A prémiumtápokat miért nem reklámozzák a tv-ben?
Talán az eltérő üzletpolitika miatt, illetve valószínűleg úgy gondolják nincs erre szükség, esetleg inkább a fontosabb dolgokra költik ezt a pénzt. (Rémesen drága egy 30-40 másodperces reklám, pláne főműsoridőben, rövid időre is. Sokan inkább jótékony célra fordítják a pénzt, vagy adott esetben magára a tápra, a fejlesztésre stb.)
Egyébként nem csak a tápoknál van ez így. Az igazán jó termékeket nem a reklámokban látott cégek csinálják. Pl. a tv-ben bemutatnak egy hiperszuper (tudományos értelemben véve nemlétező) technológiával készült hajpakolást, ami 150 ml és 2 000 forint. Tele van káros anyagokkal, színezékkel és nem is ér semmit, de még a buszon is annak a plakátját látod és a tvben is egy-egy reklámblokk alatt lemegy háromszor a reklámja.
Aztán bemész a fodrászkellékeshez, ahol 900-1400 forintért 1 000 ml (1 liter) hajpakolást vehetsz, amiben nagyrészt természetes anyagok vannak és valóban csodát tesz a hajjal. Persze a csomagolása egyszerű és a nevét is csak bizonyos körökben ismerik.
Tudom, nem sok köze van a hajpakolásnak a kutyatáphoz, de ezt csak példaként említettem, ugyanis szinte minden termékkel ez a helyzet. Sőt, ha valaki letesztelteti a termékeket, kikéri a kutatási eredmények adatait stb, akkor láthatja, hogy legtöbbet általában azok a cégek költenek reklámra, akiknek a terméke nem a legjobb, de valahogy el kell adni...
Hozzátenném, ezek a prémium tápok a nép számára igen drágának számítanak. Lehet, hogy azt feltételezik, aki ilyen drága tápot vesz, az nem sok időt tölt a tv előtt, a napi munkában megszakadó ember pedig, amikor este beesik a fotelba a tv elé, akkor meg sem fordul a fejében, hogy ilyesmire költsön.
Tehát erre így nem lehet egyértelmű választ adni, sok ok állhat a háttérben. Ha pontos választ akarsz az adott cégnél kell valakit megkérdezni.
20:11 vagyok
Még annyit hozzáfűznék, hogy még napjainkban is csak kevesen vásárolnak rendszeresen prémium tápokat, így lehet nem akarnak "lukra futni" a reklámokkal. Sok ember még azt sem fogadja el, hogy a kutyát nem lehet pörköltszaftos vízbe áztatott kenyérrel (vidéken gyakran ezzel etetik a kutyákat, napi szinten) etetni tartósan és úgy gondolják a nagy áruházak olcsó sajátmárkás tápjai is tartalmazzák a szükséges vitamin és ásványi anyag mennyiséget.
Az pedig rettentő nagy munka, hogy az emberek fejében rendet tegyenek ( láthattuk már mennyi próbálkozás volt erre - sajnos kevés sikerrel - más témákat illetően is).
Másrészről lehet, hogy már így is van elég bevételük és nem szorulnak rá az erőszakos terjeszkedésre, aminek a kimenetele kétes.
Azért, mert azt a sok milliárdot, amit a hatalmas világ-élelmiszer-cégek a reklámra, táp mellé adott ajándékokra, szponzorációra költenek, azt 1: kisebb cégek nem tudják megfizetni, 2:nem is akarják, inkább a fejlesztésbe, kutatásba fektetik.
És a célszegmens is más. Nem véletlen, hogy Mo-n nem lehet olyan sok igazi nagyon jó (szuperprémium) tápot kapni.(4-5 van szárazból) Nem vagyunk nagy piac,(abból is a fizetőképes kereslet alján vagyunk-ha csak az átlagkereseteket nézzük az EU-hoz képest), az állattartási kultúránk pedig... még a béke popsija alatt van. Ráadásul később léptünk be a piacra mint fogyasztók, és a kommersz terjedt el, mert az volt a lényeg, hogy tapasztalan fogyasztóknak mindent be lehet/ett/ mesélni, és ami nyugatról jön, az csak jó lehet...
Németországban pl bio, hidegen sajtolt, félnedves stb tápok is vannak, s minimum 17 szuperprémium száraz, és uennyi nedves tápot gyártanak maguk helyben az országban.
Azért az interneten már lehet rengeteg mindent látni, olvasni manapság, de biztos van egy "sznobság" is benne- érezze magát különlegesnek (kutya is)az, aki megveszi, áldoz rá..
Azért, mert akkor tovább kellene emelni az árukat, vagy a minőséget csökkenteni, és ez nem biztos, hogy megérné. Lehet, hogy szereznének új vevőket, de a régieket szép lassan elveszítenék. A Pedigree is azért lett ilyen gagyi, mert ha ilyen árban lenne, mint most, de mellé jó minőségű is, akkor már nem érné meg forgalmazni, talán még veszteséges is lenne.
Ezek a cégek inkább kutyás rendezvényeken hirdetik magukat, pl. szponzorként, vagy ingyen tápmintával. Ami jó, annak úgyis elterjed a híre az ebtartók között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!