Hogy lehet ilyen szánalmas, felháborító a magyar bőrgyógyászat?
kezdjük ott, hogy leghamarabb 2 hónap múlvára lehet csak kapni időpontot (egyszer én októberbe bejelentekztem és áprilisra kaptam!) és ne mondja senki, hogy azért mert annyira sokat jelentkeznek, valahányszor amikor voltam ott, alig voltak, simán tudnának mindig akár jövőhétre is adni..
a másik hogy ha sorrakerülök, hozzá nemértő orvos olyan szereket ír fel amik csak jobban elcsúnyítják a bőröm (ez történt úgy, hogy elmondtam neki a helyzetet,hogy mi van velem, hogy minden krémet kipróbáltam de semmi nem használ és egy hatásos gyógyszert szerettem volna felíratni vele, erre ő azt le*szarozta és felírta az említett krémet)
Az okmányirodában se tapossák egymást az emberek, aminek az az oka, hogy IDŐPONTRA mennek - legalábbis nálunk. Időpontból viszont véges számú van egy adott napra, tehát ha sokan kérnek, akkor senki nem fog holnaputánra kapni. Tisztességes vizsgálat+papírmunka időt igényel, nem lehet 5 percenként szórni kifelé a betegeket.
Az orvos nem bolti eladó, hogy felírja azt, amit te netről meg a szomszéd Mari nénitől felszedett "tudásod" alapján megrendelsz tőle. Ha nem vagy elégedett az SZTK-s bőrgyógyásszal, menj el magánhoz, ott nem kell annyit várnod az időpontra, de arra ne számíts, hogy te felsorolod, milyen szerekre kérsz receptet, ő meg mosolyogva felírja.
Ismerős a sztori. De sajnos a közegészségügy jó részére ez a jellemző.
Én azt értékeltem, amikor bementem, mert a fél fejem fel volt dagadva kb, és közölte a recepciós, hogy hát igen, ez sürgős eset, mivel jó fej, másfél hét múlvára szorít is nekem helyet. Mondtam, hogy ha kell, végigülöm az egész rendelési időt - elég sokszor van, hogy valaki nem jön el időpontra. De azt mondta, hogy nem lehet, be vannak táblázva. Ha épp nem szenvedek, lehet röhögtem volna, mert összesen 4 ember volt a folyosón, ő, én, egy orvos és egy beteg. Mivel épp nem volt hova mennem, ültem ott úgy két órát, és az alatt 5 beteg ha volt, az idő zömében senki nem volt a vizsgálóban egyik orvosnál se. Nekem ne adja be senki, hogy erre van reális magyarázat.
A másik jó tapasztalatom ugyanitt az volt, amikor a doktornő közölte, hogy tudna a bőrproblémáimra hatásos kezelést, de ezt beszéljük meg inkább a magánrendelésén, majd átadott egy névjegykártyát.
Egy másik város sztk-ban én is kaptam fél évre időpontot. Utána visszarendelt az orvos, mondta, hogy kérjek a recepciósnál időpontot 4 hét múlvára. Ott meg közölték, hogy nem lehet, 4 hónap múlva jöhetek megint. Ez mondjuk egy vényköteles, folyamatos kezelésnél igen jó.
Ugyanitt felírta a doki azt a krémet, amiről mondtam, hogy előzőleg már próbáltuk és belobbant tőle az arcom.
Random recepteket a háziorvosom is fel tud írni. Amikor súlyosabb bőrgyógyászati gondom volt, akkor amúgy is élből elküldtek egy másik osztályra - ahol marhára örültek, mert ott tényleg lett volna beteg szép számmal. A nemi beteg gondozós résszel szerencsére nincs tapasztalatom, lehet az az erősségük? :D Egyebekben pedig jobban jársz, ha inkább fizetsz egy magánorvosnak, ott legalább normális ellátást kapsz. :(
Nem vagyok SZTK-s, egyébként pedig Öcsi bácsi is megmondta, hogy "kis pénz, kis foci." Az a tb, amit fizetsz (és nem fizess, nem is fizeSSük, anyám borogass...), még ezt az ellátást sem takarja be. Írtam már, menj magánrendelésre, ha ki tudod fizetni.
1-es
Mi a baj azzal, hogy "fizessük"?
A fizetni ige felszólító módja T/1-ben, ez így korrekt, nem tudom mi a probléma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!