Ismételte meg a gyereked az általános első osztályát? Lehet, hogy enyémnek kell, figyelmetlen matekon, igaz van még vissza másfél hónap, de nem tudom, hogy javíthatna?
figyelj, nem lehet hogy diszkalkuliás zavara van?
Mert, ha egyébként az olvasást-írást, mag a többit szereti és abból ügyesebb elképzelhető. Viszont akkor később sem lesz jobb matekból. Ezt azért ki kellene deríteni. Szégyennek viszont semmiképpen nem szégyen.
Egyetértek azzal az előttem szólóval, akik az óvónők felelősségét firtatja. Erre vannak módszerek, hogy valaki iskolaérett-e vagy nem.
mit tanulnak matekból ilyenkor? Illetve év végéig hova kellene eljutnia?
öcsém augustusi gyerek,oviban erőltették,hogy de okos,had menejn iskolába...
okosnak okos is,3 évesen ismert minden betűt,alap számolásokat is,mire ment elsőbe,olvasni is tudott ha nagybetűkkel irtunk neki...
DE nem volt képes végigülni 5x45 percet....
ugyhogy anya fogta,és vissza nagycsoport,csak 1 év mulva kezdte az elsőt 7 évesen...most harmadikos,nincs vele semmi gond...
nem azt kell nézni h mi ciki és mi nem,hanem h mi jo a gyereknek....
(én alapból 1 évvel később kezdtem)
22/L
Nem. De ha cikizik, esetleg egy másik suli kéne.
Viszont: ha csak matekon figyelmetlen, de otthon megy neki, szerintem fölösleges évet ismételnie, hiszen tudja az anyagot! Lehet, hogy csak unja?
Ha évet ismétel, lehet, hogy a többi órát is unni fogja, hiszen egyszer már tanulta?
Szerintem inkább válassz neki valami olyan hobbit, ami koncentrálásra tanítja, pl. sakk vagy hangszer.
Most a kivonásokat tanulják, 12-ből, 13 ból stb. Így
13-7=
13-3-4=
össze adni is így
9+5=
9+1+4=.
És nem tudom vele megértetni, hogyan bontsa a hozzá adandó számot. A baj az, hogy nem csak az én gyerekemnek nem megy a matek, hanem többeknek, én is gondolkodtam a tanítás hibáján, nem tudom. Holnap beszélek az osztályfőnökével, (mert nem ő tanítja a matekot), hogy tudná-e korrepetálni, félévkor 3-as volt. Ja és mindig átnézem az aznapi anyagot, ha megcsinálnak a könyvben 5 feladatot sokat mondok, a füzetbe december óta nem írtak. A házi feladat minimális sokszor nincs is. Én szoktam neki + feladatokat írni. Volt felmérés diszlexiára és diszkalkuliára is, nem találtak semmit nála. De lehet, hogy még egyszer meg kellene csináltatni az utóbbit.
én azt gondolom, csináltassátok még egyszer meg a diszkalkuliás tesztet. Nagyon fontos, hogy a gyerekben emiatt ne alakuljon ki szorongás. Nézzél körbe a neten , vannak számolási készséget fejlesztő gyakorlatok.
Valami játékos formában.
Nem tudom fáradékonysággal is jár-e a figyelmetlenség, akár még vitaminhiánya is lehet. Vagy keveset van levegőn. Hétvégén, ha szép idő van, menjetek ki levegőre, és ott játszatok a számokkal.
Egyébként a diszkalkulia jellegzetessége, hogy nem tud a tíz fölé lépni. Tehát az alapműveleteknél a 10 átlépése gondot okoz. H
Egyébként állítólag az abakusz módszer nagyon jó.
Ne csüggedj,
Egyébként szerintem nagyon gyorsan oktatnak. Nekem annak idején (az őskorban) nem kellett tudnom az első év végére olvasni. Sokkal lassabb, de alaposabb volt az oktatás.
Kérdező, a hozzászólásod alapján látatlanban megmondom, hogy nem a gyerekkel van a baj, hanem a tanárral. Húgoméknál is kb. ez volt, csak 3-ban, a szülők összefogtak és elérték, hogy az osztály másik tanárt kapjon. Javaslom, hogy a többi szülővel is beszélj.
Ne a gyerek induljon évismétléssel, amit nem elleneznék, ha lenne rá ok. De nincs!!
A kompetenciaalapú oktatásban másképp van, mint a mi időnkben volt, nem érdekes, hogy elsőben 2-as matekból (ami nem elégtelent jelent, hanem közepest, vagyis átlagost!), 4 éve van rá, hogy megtanulja, felzárkózzon. Mondjuk ez csak akkor működik, ha jó a tanár.
Ne hibáztasd a gyereket, inkább az önbizalmát kéne növelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!