Elkallódott nemzetközi csomagküldemény felől ki jogosult "hivatalosan" érdeklődni (és hol)?
Egy USA-ban található webáruházból rendeltünk, akik - fizetés után - útnak is indították a csomagot. Elküldték a követési kódját és a Magyar Posta rendszerében látható volt , hogy valóban elindult tőlük, sőt előkészítették nemzetközi szállításra (két ilyen bejegyzés is van kilenc nap eltéréssel). A DHL követő-rendszerében több infó is van. Azok is megvannak (kis elcsúsztatással), amelyek a Magyar Postáéban szerepelnek, de vannak újabbak is. A második nemzetközi fuvar előkészítést követően négy nappal "megérkezett Magyarországra", majd jó három hét elteltével "Feldolgozva a helyi elosztóközpontban" - de nem Magyarországon, hanem Indonéziában (Jakartában)!! Ez az utolsó bejegyzésük. Az Indonéz posta követő rendszerében három bejegyzés van. Megérkezett, Kapott egy belső azonosító számot, majd törölték ezt a számot. Azóta eltelt újabb két hét.
A lényegi kérdés, hogy milyen nemzetközi szerződések rendelkeznek a postaforgalomról, amelyek az ilyen kérdéseket szabályozzák és érvényesek rá úgy Magyarországon, Németországban, az USA-ban és Indonéziában? Ezek alapján ki jogosult hivatalosan keresést indítani (a feladó vagy a címzett)? Ha a feladó, akkor konkrét szerződés-hivatkozás kellene a ténylegesen alkalmazandó paragrafusokkal, amire hivatkozhatnánk a feladónak küldött reklamációs levélben!
Köszönöm!
Itt tudsz ügyet indítani náluk: [link]
A feladó számára mindenképpen jelezd, hogy nem kaptad meg a csomagot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!