Mit tanácsoltok? 60 l akvárium - kezdő vagyok.
Kaptam egy használt, tökéletes állapotban lévő akváriumot. (Tetra, Tetratec szűrővel és vízmelegítővel) Szeretnék belőle egy szépséget varázsolni. Mit tanácsoltok, mind a berendezés, elrendezés, növények, halak, takarítás, karbantartás tekintetében?
Várom segítő válaszaitokat!
Előre is köszi!
szerintem ez rövidebb és velősebb, mint a HornZs.
ebben minden benne van, ami a kezdőnek kell. Persze ajánlom, h olvasd el azt is :)
[link] innen válogathatsz hogy milyen halat és növényeket vehetsz és melyik tetszik igazából 25,30% vízcsere kell hetente és olyan 1,2 havi nagy tisztítás.
ÉN vennék bele egy szép gyökeret, fekete bazaltot vagy jbl manadót aljzatnak + tele ülteted a gyökér körül növényekkel és rátelepítessz jávaimohát a gyökérre ez nagyon jól fog kinézni.
a halak szerintem pontylazacok legyenek mert ekkora helyen azok néznek ki a legjobban.ezek közül vehetsz olyan 5,6 db-ot : [link] /Nannostomus_beckfordi_aripirangensis.php
[link] /Inpaichthys_kerri.php
+ vegyél egy algaevőt és ennyi mindent leírtam amit tudtam :)
Adok egy egyszerű receptet, legyen hol elkezdened a gondolkodást: 8 neonhal, 10 red cherry garnéla és pár kicsi csiga például egy megfelelő kombináció erre a méretre, és egyszerűen tartható fajokról van szó. A Horn-Zsilinszky könyvet mindenképpen olvasd át. Ha a fajleírásokat meg az akváriumkészítést kihagyod, akkor nem valami vastag könyv, max. 2 órás olvasmány.
Nincs benne mondjuk egy csomó új dolog, mert ez egy ősrégi könyv. Talajnak érdemes valami porózusat használni, mert azok életteret adnak a hasznos baciknak. Olcsóbb ilyen talaj pl. a Hobby natalit és bonalit vagy a JBL manado. Ha a tipikus 15W-os fénycső világításod van, akkor növénynek Anubias fajokat, gömbalgát,mohákat és Cryptocoryne fajokat érdemes választanod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu