Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Mekkorának kell lennie minimum...

Mekkorának kell lennie minimum egy akváriumnak? Milyen halat ajánlotok?

Figyelt kérdés

Kezdő vagyok, szeretnék egy pár halat tartani. Találtam egy akváriumot ami igaz régi de nem tudom, hogy megfelelő lenne-e. Megközelítőleg 10 l alatti, téglatest alakú kb 8 l-es. Laikusként kicsinek találom. Nem szeretnék a halaknak sem rosszat, ezért kérdezlek benneteket.


Köszönöm szépen előre is!


2019. ápr. 7. 17:36
 1/5 anonim ***** válasza:
85%

Törvényileg is 30 liter a minimum, de kezdőknek a 100 liter körüli ajánlott, mert ott ha elrontasz valamit akkor könnyebb kijavítani, nagyobbak a hibázási lehetőségek. Tehát ezzel ami neked van sajnos kezdeni nem tudsz semmit.


De mielőtt bárminek is nekiállnál olvasgass itt, mindent leírnak ami a kezdőknek kell: [link]

2019. ápr. 7. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítséged, el fogom olvasni!
2019. ápr. 7. 17:53
 3/5 Bubuka508 ***** válasza:
Ez tényleg kicsi, nem halaknak való. Legfeljebb növényeket (azt sem túl sokat), meg néhány vízicsigát lehet ebben tartani, vagy esetleg más alsóbbrendű víziállatokat. 30-50 l-nél kisebbet ne üzemeltess halaknak, de előbb tényleg tanulmányozz könyveket. Az előbbi ajánlaton kívül van egypár régebbi munka is, amit érdemes átolvasni: Lányi-Wiesinger: Akvarisztika, Horn-Zsilinszky: Akvarisztika, Az akvarista kislexikona, Élet a víz tükre alatt. Ezekben találsz viszonylag igénytelenebb, ellenállóbb halfajokat is, amikkel kezdők is könnyen boldogulnak.
2019. ápr. 7. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza: