Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Szerinted melyik távcső jobb?

Szerinted melyik távcső jobb?

Figyelt kérdés

[link]

[link]

Kezdő szint ,csillagászat. Mennyire számít a távcső hossza ? A Skywatcher jókora,a másik hordozhatóbb,mégis az SWR-ről olvastam jobbakat.



2014. aug. 19. 17:26
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Szerintem mindkettő gyenge. Én pont ebben a cipőben járok, sokat olvastam már a témáról és azt gondolom, hogy egy kezdőnek is kell minimum 70-es átmérőjű lencsés (refraktor) távcső, hosszú fókusszal a jó kontraszthoz és egy masszív ekvatoriális állvány.

Voltam boltokban is és végül a Celestron 70/900 Astromaster-t néztem ki, mert sokkal jobb az állványa mint ebben a kategóriában bármelyik másiknak. Még nem vettem meg, úgyhogy írj nyugodtan mik a szempontjaid és a véleményed!

2014. aug. 20. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Azt nem írtam hogy a távcső hossza mit jelent. A lencse vagy tükör fókusztávolsága (vagyis amilyen messze egy pontba fókuszálja össze a fénysugarakat) osztva az átmérőjével adja a fényerőt. 70/700-as távcső esetén ez pont 10.

Ha olyan égitestet figyelsz, aminek van látható kiterjedése (Hold, bolygók) akkor 8 feletti fényerő kedvező, ez fog nagyítva is kontrasztos képet adni.

Ha egy mélyég objektumot figyelsz akkor 6 alatti fényerő szerencsésebb. Ilyenkor a kontrasztos nagyítás nem olyan fontos, mert olyan messze van az objektum hogy kinagyítva is csak pontszerű-ellenben a fénygyűjtő képesség lényeges, hogy a halvány dolgokat is láthasd.

Szóval bolygózáshoz vennék egy 90/900-as lencsés távcsövet, mélyegezni meg egy 150/600-as tükröset. Meg masszív mechanikát pólustávcsővel, okulárokat, szűrőket...határ a csillagos ég :)

2014. aug. 21. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
Hát igen,olvastam rengeteg véleményt,hozzászólást. Végül ezt választottam. Holnap kapom meg.Anyagiak miatt,és mert kevés a helyem, muszály hogy könnyen hordozható legyen. Továbbá,nehogy drága "porfogó" váljon belőle,ha nem érdekelne annyira. [link]
2014. aug. 22. 17:00
 4/14 anonim ***** válasza:

Van egy ilyenem, ugyanezen a mechanikán.

A távcső nagyon jó, a hozzá adott kis keresőtávcső gyenge, szintúgy a mechanika.


Csillagászatra erős kompromisszumokkal, földi megfigyelésre kis és közepes nagyításokkal szódával elmegy.


Egy stabilabb mechanikával és pár kiegészítővel nagyon jó ez a cucc.

2014. aug. 22. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Majd írd meg milyen! Kíváncsi vagyok hogy mi minden látható egy ilyen műszerrel!

Ha van Androidos telefonod akkor töltsd le a Solar System Scope-ot vagy PC-re a Stellarium-ot! Segít a tájékozódásban.

2014. aug. 22. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
Hát a távcső itt van,és nézem,milyen szépen esik az eső....
2014. aug. 23. 21:53
 7/14 A kérdező kommentje:
Végre kipróbáltam. Szép képet ad. A céltávcsövet hehéz szinkronba hozni a fő-vel.Sajnos elég korlátolt a látó terem, házak és fák takarják az égboltot. Az Andromédát megtaláltam,de sajna csak egy homályos paca,jelenlegi max. felbontáson is.(10x, 25x ,és egy 2x Barlow lencse).Tudja valaki,mekkora lencse kéne egy korrekt nagyításhoz ?
2014. aug. 25. 00:24
 8/14 anonim ***** válasza:

A frontlencse gyújtótávolsága osztva az okuláréval adja a nagyítást. A barlow meg meg tudja duplázni.

500/10=50x-es nagyítás, duplázva 100x-os. Ezzel már látni kellene valamit a bolygókon, ha nem is kirobbanó részletességgel, de nem egy fényes pont kellene hogy legyen.

Nem tudom, hogy a kapott okulárok milyen minőségűek, de azt mondták nekem nemrég szakboltban, hogy a barlow eleve ront a képen. Egy igazán minőségi, nagy látoszögű okulár sok tízezer forint.


Az Androméda mélyég objektum, ide nem elsősorban nagy nagyítás kell, hanem nagy átmérőjű távcső a fénygyűjtéshez. Próbáld inkább a Holdat vagy egy bolygót elcsípni! A kereső beállításához nappal célozz be a nagy távcsővel egy távoli kéményt vagy templomtornyot és úgy állítsd be a keresőt.

2014. aug. 25. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
Megnéztem a Stellariumban: a Szaturnusz és a Mars 20.30-21.40-ig látható. Irány: DNY (225 fok 20.30-kor) 15 fokra megemelt távcső. A Szaturnusz van feljebb. Alatta, kissé balra a Mars. Jó vadászatot :)
2014. aug. 25. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Hát igen,bolygót csak akkor fogok látni,ha feljebb lesznek az égbolton.A Hold jelenleg "elfogyott". Fiastyúk gyönyörű.

Mivel lehetne kiváltani a Barlow lencsét ?

2014. aug. 26. 01:35
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!