Díszállat kereskedésben árult madárra van garancia?
A szóban forgó vásárló 1 hónap után a madarat betegen hozza vissza és követeli a cserlét.
Jogos az elutasítás ilyen esetben?
Szerintem igen jogos az elutasítás. 1 hónap alatt (de akár pár nap alatt is bármi történhetett a
kereskedés hibáján kívül is. Bár én nem is vennék díszállat kereskedésben állatot, hanem keresnék tenyésztőt. Szuper kézzel nevelhető (v.) kézzel nevelt madarat lehet tenyésztőtől kapni.
A madár az eladás idejében teljesen egészséges volt.
Nem is lehetne másképp, tenyésztőtől van a madár, betegen soha nem adná el a tulaj.
Felajánlotta neki azt a lehetőséget, hogy vállalja a madár betegségének a kezelését.Sőt, ha a madár meggyógyítható, akkor kicseréli a későbbiek folyamán.. Erre a vásárló minősíthetetlen hangnem ráförmedt, hogy neki egy új madár kell.
Én is úgy gondolom, hogy nem jogos a reklamáció.
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, várom még a további válaszokat is !
Ha történetesen bizonyíthatóan örökletes problémáról lenne szó, akkor valahol jogos lenne a reklamáció. Vagy ha egyértelműen régi a probléma, csak most került felszínre. Mittudomén, fél méteres bélférget operáltak ki belőle vagy valami hasonló, ami legalább egy éve kellett hogy fejlődjön a madárban. Ilyen esetben szerintem a csere korrekt lezárása a konfliktusnak, de a kereskedőt erre semmi sem kötelezi.
De gondolom itt nem erről van szó. Egy hónap alatt a helytelen tartás 100féleképpen képes megbetegíteni egy állatot, a kereskedőnek ez nem felelőssége. A legtöbb fertőzés esetében nem állapítható meg, mikor szedte össze az állat. Ha nem egyértelműen a fenti a helyzet, akkor szerintem a kereskedőnek semmiféle kötelessége nincs a gazda felé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!