Minecraft-al kapcsolatos kérdés: Mitől van a chunk error?
Ha World Edit-tel játszom, és a mapomat már úgy hoztam létre, hogy be volt téve a mod, ezért nem tudom hogy attól van e, ezért kérdezem. Hatalmas chunk errorok vannak a világban, de úgy hogy a biomok közti átmenetkor egyszercsak az egyik boimnak vége, és a mások kezdődik, (tudom hogy amúgy is így van) de tökéletesen lehet hátni, hogy ott valami gikszer van.( Tételezzük fel, hogy az egyik biom vézetér y=75 ös magasságon, az óceán meg rögtön mellette keztődik pl 50 es magasságon, és a kettő között, az a 25 block magasság az egy chunk szélen van, de az több 10 chunkon keresztül így fut végig a biom mellett.) Ez a World Edit miatt van, vagy nem. Válaszát előre is köszönöm.
Ui.: Magyarázó képességeimet ne vitassuk kérlek.
Nem maga a World Edit a probléma, hanem a map-eket zagyváltad össze.
Ugye a Minecraft világa ha nem is végtelen, de a szoftveres limitáció is 60 millió blokk szélességű és hosszúságú területet jelent (ez ezermilliárd nagyságrendű chunkot jelent). Nem lehet a komplett világot legenerálni az elején, nem is csak azért, mert évekig – talán évszázadokig – tartana, hanem mert kellene pár millió terrabájt a tárolásához. Másrészt viszont mégis tárolni kell a chunkokat, a blokkokat, hiszen a világ nem statikus, lehet ásni, bányászni, építeni stb…
A megoldás az, hogy a táj kiinduló állapotát kvázi egy matematikai függvény – tulajdonképpen egy pszeudo véletlen szám generátor – írja le, egy-egy chunk csak akkor lesz ténylegesen legenerálva, mikor egy játékos látótávolságába kerül. Utána viszont a már legenerált chunkokat tölti be.
Hogy ne legyen minden új játéknál ugyanaz a táj, ezért minden világ esetén más és más a véletlen szám generátor kezdeti értéke. Ez ugye a seed. Tehát mikor lement a játék egy map-et, akkor lementi – többek között –, hogy milyen seed-del készült a világ, hogy az új, még le nem generált chunkokat tudja mi alapján generálni, másrészt lementi a már legenerált chunk-okat is.
A gond akkor van, mikor egy világban az ember lecseréli a chunkokat egy másik seeddel készült világ chunkjaival. Kicsit olyan ez, mintha lenne egy világ, ami a „Tudor” seeddel lett generálva, el is készül a Tudor, Vidor, Morgó chunk, de a többi nem, majd ezeket átmásolják egy olyan világban, aminél meg „Álmos” a seed. Addig nincs is gond, amíg az ember el nem megy a 4–5–6. chunkig. Ott viszont szépen legenerálja a játék az „Álmos” seedből ezeket a chunkokat is: Kond, Tas, Huba.
Tehát a végeredmény az lesz, hogy lesz egy világ, amiben a chunkok úgy néznek ki, hogy: Tudor, Vidor, Morgó, Kond, Tas, Huba…
~ ~ ~
A megoldás: Ha egy világról másolatot akarsz készíteni, mind a chunkokat, mind a többi adatot át kell másolni (level.dat stb…). Ha egy már kész világban lecserélsz chunkokat egy másik seeddel készült világból származóra, akkor lesz a keveredés. Itt is vagy kell csinálni másolatot az egész világról, vagy ugyanazzal a seeddel kell legenerálni egy másik világot, ott szerkesztgetni, és úgy bemásolni a chunkokat a világba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!