Miért kell egy olyan fogatlóra feszítőzablát tenni hajtás közben, amelyik nyereg alatt simán elmegy, bármiféle probléma nélkül egy csikózablával?
Mert lovaglás alatt ott a csizma és a testsúly - hajtás közben csak ostor van (megfelel a csizmának végső soron), valamint a szár. Kiesett a testsúly, ami azért egy fontos segítség - ráadásul ha a ló kocsival ugrik meg, és rohan el, akkor azt látni kell, hogy ott ha a szekér borul, főleg, ha nem a legbiztosabb az 5. kereke, akkor abból nagyon csúnya balesetek lehetnek. Mellékesen szólva azért fogatban a szár is sokkalta hosszabb - hosszabb, mint a westernben! A feszítő sokkal pontosabban közvetíti a ló felé a segítségeke, főleg díjhajtásban, távhajtásban ennek már lehet azért szerepe.
Másik dolog, a feszítőt is lehet normál, csikózablaként csatolni, illetőleg az álladzólánccal tudod szabályozni az erejét, nem feltétlenül állkapocstörő gyilkos eszköz ez. Néhány esetben tényleg indokolatlan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!