Kezdőoldal » Állatok » Halak, akvarisztika » Mit csinál ez a lámpa?

Mit csinál ez a lámpa?

Figyelt kérdés
Kezdő vagyok, még soha nem voltak halaim... Egy lámpának van más szerepe is a világításon kívül?? Vagy csak azért kerül 13 ezer forintba, mert energiatakarékos?
2011. júl. 10. 16:05
 1/6 Platypus ***** válasza:
13 ezer forintért már egészen komoly 2 fénycsöves armatúrát lehet venni növényes akváriumhoz. Egy átlagos lámpa közel sem kerül annyiba, bár jó lenne ha mellékelnél egy linket is miről van szó.
2011. júl. 10. 16:06
 2/6 anonim ***** válasza:

A direkt ilyen akváriumra csiptethető foglalat kerül sokba, amin van fényvisszaverő, hogy emeli kicsit a fényét az izzónak.

Az izzó maga az olcsó, ha kiég, vagy valami:

23 Wattos pl 2ezer Ft

[link]

20 Wattos 1700 Ft

[link]

De csinálhatsz olyat is, hogy 2ezerért veszel lámpaboltba sima asztali lámpa foglalatot.

Csak jobb ha fektetve van az izzó, mert úgy jobban bevilágít az akváriumba. Pl lehet azt is, hogy 500 Ft-ér veszel egy kerámia foglalatot, s 200-ért egy műanyag virágládát 100 Ft-os boltban, Olyat amit a folyosóra szoktak kirakni, azt a téglalap alakú sötétbarnát. Aztán a foglalatot beleszereled és azt rakod az akváriumra. A virágláda alján van pont két luk, azon tud hűlni az izzó, de nem gyullad ki mert annyira nem melegszik fel. Ilyet csináltam régen. Hát nem olyan dizájnos de teljesen jó volt, célnak megfelelt.

2011. júl. 10. 16:21
 3/6 anonim ***** válasza:
és a virágládát belülről fedd be alufóliával,legalábbis én úgy csináltam
2011. júl. 11. 15:32
 4/6 A kérdező kommentje:
Bocsi, a linket kifelejtettem:) Ez: [link]
2011. júl. 12. 09:39
 5/6 anonim ***** válasza:

A világításnak a növények fotoszintézisében van a legnagyobb szerepe.

A linkelt azért ilyen drága, mert a legtöbb lámpa baromi drága. Semmi extrát nem tud, csak a "dizájnt" kell megfizetni, meg azt, hogy nem kell armatúrát barkácsolni.

A legolcsóbb megoldás, ha házilag készítesz valami elfogadható kinézetű armatúrát.