Szerintetek ez így jó lesz?
Még soha nem voltak halaim, kezdő vagyok!
Kinéztem egy akvárium szettet, 90L -es.
Kell még bele valmi?
Milyen halakat, ajánlotok bele, azokból is mennyit?
Nekem a guppi, a neonhal, és a nanohalak tetszenek.
Mi kell még bele, hozzá?
Tudnátok linkelni is?
A neonból nagyon kevés 6, a guppi nem tartható sziámi hímmel, és a sziámik is inkább csak párzáskor tarthatók együtt a hímek a nőstényekkel.
Ez az akvárium megszűrhető egy belső szűrővel is.
A világítást nem tudod 1×40W-tal megcsinálni, mert olyan nem igen létezik.
2×18 W-tal tudnád megcsinálni, de ahhoz kell külön barkácsolnod valahogy lámpatestet, elektronikus előtéttel, foglalatokkal, stb, aminek kb semmi értelme, mert azzal az erővel 100×egyszerűbb, ha ezt veszed meg:
[link] (basic)
Ez ugyanúgy 2×18W, és a házi barkács se lenne sokkal olcsóbb.
Ehhez a szetthez mondjuk veszel egy ilyen szűrőt:
Vagy egy ilyet:
[link] (az aktívszén kicserélhető sima szivacsra)
...és rendben is vagy.
Ilyen fényerő mellett már egész tűrhető növény választék van, aminek ez elég.
Ha ragaszkodsz a fényigényesebb növényekhez, akkor az általad linkelt sima akváriumhoz kell egy ilyen világítás:
Belsővel is megszűrhető, pl. Eheim PickUp 2012, Aquaball 180, Biopower 160 vagy 180, csak egy ekkora hatalmas belső szűrő esztétikailag rondít, ráadásul ebből már-már megveszed az általam linkelt külsőt. Én mindenképp vödröset vennék bele, 70-80 liter felett pláne.
Ha az üvegtető mellett döntesz, akkor vegyél egy 2 csöves armatúrát (T8-asokkal 2x20 vagy 2x25W, bár ez utóbbi elég ritka méret). Ha gyári tetőt szeretnél, nézd meg kapható-e egyáltalán ilyen méretben, és nézd meg mennyi és milyen csövek kapnak benne helyet.
Fűtőből egy olcsóbb, de megbízhatóbb az AqauEl, minőségibbek, de drágábbak a Jager, Tetra, Sera stb. Kb. egy 100W-os fog kelleni, de minden gyártó jelzi a dobozon, hogy mekkora akváriummérethez javasolja az adott teljesítményű fűtőjét, ez gyártóktól függően különbözhet.