A pszichopaták hogy tudnak mindig ilyen magabiztosak lenni?
Van egy csoporttársam az egyetemen, nem fogok részleteket elárulni, nehogy magára ismerjen, de egy nagyon karizmatikus emberről van szó, ugyanakkor süt róla, hogy hatalommániás.
A vizsgákon soha nem stresszel, végtelen magabiztossággal teljesít a feleletnél, a vizsgáztatókat elcsábítja a határozottságával és a tudásával.
Lehet, hogy csak nagyon intelligens, és ezért magabiztos, de mégis van benne egy riasztó magabiztosság, ha beszélünk, akkor mindig erősen a szemembe néz és nem tekint el, olyan mint valamilyen ragadozó. Azt nem vonom kétségbe, hogy átlagon felüli intelligenciája van, de gyanús, hogy nem stresszel soha, inkább kórosan ügyel a precizitásra.

























Biztos, hogy pszichopata?
Lehet, csak egy egészséges ember.





Én is ilyen vagyok.
Írásban az első két vizsgát könnyen veszem, mert tudom, hogy van másik dobásom.
Szóban pedig úgy vagyok vele, hogy ez csak egy beszélgetés, próbálom oda vinni a szót, amiben magabiztos vagyok.
A szemébe nézek a vizsgabiztosnak, mert a szüleim arra tanítottak, hogy ez a tisztelet jele.
És azért is, mert minden órán ott vagyok. Akkor is,ha nem kötelező a megjelenés. És az első (max.a második) sorban ülök, és órán is a szemébe nézek a tanárnak.
Egyszerűen azért, mert így könnyebben megértem az anyagot, nekem a hallatott szöveg, és a személyes jelenlét a két legfontosabb a tanulásban. Nem is jegyzetelek, mástól kért jegyzetből, és a tanár diáiból készülök.
Ennek sok előnye van: a tanár megjegyzi az arcomat, egy idő után hozzám beszél.
Amikor már értem, hogy elég jó a kapcsolat, akkor fesztelenül teszem fel a kérdéseimet az órán, sokszor olyanokat, amiket más nem merne felteni, ezzel egyrészt segítek az évfolyamnak megérteni az anyagot, (hiszen olyat is kérdezek, amit ők nem mernek) másrészt a tanár is erősebben kapcsolódik hozzám, mert neki ez a tanítás szempontjából fontos, érzi, hogy van kapcsolat közte, és a hallgatók között.
Ezek azok a dolgok, ami miatt a szóbeli vizsgára fesztelenül megyek, ismerem a vizsgáztatót, és csak beszélgetni kell.
Ha nem megy, még mindig van két dobásom.
De tudod mit?
A fent leírtak miatt (folyamatos, aktív jelenlét) mindig megvan a szóbeli.
A neurológia szigorlaton 3-as helyett 4-est kaptam, és a tanár konkrétan megmondta, hogy azért, mert minden órán részt vettem.
Sokan dühösek voltak emiatt, mert nem volt kötelező óra, és úgy érezték, hogy határányban részesültek amiatt, hogy nem jártak. (az óra este 8-ig tartott, és átlagosan 10-en vettünk rajat részt)
A tanár közölte, hogy így a jó, így már tudja, hogy ki az, akit tényleg érdekel a tárgy.
(De ez csak egy példa. A módszer 10-ből 8 tanárnál működik.)





Előző vagyok.
Azt nem írtam, hogy a 80 fős évfolyamból jartunk be 10-en neurológiára. A többiek inkább más, kellemesebb elfogllaltságot találtak.
Ezt a technikát egyébként a privát angoltanáromtól tanultam, egyéni óra keretein belül.
Hogy figyelj, nézz a tanár szemébe kérdezz.
És ő tanította azt is, hogy hogyan kell terelni, így készített fel a szóbeli nyelvvizsgára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!