Mit szólnátok, ha a 24 éves gyereketek 18.300. 000 forint diákhitel 2-t akarna felvenni?
Ha van egy fősulis diplomája (műszaki menedzser szak, vállalati logisztika szakirány, a munkája is logisztikával kapcsolatos), 1-2 éve dolgozna egy átlagos, kb. 220 ezres fizetéssel, és a fejébe venné, hogy pilóta lesz, ráadásul külföldön. Teljesen eltökélten bejelentené, hogy jelentkezik a BME 2 éves posztgraduális pilótaképzésére. Próbálnátok lebeszélni, vagy támogatnátok?
Ahhoz képest, hogy az egyik lányismerősöm a nemzetközi üzleti fősuli valamelyik büfészakára vett fel majdnem fele ennyi hitelt, amivel maximum lesz egy annyira jól fizető munkája, amilyen a te fiadnak van most....
A pilóták meg mindig keresettek, és jól keresnek. Itthon is keresnek 1 millió körül, külföldön meg 2x-3x ennyit is, szóval ahhoz képest nem egy nagy összeg.
Ez akkor cink, ha nem tudja elvégezni, és 1-2 félévre felvette a több milliót feleslegesen :D De szerintem elég nagy szűrő van erre, hogy ne vegyenek fel olyat, aki nem képes elvégezni.
Vagy ha nem talál munkát, és ott a 18 misi hitel... bár pilótákról úgy tudom, hogy nem valami telített szakma, és könnyű elhelyezkedni.
Az összegről meg annyit, hogy nyilván rengeteg, de az 1-2 milliós pilótafizetéshez képest nem (külföldön nyilván még több). Nyilván meg kell járni a ranglétrát, első tiszt, pilóta, kapitány stb. és akkor ez még nőhet is.
Légiközlekedési bizniszbe ez aprópénz, főleg külföldön, teljesen mértékben megéri a képzés ezt a pénzt. Emirates-nél keres $200.000 körül egy pilóta egy évben.
Mondjuk a felvételi procedúra eléggé rostálja az embereket, akárcsak a légi irányítóknál, szóval azért ne vegyen mérget rá, hogy egy beadott jelentkezés már biztos bejutást jelent.
Nagyon jól keresnek, de akárkiből, csak azért mert ki tudja csengetni a tandíjat, nem lesz pilóta. Fizikai és agyi kapacitástól is függ, szóval nem biztos, hogy azért, mert egy főiskolát - legalább ha valami komolyabb lenne -
el tudott végezni, erre is alkalmas lesz. Ha ez az álma, csinálja, nyilván mindezt végiggondolta, és nem a második kamaszkorát éli, szó szerint a fellegekben. A te gyereked, te ismered hogy mennyire okoz, ill. kitartó, megbízható, rátermett ember, de azért arról elbeszélgetnék vele, hogy miként képzeli fenntartani magát a képzés ideje alatt,mert felnőtt ember, én pl. biztosan nem finanszíroznám a már megszerzett végzettség és munka után a megélhetését. Van egy olyan sejtésem, hogy ez nem levelezőn végezhető szak...
Tamogatnam, batoritanam, es nagyon buszke lennek, ha vegez.
Ha nem utasszallito pilotaja lesz, hanem rendorsegi vagy mezogazdasagi helikoptere, akkor is, mert az az o vagya, es ha teljesul a gyerekem vagya, az mindennel nagyobb orom nekem, az anyjanak.
Hajrá, az ő dolga, felnőtt ember, azt csinál, amit akar.
Amúgy adnak ennyi diakhitelt? ????
A piacot azért fel kell mérni, akár konkrét tervet, hogy hol akar elhelyezkedni, szokott-e lenni hely, milyen a felvételi eljárás stb.
De akkor is kockázatos, mert ha pl. bedől egy légitársaság, és lesz egy "csomó" szabad pilóta, már lehet, hogy lőttek is az elhelyezkedési esélyeknek az adott régióban. (Pl. a MALÉV pilóták nagy része sem tudott Európában elhelyezedni, csak a Ázsiában, az én (nem pilóta, de légitársaságnál dolgozó) ismerősöm is a Távol-Keletre ment. Ami nem baj, ha annyira ez az álma, hogy nem ragaszkodik Európához / egy adott régióhoz.
Mondjuk kockázatos ekkora hitel, akár még munkába állás előtt is kiderülhet, hogy valamiért nem alkalmas, de ezt neki kell mérlegelnie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!