Stúdióban miért kell felvenni a fejhallgatót? Mit hallanak benne?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A zenét.
Azért kell a fejhallgató, mert a hangos zene zavarná a felvételt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ahogy előttem írják. A legtöbb esetben sávonként veszik fel a zenét, és amikor kész egy sáv, akkor hozzázenélik / éneklik a többit, na de pont az a lényeg a többsávosnál, hogy majdan külön-külön, sávonként lehessen manipulálni a hangszínt, hangerőt stb (pl szólógitár egy sáv, ritmusgitár másik sáv, ének újabb sáv, sokszor a dobszerkó egyes részeire külön-külön sáv készül, de az mondjuk egyszerre jellemző, csak hát egyenként mikrofon a cinre, tamra stb).
Ha jön egy újabb hangsáv felvétele, akkor ahhoz, hogy önmagában manipulálható legyen annak a hangfelvétele, jobb, ha nem hallatszik bele más sáv. Hogyan oldják meg? Úgy, hogy fejhallgatón hallgatja az énekes, vagy hangszerjátékos az addig felvett sávokat, hogy szinkronban tudjon rázenélni, vagy énekelni.
A sávonkénti felvétel lehetőséget ad arra is, hogy egymástól akár ezer kilométerekre levő zenészek működjenek közre ugyanazon felvétel, vagy zeneszám elkészítéséhez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Folytatom: ritkább esetben akkor is fejhallgatóznak stúdióban, ha realtime, azonos időben játszik minden zenész (régebben ez gyakoribb eljárás volt). Ilyenkor ritka, ha fejhallgatót használnak, mert át szokott hallatszani a másik fülkéből a másik játéka. (Lehet neten találni is sávonként felvételeket, némelyiknél hallod pl az éneksávban tompán, halkan a dobot, és/vagy a gitárokat.)
De van pl, hogy ami elektromosan kivezethető pl gitár, azt fejhallgatóba vezetik, önmaga és a többi zenész számára a realtime felvételnél, megint csak azért, hogy sávonként utólag szabályozni, manipulálni lehessen a felvételt.
Ha nem realtime megy, akkor meg a producer, és/vagy a zenészek döntik el, mely, addig rögzített hangsávok hallatszódjanak az új -aktuális- szólamot feljátszó zenész fejhallgatójában.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!