Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » A gyógypedagógusok munkája...

A gyógypedagógusok munkája mennyire van beszabályozva?

Figyelt kérdés

Pl. kell-e adminisztrálni a gyerekek fejlődését, mennyire szablyák meg, hogy milyen eszközöket használj, hogy fejleszd a gyerekeket, stb.?


(Elsősorban az autistákkal, vagy tanulási, magatartási zavaros gyerekekkel foglalkozó irány érdekelne :)


Előre is köszi a válaszokat!



2021. máj. 31. 11:17
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Elsőéves gyógypedagógus hallgató vagyok. Őszintén szólva magamtól ezekre a választ még nem tudom. De egy biztos, Magyarországon ha nézed az álláshirdetéseket, nagyon sok munkakört betölthet, mert semennyire sincs beszabályozva a rendszer, olyan szempontból, hogy pontosan mire kompetens és mire nem. A magatartási zavaros gyermekkel pszichopedagógus foglalkozik, erre a szakirányra kiírt állásokat, betölthet, pszichológus, foglalkoztató terapeuta, gyermekfelügyelő okj-s szakember, szociálpedagógus és néha még szociológus is, Az autista szakirány az munkakörileg behatároltabb. De önmagában a gyógypedagógus titulussal , mindegy hogy milyen szakirányon rengeteg állást betölthetsz. Ez annyiban válasz a kérdésre, hogy mivel ennyiféle állást be lehet tölteni, és a meghirdetett állásokra ennyiféle szakember jelentkezhet, akkor valószínűleg mindenki a saját képzésének megfelelően csinálná, tehát semennyire nincs beszabályozva.


Adminisztrálni mindenképp kell. Szerintem ez olyan hogy az egyetem alatt megtanulod, hogy ennek mik a keretei, milyen diagnózist, milyen tünetekkel kell alátámasztani. De ahogy az orvosok megírják a zárójelentést, annak is ugyanilyen keretei vannak, aztán lehetséges, hogy három különböző orvos, teljesen máshogy írja le.


Eszközök: Nem hiszem, hogy nagyon mellé tudnál nyúlni velük. Az egyik volt osztálytársam anyja pszichiáter, de autistákkal foglalkozik. Az eszközöket rengeteg esetben maga készíti, játékokat , ilyen kocka olyan kocka stb. Senki nem szól bele, hogy most neki ezt szabad-e. Mellesleg ha végzettséged van, akkor elvileg kompetens vagy eldönteni, hogy ez most jó lesz e a gyereknek vagy nem. Annyira rossz a magyar rendszer, hogy rengeteg tered lehet. Meg a képzés alatt is sokat tanulsz ezekről. Elég ahhoz, hogy ne nyúlj mellé semmiben, ha ettől félsz .


Remélem segítettem, de ha a válaszom hülyeség, akkor se pontozz le légyszi, én megpróbáltam segíteni.

2021. máj. 31. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim válasza:

Az adminisztráció nagyban függ attól, hogy hol helyezkedsz el. Iskolában pl kell készíteni tanmenetet, egyéni fejlesztési terveket, vezetni kell a krétát. Pedagógiai szakszolgálatoknál is a szakértői vélemények alapján fejlesztési terveket kell készíteni, vezetni kell a gyermek fejlődését INYR rendszerben. A Szakértői Bizottságokban nagyon beszabályozott az adminisztrációs munka.


Az eszközökbe szerintem nem szólnak bele, ha azok a fejlesztési céloknak megfelelő, a gyermek fejlődését segítő eszközök. De az iskolákban nyilván meg van adva, hogy milyen tankönyveket szoktak rendelni, a szakszolgálatoknak is van egy alap eszköz felszereltsége. Ezen felül, hogy milyen plusz eszközöket szeretnél még használni a saját kreativitásodra van bízva.


Törvényileg a 2011. évi CXC köznevelési törvényből, illetve a 15/2013 (II. 26.) EMMI rendeletből, valamint a 18/2016 (VIII. 5.) EMMI rendelet a gyógypedagógia alapképzési szak képzési és kimeneti követelményeiből tudsz tájékozódni sok mindenről.

2021. jún. 1. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!