Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Mi kell egy jó kisfilmhez...

Firefilmman kérdése:

Mi kell egy jó kisfilmhez kevés költség nélkül úgy, hogy jó legyen?

Figyelt kérdés

Forgatókönyv, kamera emberek meg vannak (igaz ember még kéne na, de mindegy).

A HELYESÍRÁSOMÉRT BOCS, ÉS NEM IS VAGYOK RÁ KÍVÁNCSI!



2020. febr. 7. 17:09
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
A jó film alapja a jó forgatókönyv. Utána kell egy rendező aki ezt összerakja, kell egy jó operatőr aki tudja, hogy hogyan kell leforgatni, esetleg világosító. Ha ezek megvannak akkor már "csak" meg kell vágni ehhez kell egy jó vágó (megfelelő szoftverrel). Utána kell valami zene (ebből van ingyenes). De ha így állsz hozzá kérdésse, hogy egyáltalan a forgatőkönyv alkalmas-e arra, hogy abból film legyen.
2020. febr. 7. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
24%

A kevés költség nélkül úgy értendő, hogy semmit sem tudsz beletenni?

Miyen célra kell?

Egy profi kamera belépő szinten 4 millió, és legalább kettő kell. Mikrofonok darabja is fél milka köröl kezdődik.

Vágásra, renderelésre alkalmas dupla raid gép is 2 millió körül van.

Ez az eszközök töredéke csak, ami szükséges.

2020. febr. 8. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
91%

Egy jó forgatókönyv, ami eredeti ötleten alapul, (vagy egy nem túl szembetűnő lopáson, ez most mindegy :D )

Én ezt mindennél fontosabbnak tartom amikor néha csinálunk kisfilmeket a barátaimmal.

A jó operatőr meg felszerelés szerintem akkor kell ha az ötlet nem állja meg magában a helyét.

Ha figyeltek arra hogy milyen lehetőségek (helyszínek, színészek, vágás, trükkök) állnak rendelkezésetekre, az nem éppen hátrány.

A lakótelepi sci-fi nem mindig nyerő. Nyilván van amihez kell pénz, valamihez nem.

Egyszerű emberi történetek ingyen is leforgathatók, de akkor a szövegkönyvnek is lehengerlőnek kell lennie.

Nem tudom miért szeretnétek filmet forgatni. Szórakozás, verseny, vagy csak mert támadt egy jó ötlet de pl az fontos hogy ne kezdjetek el semmit felvenni amíg nincs megtervezve az első pontol az utolsóig ( vázlatokban) az egész.

Ha nem néma film azért szembetűnő ha olyanok játszanak benne akik nem tudnak színészkedni, szerintem ez zavaró lehet. Ez persze nem azt jelenti hogy profi színészeket kéne megfizetned, csak keress olyan embereket akik nem néznek folyton a kamerába ( saját tapasztalatbol mondom hogy ez nehezebb mind gondolod) fontos a jó csapat munka is persze.

De mondom, az elsődleges a jó ötlet. Megfelelő stílusérzék, hiteles helyszínek és színészek.

Ingyen is forgattam már olyan filmet amivel versenyt nyertünk, meg mások is. Szóval a pénz nem akadály. Jó munkát :)

2020. febr. 8. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Malihini99 nevű felhasználó 09:36-os válaszában majdnem egészen jól leírta a lényeget.

Én is készítettem több low budget (alacsony költségvetésű) amatőr filmet, volt amin fesztiválon is szerepeltünk egészen elfogadható kritikákat kaptunk.

