani, biztos van pár hülye taxis, aki azt hiszi, hogy megéri kockáztatni pár száz forint miatt, de azt azért hozzátenném, hogy sok esetben 100-200 forint különbség van a lehetséges útvonalok között, és nem biztos, hogy szándékosan megy a hosszabb úton a taxis. Pl: hiába hosszabb egy út pár száz méterrel, ha kevesebb a lámpa, akkor nem lesz feltétlenül több a viteldíj.
Kérdező nagyon laikus vagy, de semmi baj.
Akár megy az óra akár nem, akkor törlök belőle fuvart, amikor csak akarok. Más kérdés, hogy semmi értelme, semmit nem nyerek rajta mióta kötelező PTG használat és DAC7 rendelet van. Nincs semmi jelentősége. Valószínűleg véletlen elfelejtette elindítani és nem akarta 1500 Ft-nál a nulláról indítani, hogy elkerülje a vitát az árkülönbözet miatt.
Velem is előfordult, hogy inkább el sem indítottam, mert így 4500 helyett kerestem volna 2000 forintot. Ehelyett tudtam mutatni az utasnak az appot, mert ugye az app is számol. És persze lefele kerekítettem, hogy ne legyen konfliktus, mert végülis én hibáztam, egy kis mínusz belefér.
Ha nem a Bolttal mész teljesen mindegy az óra. Senkit nem érdekel, mert tagdíj van. Tehát ha 0 címet viszel akkor is, ha 20000 milliót akkor is ugyanannyi.
Ha pedig a Bolttal mész, szintén teljesen mindegy az óra, ugyanis mielőtt beülsz a kocsiba már tudja a cég, hogy kb mennyi lesz az útiköltség és az app ugyanúgy számol. A taxióra senkit nem fog érdekelni, az inkább az utasnak fontos, hogy lássa.
Blokkot, azaz nyugtát pedig penztargepbol ugyanúgy tud adni, akár ment az óra, akár nem. Legfeljebb beleteszi üresen.
Főleg úgy, hogy már a legtöbb terminal online van és nem is tud nyomtatni.
A “terminal nem működik” pedig előfordul karbantartás miatt. Semmi okunk nem elfogadni a kártyás fizetést, azonnal vagy más cégnél következő munkanapra a saját számlánkra kerül az összeg. Nincs értelme nem elfogadni kártyát. Aki nem fogadja el és karbantartás sincs, annak tuti nincs engedélye taxizni sem.
Túlgondoltad ezt az egészet.
Értelek, köszönöm.
Nem Bolt volt valóban. És tényleg nekem lett volna fontos az óra, mert ugye őnáluk nincs app (vagy nem tudok róla), szóval én máshonnan nem tudtam volna ellenőrizni ("betartatni"), hogy tényleg ne mondhasson akár magasabb végösszeget, mint amennyi a tényleges úthossz (útidő) szerinti összeg..a Bolt-nál ugye be lehet állítani kártyás fizetést és hogy az út végén automatikusan vonja is le az összeget tőlem - szerintem ez a legeslegjobb (és leggyorsabb) megoldás, mert se terminálra nincs szükség, és a taxióra is mindegy nekem, mert az app úgysem verhet át. Pesten volt már, hogy a taxis azt hitte nem vágom az útvonalat és megpróbált fölélőni jócskán az árnak, természetesen ő sem kapcsolt taxiórát, nehogy már láthassam. :D természetesen nem adtam neki oda azt az összeget, amit kért, ezek fényében, hanem ami szerintem reális volt, sokat nem tudott csinálni (elég nagydarab vagyok :D)
Terminált is értem, bár nekem pár hónapja egy taxis panaszkodott erre, hogy pont azért nem szereti, mert várni kell több napot, amíg akkor az a pénz rákerül a számlájára - na most ez vagy igaz volt vagy nem, az általad írtak alapján a legkésőbb másnap az szerintem nagyon rendben van, ez esetben tényleg értelmetlen ezzel is "szivatni az utast" - nekem ennél a legutóbbi esetnél azt mondta a fickó, hogy 2-3 hete (!) nem jó a terminálja..nekem itt lett fura a dolog igazából..akinek ez a munkája, az hogy létezhet, hogy 2-3 hétig semmit sem kezd az állítólag rossz termináljával..na mindegy, nálam már csak a Bolt jöhet szóba, azzal sosem volt gondom. Néha hátrány, ha az ember fiatal, mert azt hiszik h.lye is. Tisztelet a kivételnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!