Boltban miért kérdezik meg, hogy kérem-e a blokkot? Trükközés folyhat?
Bocsi, nem írtam oda, hogy élelmiszer bolt.
#1. Amúgy nekem új ez az infó, nem találkoztam még vele sehol.
Korábban dolgoztam kereskedelemben, és nagyon szigorúan vették a blokk átadásával való kötelezettséget.
Mint vásárló, pedig azt tapasztaltam, hogy ott mulasztották el, ahol valami trükközés volt.
Marha egyszerű, és nem kell semmi trükközés, hiszen a kassza be van kötve a navhoz, ha már elhangzik a kérdés, kéred-e a blokkot, be van ütve minden, csak a nyomtatás a kérdés.
Két percenként egy ügyfél, mondjuk minden második ott hagyja a blokkot a pulton, mert nincs rá szüksége. Kasszás Gizinek a nyomtatás, pultra tétel, majd otthagyott blokkért nyúlás, kukába dobás 10 másodperc veszteség.
Nyolc órában, négy percenként 10 másodperc az 1200 másodperc, azaz 20 perc! Ennyi munkakiesés a munkáltatónak, ennyi felesleges nyújtózkodás Gizinek.
És ehhez jön még a fent említett környezettudatosság.
"hiszen a kassza be van kötve a navhoz, ha már elhangzik a kérdés, kéred-e a blokkot, be van ütve minden, csak a nyomtatás a kérdés."
Nem egészen. Sőt, egészen nem.
Amíg a blokk nincs kinyomtatva, a pénztárgépbe bevitt adatok sztornózhatók.
A környezettudatosság egyáltalán nem szempont, mert az szubjektív elem, sehol sincs jelen a szabályozásban. Az időveszteség szintén nem valid szempont.
Amennyiben komolyan veszed a szabályokat, blokkot kell adnod.
Tehát, a kéri/nem kéri az bizony trükközés.
Egyetlen esetben szabályos a kéri/nem kéri, és ebből adódhatott az a félreértés, ami a 7-es választ inspirálta: Amikor kártyával fizetsz, és a terminál külön papírt nyomtat erről, akkor megkérdezi, hogy 1 vagy 2 példányt nyomtasson-e. Az 1 mindenképpen kötelező, mert azt meg kell tartania az eladónak. A másodpéldány opcionális, mert a kifizetett összeg és a fizetés módja egyaránt látható a blokkon. Amit kötelező létrehozni. Az más kérdés, hogy sok vevő nem veszi kézbe a blokkot, hanem otthagyja. Ez azonban nem mentesíti az eladót a blokkadási kötelezettség alól.
Már az online pénztárgépek előtti korszakban is klasszikus megtévesztési eszköz volt, hogy a tételeket beütötték a gépbe, de a nyomtatás nem történt meg, és a vevő távozása után úgy tett az eladó, mintha semmi sem történt volna, azaz törölte a vásárlást. Ez most sincs másképp, hiszen a beütött tételek nem minősülnek automatikusan vásárlásnak, hanem a vásárlást a blokk nyomtatásával lehet jóváhagyni és befejezettnek tekinteni.
Azért mert kommunikál és sok apró felesleges mozdulattól kíméli meg magát +korrekt.
A 100-500adik ember után az a sok pici felesleges mozdulat sok ám.
Így 2 opció van: egyenesen kuka vagy elviszi a vevő.
Nem pedig nyúlkál érte vagy takarítja össze az ember.
De vannak vevők, akik megnézik és eldobálják - plusz takarítás.
Jómagam pl minden blokkot pénztárcába rakok és a legkisebb összegektől a százezresekig, mivel minden pénzmozgást táblázatban vezetek.
Az alap szükségletektől egészen az alapanyagokig, gépekig (munkához valók)... Stb.
Sok embernek kellene rászoknia erre, szembesülnének a ténnyel, mennyire rosszúl kezelik a pénzüket.
Tesómat is rávettem, tegye el és írjon mindent. Folyt ki a keze közül a pénz. Azóta rendbejött anyagilag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!