Román tanulás hatékonyan az érettségire?
Sziasztok. Erdélyben élek és nem igazán megy a román nyelv. Az érettségin mindenből átmentem kivéve románból, tehát most készülök a pót érettségire. Eddig a leckéket bemagoltam, mint látjátok ez nem volt túl hatásos módszer, hiszen nem tudok tizen leckéket bemagolni, csak nagyjából 3-4-et. Szóval arra lennék kíváncsi, hogy ti erdélyi magyarok, (akiknek nem megy olyan jól a román) hogyan tanultátok meg hatásosan a román leckéket.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Nekem vannak rövidített esszéim.
Meg van egy ilyen kiegészítő esszém ami a Harab Alb-hoz, a Luceafărul-hoz, a Plumb-hoz, meg az O scrisoare-hez is megy.
Meg a II-es tételhez se árt tudni pár sablont.
Meg az érvelésnek is van sablonja, ami csak idézet meg saját vélemény nélkül kb 50 szó.
Ha gép közelbe kerülök, s nem felejtem el, akkor átküldöm a sablonokat meg az esszéket. :)
Amúgy nem a III-ból áll a világ. Én kb 250 szavat írtam csak oda, de az 5,70 meglett.
A PONT helyébe írj rendes pontot.
III:
II: (itt azért megjegyezném, hogy az idei mintatételek közt volt olyan ami nem szerepel ebben a kis gyűjteményben)
Az érveléses sablont is küldöm, amit sikerül kihalásznom a tűzgyújtó közül. :D
Szerencse is kell ehhez. Ha a Plumb-ot kapjuk én 6-os felett írtam volna.
Nagyon szépen köszönöm, sokat segít! :D
Én így vagyok a Ion-al és az Alexandru Lăpușneanuval :)) bár a kettő közül valamelyiket kapnánk most augusztusba
Az a helyzet, hogy az érveleseim szerintem már a Menyországban vannak. 😅😇
De a Messenger beszélgetéseimből előhalásztam egy ilyet:
În opinia mea [amiről kell szóljon az érvelés, pl az olvasás, új helyek megismerése] este importantă și necesară, pentru că infuențează viața oamenilor în mod pozitiv.
În primul rând eu cred că, [pl az olvasás] au un impact deosebit asupra viața oamenilor, pentru că [saját vélemény]. [Ide lehet még írni valami okot a szövegből a saját szavaiddal, vagy az életből. Pl az író az olvasás által műveltebb lett] ,,[kimásolod azt a részt a szövegből, ahol szó volt arról amit írtál]’’
În al doilea rând eu consider că [pl az olvasásnak] au mai multe avantaje decât dezavantaje. Prin urmare, autorul fragmentului dat subliniază faptul că [valami amiről az író beszélt a szövegben, de a te szavaiddal leírva. Pl a könyvtárban új barátokra tett szert]. ,,[kimásolod azt a részt, ahol szó volt róla]’’
În concluzie având în vedere cele sus menționate, şi valorificând informații din textul dat, eu aş afirmă că [amiről az érvelés kell szóljon, pl az olvasás] este importantă și necesară în viața oamenilor, pentru că infuențează viața oamenilor în mod pozitiv.
A saját vélemény helyére pár olyan példa, ami több helyre is passzol:
Köszönöm szépen, bár ez a text argumentativ rész, ami megy, ha megtolom :))
Igen, készülök egyetemre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!