Szerintetek milyen tényezők fontosak egy CT/MR vizsgálat során?
Képalkotó (CT, MR) vizsgálatokról gyűjtök információkat a betegek komfortérzetével kapcsolatban. Tehát ha ti voltatok CT, MR, vagy akár röntgen, ultrahang vizsgálatokon, szerintetek mi a fontos, hogy pozitív élménnyel távozzatok? Illetve negatív tapasztalatok,ötletek is jöhetnek. (verbális és nonverbális kommunikáció)
Pl. kedvesség, ridegség, mosoly, fintorgás, tájékoztatás, feszült személyzet, stb.... bármi.
Köszi!!!!





Én ilyen körben dolgozom, de izotóp és CT kivételével már jártam mindenhol.
Szerintem a legfontosabb első körben a tájékoztatás a vizsgálat menetéről(főleg, ha az adott páciens először jár ilyen vizsgálaton). Ez vonatkozik az orvosra, hogy felkészítse a beteget a vizsgálatra és a betegre is, hogy ne titkolja el, ha volt már korábban ilyen vizsgálata vagy van valamilyen allergiája esetleg cukorbeteg(ez inkább CT-nél és MR-nél van a kontrasztanyag miatt).
Viszont sokszor probléma, hogy a betegek hasi UH előtt esznek, pisilnek esetleg nagyon fel vannak puffadva és így már korlátozódik a vizsgálat értéke. Az is jó, ha fájdalmasabb vizsgálatokat próbálják úgy csinálni, hogy minél kevésbé fájjon(ez a mammográfiára vonatkozik, mert a többi fájdalommentes).
Én nem szeretem az erőltetett kedves stílust, vagy jöjjön a személyzetből ez a kedvesség/odafigyelés vagy legyen inkább semleges. Ha rossz napja van, akkor se a szerencsétlen betegen vezesse le, ő úgyse tehet semmiről és a beteg se vezesse le rajtam a frusztrációját.
A legpozitívabb élmény szerintem az az, ha nem kell órákat várni egy-egy vizsgálatra. Ez is gyakori probléma, hogy odacsődülnek 100-an és csodálkoznak, hogy 3 órát is várnak és közben éhen pusztulnak. Egyébként megszokták jegyezni a betegek, ha keveset kell várni és a szokottnál hamarább végeznek.
Egyelőre ennyi jutott eszembe.
Nagyon jó dolgokat írtál, köszönöm szépen! :)
Várom mások ötleteit, tapasztalatait is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!