Így is lehet látni a különbséget monitor és monitor között?
Ha a játék 100 fps-sel meg, az azt jelenti, hogy a gép másodpercenként 100 változást küld a moitornak. Ha a monitorod 60 Hz-es, az azt jelenti, hogy a montior másodpercenként 60-szor frissíti a képet.
Ha az fps > hz, akkor lesznek olyan képkockák, amiket a monitor átugrik. Itt egy gyatra ábrázolás:
| | | | monitor: 4 Hz
| | | | | | játék: 6 fps
Ha a remek ASCII ábra jól jelenik meg, akkor látod, hogy a monitor 2. és 3. frissítése között volt egy képkocka, ami nem jelent meg.
Ezzel szemben ha hz > fps, akkor:
| | | | | | monitor: 6 Hz
| | | | játék: 4 fps
Ekkor a monitor a 3. és 4. frissítése között nem kap jelet, ezért két képkocka erejéig ugyanat jeleníti meg. Ennek ellenére minden képkockát megjelenít, ezért folyékonyabb lesz, mint az előző eset.
Végül a legoptimálisabb esemény, hogy fps = hz:
| | | | | | monitor: 6 Hz
| | | | | | játék: 6 fps
Ekkor a monitor és a játék tökéletes összhangban van, ugyanolyan tempóban jönnek a képek, mint amilyen tempóban frissül a monitor.
Ennek köszönhetően 100 fps-es kép 100 Hz-es monitorral valószínűleg folyékonyabbnak érződne, mint 144-essel, de ebben nem is vagyok 100%-ig biztos, és nem is próbáltam még ilyen magas frekvenciájú monitorokat. Egyébként ez az (egyik) indok arra, hogy miért lehet a játékokban maximalizálni/rögzíteni az fps számot.
Nyilván nem jelent meg jól, mert ha több szóköz van egymás után, az hagy törlődjön ki. Na mindegy, itt egy paint-tel készítet ábra, ami próbálja szemléltetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!