Aluminium forgácsoláskor milyen hűtő-kenő folyadékokat használnak?
Sok-sok éve egyszer rettenetesen megszívtam valami ragadós ALUval, kért maróm törött bele, mígnem a petroleummal ment mint az álom.
Persze a mai kenők is lehetnek jók, azt már nem tudom...
Köszi mindenkinek.
Ez 4 mm vastag tárcsamaróval lesz s tengelyig bele kell mártani. Nem lapkás. Ezért lenne nagyon fontos a hűtés-kenés.
Diesellel jobb vagy rosszabb?
Azt tudom hogy a diesel a benzin és a pezróleum közt van tehát eltérőek a tulajdonságaik bizonyos irányba de ez itt vajon előny vagy hátrány?
A most használt aluminium nem annyira ragadós inkább kemény s lehet réz is fel lesz benne oldva attól kifejezetten rideg lesz.
Az a bajom hogy nem álnak ki a fogai oldalt. ezáltal a maró egész oldala végig surlódik. de hát ez van.
lassu fordulaton megy mert rendre meg meg áll a tengely a patronban. nagyon a határán van az egész a lehetőségeknek s nem akarnám hogy magas fordulatnál álljon meg. Ráadásul diesel van régről, nem kell megvenni, autó már nincs, eladni max. féláron tudnám, a hűtőfolyékok pedig mind drágábbak van ami még a diesel teljes áránál is.
Lassu fordulatnál csak kézzel foghatóan forró lesz, (olajos emilzió mellett) inkább a kenés a lényeg.
Vegyes alu öntvény wincseszterháztól kezdve mindenféle van benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!