Egy 1.osztalyos feladat hany pontot ér? Pl.:4+4+2=
34 pontot ért el a 49 vagy 55 pontból nemtudom hany pontot ér egy ilyen feladat .
Nem volt odaírva hogy hány pontból csak az hogy 34 pont ért el mellé bekarikázva hogy 2-es lett .
Ebből 15 lett rossz .
Így hogy számoljam ki a százalékát?
70%, illetve 61% ha a két maximális pontszámot veszed. Hogyan számolod ki? Százalékszámítás.
Az teljesen mindegy hogy mi hány pont, mert az összpontszám számít. A skálát pedig nem tudod, hogy milyen pontszámokhoz vannak a jegyek rendelve. Érettségin 60-79% között már 4-est adnak, mindkettőbe beleesik. Egyetemen szokták szigorúbban venni, például 60%-tól kettes, és tíz százalékonként emelkedik.
Az nyilvánvaló, hogy nem lehet pontszám arányt, azaz, százalékot számolni, ha csak egyetlen adat ismert: 34 elért pont.
Mi az a 15 rossz? Feladat darabszám? Vagy 15 pontot vesztegetett el az elérhetőből? Ha az előbbi, akkor ugye almát a körtével… Ha az utóbbi, akkor 34/(15+34)*100=69,387755%-ot ért el, ennyi volt jó.
De, nem tudom, hogy mire való lenne megtudni a százalékot? Megkapta az érdemjegyet: 2-est.
Én, azzal foglalkoznék, hogy milyen feladatokat rontott el? Ahol kettőnél több összeadandó tag van, vagy ahol elől kis szám van, és ahhoz nagyot kell adni, vagy – ha volt ilyen -, ahol tízes átlépés van, stb? Akkor azt kell vele gyakorolni, hogy jobb dolgozatot tudjon írni. Ha vegyesen ront, mindenfélét, akkor mindet gyakorolni kell. Sorban oldotta meg, és a vége felé rontott inkább? Mert akkor hamar elfárad, nem tud figyelni. A gondolatmenetét is meg kéne ismerni, hogyan számol? Esetleg többnyire csak tippel?
Szerintem, tökmindegy, hogy hány százalék. Akármennyi is, 2-est ért. Jobb jegyhez több feladatot kell jól megoldani, ahhoz pedig egyrészt ki kell deríteni, miért nem tudott többet megoldani, majd többféle, gyakorlati példás, játékos gyakorlással elérni, hogy sikeresebb, magabiztosabb legyen. Ha jól megy, akkor szívesen is csinálja, jóval kevésbé fárad sok feladat esetén is, mintha gyötrődik.
Beszeltem a tanárnővel. Órai munka volt nem félévi felmérő.
Azt mondta hogy a felét tudni kell ,tudta is sőt több mint a felét tudta.Mivel a 47 nek a fele 23,5 es neki 34 pontja volt .
A számok bontása miatt kapott 2 -est
merthogy tudni kell összesen 25 feladat volt ebből ,és 5 lett rossz .
Nem értem...!
Köcsög tanárnő!:(((
„Azt mondta hogy a felét tudni kell” Milyen jegyhez? Gondolom, ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy ne legyen 1-es.
Lehet például olyan, hogy
0% - <50% → 1-es
50% - <75% → 2-es
75% - <85% → 3-as
85% - <95% → 4-es
95% - 100% → 5-ös.
47 pontból 34 pont az több mint 50%, de kevesebb mint 75%.
Vagy, sokféle lehet. A kisunokámnak volt olyan dolgozata, ahol 75% még 1-es volt, több kellett a 2-eshez.
Ha senki sem ért el jobb jegyet 2-estől, illetve, ha legjobb jegy 3-as volt, az is csak néhány tanulónál, akkor nagyon szigorú volt az osztályzás.
Ha volt akár 5-ös is, akkor vannak akik azokat a feladatokat jobban tudják, mint a gyereked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!