Oraatallitas hogy van a 4 muszakba mukodo munkahelyeken?
Ahol a nyár maga nonstop, ott ugyanúgy nonstop a gyár egésze óraátállításkor is, azaz az őszi átállítás dátuma 25 órás, a tavaszi átállítás dátuma 23 órás. Mindenki másnak is ennyi órás e 2 nap, így a gyárnak is. Az éjszakás munkás fordítva nyer-veszít egy órát mint az ekkor alvó többség. Mivel kezdeni átállítás előtt ugyanúgy 22-kor fog az éjszakás, míg a követlező délelőttös ugyanúgy 6-ra megy be (de megtörtént eközben az átállítás, és papíron marad a reggel 6 ugyanúgy reggel 6, nem az válik az előző idő szerint 7-té/5-té), így kénytelen annak a műszaknak módosulni a hossza, amelyikbe beleesik az átállítás időpontja, ez pedig az éjszaka. A 22-06 műszak (ami 8órás máskor) azon az egy őszi éjszakán gyakorlatilag 9 óra hosszú, viszont azon az egy tavaszi éjszakán pedig csak 7.
Inkább az a kérdés, hogy nem ilyen szerencsések a vasutasok, hogy ők is a fenti módon egyszer visszanyerhetnék azt az egy órát, amit máskor elvesztettek. Az a kevés vonat áll egy órát, amelyik mentébe beleesik az őszi átállítás. Mivel időutazni nem tud a vonat, így a tavaszi átállításkor ugyanúgy kénytelenek időTARTAM szerint ugyanannyi ideig menni (és még késni is fognak egy órát az átállítás időpontja utáni menetük alatt). Na tessék, a mozdonyvezetőnek rosszabb ebből a szempontból mint a gyári melósnak, aki éppen akkor éjszakás. A mv stopper szerint vezet végig ugyanannyi időt tavasszal, ősszel meg egy órával többet (hogy ne menjen fizikailag ugyanakkor és papíron eggyel kevesebb órakor érné el az úticélt).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!