A film műfajától függő mértékig megírt forgatókönyv elengedhetetlen. Ez az alapja. Van, amikor ez nincs 100%-ig kidolgozva (pl. egy "doku" jellegű filmnél, amikor X beszél valami témáról és a beszélgetés van felvéve, egy kevés vágó képpel), de ha játékfilm, kisjátékfilm akkor oda kell részletes forgatókönyv. De kell kamera terv is (ezt a különböző helyeken másképpen hívják, most leegyszerűsítem). Ebben szerepel, hogy mikor milyen helyzetből, mozgással stb. veszi a kamera a jeleneteket. Annyiban vitatkoznék Malihini99-el, hogy jó operatőr nem csak akkor kell ha a sztori "sántít". Az ember leül megnézni a filmet, és ott a vizuális élményt nagyrészt az operatőr adja meg (ld. pl. Nemes Jeles László Saul Fia c. filmet az operatőri munka, a jó rendezés, és a jó forgatókönyv együtt tette nagyon jóvá; lehet lepontozni, de az a film tényleg sikerült). Egyik népszerű amatőr filmes oldalon írta valaki egy hasonló vitában, hogy "a nézők nem arról fognak beszélni, hogy a kép jobb széle és a bal széle között van-e negyed fényérték eltérés v. sincs." A nézőt az összhatás fogja érdekelni. Rendkívül zavaró egy rossz operatőri munka még egy jobb sorsra érdemes filmnél is. Ha a film képileg kezelhetetlen akkor nincs az a forgatókönyv és sztori ami megmentheti a filmet a totális bukástól. Amatőr filmnél gyakori, hogy "hát ez a jelenet csak kicsit lett életlen, mert az autofókusz a túl oldali házra állt be, de eztől vonatkoztassatok el, mert amúgy a jelenet teljesen jó lett" (ezt egy amatőr filmes ankéton hallottam az egyik alkotótól, gyakorlatilag a 18 perces kisjátékban egyetlen olyan jelenet nem volt ahol az élespont oda esett ahol történ is valami). Totál nem érdekel senkit a színészi munka ha az egész életlen mert az éles pont nem oda esik ahol a színész van. Sok esetben lehet játszani az élesponttal de ehhez megint jó rendező és jó operatőr kell és kell benne lennie koncepciónak. Ugyanez igaz a vízszintes horizontra, néha nagyon durva hatás érhető el egy diagonál felvétellel (erről szintén volt itt pár hete egy kérdés).

A jó forgatókönyv és a jó (legalább elfogadható) operatőri munka azt fogja eredményezni, hogy lesz egy olyan nyersanyag amiből talán meg lehet csinálni a filmet. Ez a vágó munkája. Egy jó vágó néha a "szarból építünk várat" csodákra képes. Egyszer egy pályázatra készítettünk egy kisfilmet,és az operatőr hát nem volt éppen jó passzban amikor leforgattuk, és kb. egyetlen snitt sem volt ami úgy rendben lett volna. A vágónak végül sikerült egy nézhető filmet csinálnia belőle. De vágás közben a magyar nyelv gazdag szókincsét többször kellett ismételnie...


A szereplők, színészek munkája szintén fontos, bár hiába tökéletes a színészi munka ha a technika rész (operatőr-vágó gyenge). Ha az ember amatőr színészekkel dolgozik (én pl. szeretek velük dolgozni, mert nagyon sokan tök cukkik), akkor rá kell szánni az időt, és be kell vállalni, hogy nagyon nem az lesz az eredmény amit elterveztünk (pl. egy bonyolultabb mondatot nem tud végig mondani) stb. Sokszor ilyenkor akár a sztoriba is bele kell nyúlni. Már nem emlékszem kinek a filmje volt (szintén egy ankéton láttam), volt egy iszonyú jó jelenet, egy lány és egy fiú ül egy lépcsőn és beszélgetnek (ez egyébként a film egyik kulcs jelenete volt), de az egész "amatőr film" volt, az operatőr egy merész húzással egy a gyors a lányról nyitással indította a snittet, innen kezdve messziről látszott csak a pár. Ez pont elég volt arra, hogy a szöveget útólag alá vágják, a film egyben maradt, és nem látszik, hogy a szájmozgásnak sok köze nincs ahhoz ami elhangzik. Nekem nagyon tetszett, végül ezzel még ütős is lett a jelenet.

Technika (pl. mikrofon, kamera), egy mai átlagos DSLR-el amatőr szinten élvezhető alkotások készíthetőek.


Viszont ami fontos és talán a legfontosabb, hogy a filmkészítéshez "alázat kell". Főleg amatőr film esetén. Nem szabad úgy nekiállni, hogy hú mi mindent tudunk és ez jó film lesz. Van egy legenda, hogy álítólag valamelyik nagyon híres rendező amikor átvette az életműdíjat annyit mondott, "mostmár elkezdhetek jó filmeket csinálni...".

Nehéz jó filmet csinálni. Ezt el kell fogadni, és talán ez a legnehezebb. Nem aztól lesz jó egy film, hogy a nagymamának tetszik. Vagy a haverok fejenként 8 sör, 2 liter házi pálinka, 4 üveg vodka elfogyasztása után képesek végignézni.

2020. febr. 8. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!