Magán egészségügyi ellátásban mit várhatunk el az orvostól?
Ez esetben a szülészeti- nőgyógyászati ellátás lenne a kérdésem konkrét tárgya.
Egyre több helyen lehet olvasni, (fb csoportok, forumok, de itt is akad sok ilyen kérdés) hogy azt nehezményezik nők, hogy a választott szülészorvosuk nem érhető el korlátlanul vagy nem válaszol a kérdéseikre azonnal.
Egyik nézőpont, hogy ha már fizetünk egy magánorvost, akkor az orvos legyen mindig elérhető számunkra a gondozás ideje alatt. A páciens mindenféle általában nem sürgős kérdésre azonnal, vagy rövid időn belül igenis kapja meg a választ, ezen kivul ne kelljen várnia a rendelésen, bemehessen rendelésre az apuka is, kapjon kis uh. képet a babarol, stb-stb.
De, most itt a kérdésben a hangsúly az elérhetőségen van.
A másik nézőpont szerint az orvos a rendelés idejében vagy egy általános időintervallumban legyen elérhető. Ha valami sürgős baja van a páciensnek, akkor az menjen be az ügyeleti rendelesre és ha olyan a helyzet úgyis az ügyeletes orvos értesíti a kezelőorvosát.
Nyilván az orvosnak is van családja, élete, szeretne pihenni és nem arra válaszolni, hogy valami baj van-e ha a baba nem 17szer rúgott ma 3 óra alatt hanem csak 13szor.
Szóval szerintetek melyik lenne a "normális" hozzáállás mind a nő, mind az orvos szemszögéből?
Úgy értem, az a korrekt az orvos részéről, hogy a maganbetegeinek 0-24 mindenben segít, valaszol vagy az a korrekt ha a beteg eleve felméri ésszel, hogy az orvos felfogadasa nem feltétlenül jár azzal, hogy bármikor bármivel lehet hivogatni az orvost?
Egyik kezelőorvosomat is rendszeresen zaklatják a betegei facebookon. Én ismerem az orvost a szüleim által , semmilyen magánjellegű posztja nincs kint. Felesége szokott kirakni, de ő nem jelöli meg benne a férjét pont ezért .
Csoporttársam apukája gyerekorvos, kapott már fotót vasárnap délben hányásról, vasárnap este meg péniszről.
Az orvos nem egy segélyvonal, akit a nap 0-24 órájában lehet hívni . Ha nagy a gond, akkor ott az ügyelet. A bankban is van ügyfélfogadás , a kormányhivatalban is, stb.
9. Csak tátom a számat, hogy milyen emberek vannak.
Ahol én lakom, ott is van ilyen csoport ahol lehet kérdezni. Ott még állandóan belekötnek a válaszokba a nők. Az sem normális.
Hát hidd el, tudok még mesélni:D
És akkor még én érezzem szarul magam, hogy nem jelölgetem vissza őket, mert "jahj de nagy az arca". Nem, nem az, csak nem hiszem, hogy a Kovács Rozikának, akinek egyszer levettem a rákszűrését, olyan marha sok köze van hozzá, hogy hol nyaralok.
Szóval az emberek azt gondolják, hogy ha egyszer fizettek, akkor onnantól kezdve minden is jár, meg azt, hogy ha egyszer valakit sikerül bepalizni, azt utána addig kell nyúzni, amíg hagyja.
A normális dolog pedig az lenne (szerintem), hogy esetleg egy e-mail címet biztosítani, amin szükség eseten 3 munkanapon belül választ kaphat, ha kérdése van, ha ennél sürgősebb a panasz, akkor meg legyen kedves vagy az ügyelethez fordulni telefonos segítségért, vagy ha olyan nagy a gondja, akkor fáradjon be az ügyeletre.
Az esetek többségében egyébként sem lehet a problémát telefonon kezelni, szóval nem is értem, hogy mit várnak igazából:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!