Autóvezetés hóban?
na ehhez csak annyit tennék hozzá amit a szőke barátosném mondott :
mi a francnak a téli gumi,ha ezzel is megtud csúszni az autó ?
Hóban mindenképpen kell a téli gumi, bár a jégen minden megcsúszik, ezért a síparadicsomok tág környékén csak hólánccal szabad hajtani.
A hóban másképp is kell vezetni, kerülni kell a hirtelen fékezést, irányváltást. Kanyar előtt motorfék kettesben, a végénél a fékezést impulzusszerűen kell végezni, rövid fék, gyors felengedés, majd ismét rövid fékezés stb. Így ha megcsúszna a kocsi a fékezéstől, a felengedéstől már ismét biztosan tud gurulni, és újból rá lehet fékezni (így működik az ABS is). A kanyarba mindenképpen motorfékkel kell begurulni, gázt csak akkor adjál, ha már ismét egyenesben gurul a kocsi.
Induláskor is lehetnek nehézségek; nagy hóban kettesben kell indulni, finoman csúsztatott kuplunggal. Ha buckás a terep, és mégis megpördül a kerék, nem szabad nyomni a gázt, mert jeget csiszolsz magad alá. Ilyenkor felváltva kell előre és hátra menni, váltott irányban, ha előre jobbra tekerted a kormányt, hátrafelé balra tekerd, ezzel a hintáztatással vagy ki tudsz lendülni a mélyedésből, vagy legalább odébb tudod vinni a kocsit egy reménybeli sík talajra.
Ha nő vagy, elnézést a soraimért, hacsak nem tartozol abba a max. 10%-ba, akik képesek uralni az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!