Kezdőoldal » Egészség » Egészségügyi ellátások » Lehet-e kérni hamvasztás...

Drom kérdése:

Lehet-e kérni hamvasztás előtt az elhunytból haj és körömmaradványokat? Ha igen, kitől kell kérni és mi az eljárás?

Figyelt kérdés

Későbbi, DNS vizsgálat alapja lehet. Pl. családfakutatás.

Van-e díja neki?

2013. okt. 23. 20:14
 1/5 gömbicica ***** válasza:
mikor elhunyt a hozzátartozód, Te is levághattál volna mondjuk egy hajtincset.
2013. okt. 23. 20:20
 2/5 A kérdező kommentje:

Igen, ez rendben van, de nem mindig jön össze a kettő.

Pl. ha távol vbagyunk egymástól.

2013. okt. 23. 22:16
 3/5 anonim ***** válasza:
A hamvasztás után marad a testből egy kb. egykilónyi anyag, amelynek nagy része hamu, de vannak benne csontszilánkok is. Az nem felel meg? Mert azt megkapja a hamvasztást fizető hozzátartozó egy lezárt tartályban, illetve urnában.
2013. okt. 23. 22:27
 4/5 A kérdező kommentje:

Ez így van, de hamvasztáskor nem sérülnek a DNS-ek?

Sajnos ebben laikus vagyok.

Szerintem a hitelesség kedvéért ezt a boncoló orvosnak kellene elvégeznie.

Mivel, ha ezt én magam végzem el, (ha van rá lehetőségem), akkor is fennál a lehetősége a hiteltelenségnek.

Ezt most jogi szempontból mondom.

Valamilyen jogilag szabályozott módja nem létezik?

2013. okt. 23. 22:46
 5/5 anonim válasza:

Tisztelt Drom!

Javaslom Önnek, hogy a kórházban, vagy halottasházban beszéljen a boncmesterrel vagy halottszállító kollégákkal, akik megoldják Önnek szakszerűen a problémát.

A hamvasztás után is fellelhető az elhunyt DNS-e, de sokkal költségesebb és hosszadalmasabb eljárással nyerhető ki a hamvakból - ami egyébként az elhunyt csontjainak maradványai.

Ha gondolja szívesen segítek Önnek, írjon nekem egy e-mailt erre a címre: info&@aevum.hu

Tisztelettel:

Szarka Ferenc

AEVUM Temetkezés

2013. okt. 24. 09:34

Kapcsolódó kérdések:

Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu