Akadájozom ezzel az orvos munkáját? Vagy megkéne értenie a fogorvosnak a problémámat? Velem van a baj?
Azzal egyetértek, hogy megfelelően kellett volna tájékoztatnia, elmondani nagyvonalakban a kezelési tervet és hogy mire számíthatsz.
Ugyanakkor:
egyrészről a fogszabályozás fájdalmas. Esetenként nagyon, akár fájdalomcsillapítót is be kell venni. Azt nehezen hiszem el, hogy erről soha nem hallottál, soha egy osztálytársad sem mesélte neked, hogy napok óta joghurton él.
Másrészről: nyilván akadályozod a munkáját, hiszen felállított egy kezelési tervet, ami a te kooperációd hiányában nem fog működni. Kérhetsz más terápiát, de amit meg kell értened, hogy ez nem úgy működik, hogy mivel te vagy a fizetős vendég, ezért te döntöd el, hogy mit kérsz. Ez orvosi beavatkozás, van egy diagnózis, arra van egy terápia. Ha nagyon szerencsés a szituáció, akkor esetleg szóba jön 2 kezelési terv is, de sok esetben a más típusú kezeléssel más eredmények is várhatóak, vagy az időfaktor változik (nyilván negatív irányba). Sok esetben kompromisszumos megoldás van csak, ami azt jelenti, hogy mondjuk vállalnod kell egy állcsont műtétet, vagy nem lesz Hollywood mosolyod, csak látszólag rendezett fogazatod, de mondjuk az állcsontodat érintő anomália marad. Én azt gondolom, hogy szépen nyugodtan beszéld meg vele, mond el a problémáidat és kérdezz rá, hogy van-e esetleg más lehetőség. Annak semmi értelme nincs, ha kifizeted a készüléket, majd nem hordod, a te pénzed is csak megy a kukába és az orvos munkája is teljesen feleslegessé válik.
Orvos nem üzlettárs, hogy mindkét fél kialkudja a neki megfelelőbbet, aztán ha van deal, akkor te fizetsz, ő meg kiszolgál. Ettől még valóban elég szakmaiatlanul csinálta, hogy nem magyarázta el, hogy mik az opciók, mi mivel jár.
Őszinte leszek veled, ha #1-es válaszoló tanácsát követed, én fogorvosként ha valaki úgy jön hozzám, hogy egy másik fogorvosnál már félbeszakítottad a kezelést, és nem egyértelműen a másik fogorvos bakizott nagyot, akkor 100%, hogy nem vállalnálak el. Attól tartanék, hogy engem is csak üzlettársnak tekintesz, nem bizalommal fordulsz hozzám, majd ha valami nem tetszik, akkor nálam is követelőznél.
Ha hozzám ront be mérgesen egy beteg (sajnos minden rendelőben előfordul), akkor miután kipanaszkodna magát, higgadtan megkérdezem, hogy "rendben, mit szeretne?" és megbeszéljük az opciókat. Szerintem érdemes lenne neked egyből ezt a kört kihagynod és higgadtan elmesélni a fogorvosnak, hogy ilyen és ilyen panaszaid vannak, van-e más opció a kezelésre. Nem azt mondom, van az a helyzet, amikor tényleg orvost kell váltani, de egy kényelmetlen fogszabályozó készülék még nem ez a helyzet. Egyelőre annyi a fogorvos "vétke", hogy nem mondta el előre, hogy sz@r lesz.
9-re:
De nem volt egyértelmű, hogy ő akar (szükségesnek tart) fogszabályozást, te meg nem??? Mert akkor tényleg nagyon rossz a fogorvos kommunikációja. Ezt máskor azzal tudod kivédeni, ha mindig kérdezel. Mit akar csinálni és miért? Pláne, ha pénzt fizetsz be, miért kell azt befizetned, milyen kezelést tartalmaz az összeg?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!