Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan zajlik egy játék...

Hogyan zajlik egy játék programozása?

Figyelt kérdés

Szeretnék készíteni egy játékot.

Nem szeretnék összekattintgatni, szeretném érezni hogy sok munkát fektettem bele és hogy ez nagyrészt az én szellemi termékem.

C++ tanulok programozni, Microsoft Visual Studio 2010-ben.

Már egy jó ideje tanulom a nyelvet, de még most sincs fogalmam róla hogy mi is a tényleges procedúra. Amikor utánanéztem, eléggé zavaros képet kaptam, ezért kérek tőletek itt egy egyszerű, érthető választ a kezdőknek, mint én. :)


Ha lehet a lehető legrészletesebben válaszoljatok. (Milyen esetleges extra programokat kell használjak, hol informálódhatok, stb.)


Ha vannak alapfogalmak akkor, amiket ismernem kéne, akkor azokat is magyarázzátok el, kérlek. A saját butaságomat tükrözi, de én még azzal se vagyok teljesen tisztában hogy mi az a GNU, játék motor, stb. :(


A válaszokat előre is köszönöm! :)



2013. júl. 14. 22:02
 1/8 anonim ***** válasza:

ez attól függ milyen játékot akarsz csinálni, ha pl egy egyszerű 2d platformjátékot, egy program segítségével megcsinálhatod, nem is kell programozni, viszont egy játék nem csak programozásból áll ugye, hanem tartalmaz grafikai elemeket is pl: textúrák, 3d modellek, részecskék, stb

egy játékot elkezdhetsz csinálni a nulláról, saját magad csinálod meg a játék motorját(a játék motorja az egész játék gerince, ez tartalmazza a grafikát és a fizikát) vagy használhatsz már létező játékmotort, én azt tanácsolom használj már meglévő motort, mert amíg nem látod át jobban a dolgokat célszerűbb egy létező motort használni, én az udk-t ajánlom, nem egy mai motor, de nagyon szép és még ma is megálja a helyét :)

2013. júl. 14. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

itt egy screenshot az udkból amit csinálgattam benne: [link]

persze ettől jóval többre képes az udk :)

2013. júl. 14. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

kezdésnek egy 2D-s játékra gondoltam, mert feltételezem az egyszerűbb. (Nem tudom hogy túl magasra teszem e a lécet, ha igen szóljatok, de) egy Mario-szerű játékra gondoltam mint első játék.

Rosszul értem, vagy az engine a játék azon része amit programoznak és erre kell a grafikát ráhúzni?

Egyébként nagyon jól néz ki amit küldtél, gondolom sok munka lehet benne. :)

2013. júl. 14. 22:32
 4/8 anonim ***** válasza:
kezdésnek csinálj egyszerűbb játékot pl egy pacmant, hogy ismerkedj a játékfejlesztéssel, amúgy ajánlom a gamemaker nevü progit, egyszerűbb játékokhoz kiválló, én is ezzel kezdtem :)
2013. júl. 14. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Csinálj egy kártyajátékot, mondjuk egy Black Jack-et, az még nekem is ment :D
2013. júl. 14. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Először kezdd egy szöveges játékkal (C++-ban).


A Visual Studio-t annyira nem ajánlom, inkább g++.


Szerintem aztán kezdd el tanulni a JavaScript-et és a HTML5-t, mert úgy egyszerűbben fogsz ilyen Mario-szerű játékot készíteni. Egyébként tényleg nem bonyolult.

2013. júl. 15. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 iostream ***** válasza:
100%

Hogy értelmes választ is kapj, mert ahogy nézem senki nem képes a kérdésre válaszolni.


Alapvetően le kell tisztázni magadban, hogy mit akarsz pontosan. A pontosant úgy értsd, hogy az alap dolgok legyenek fixen leírva. Variálódhat sokminden, de elsőre ne akarj túl általános kódot írni.

Sokat segít az is, ha kezdőként először a grafikát írod meg valamennyire, mert akkor látványos minden haladás.


Ha egy Mario szerű játékról van szó.

Elsőnek csináld meg, hogy tudj képet megjeleníteni, mozgatni, aztán animálni (cserélgetni a képeket úgy, hogy folytonos mozgásnak tűnjön), aztán ezt irányításhoz rendelni (ne előre megadott pályán mozogjon a kép, hanem pl a kurzorbillentyűk mozgassák). Aztán raksz bele fizikát (Marioban gyakorlatilag csak annyi, hogy van gravitáció és téglalaposan ütközöl, tehát ha adott szélességben benne van egy másik tárgy, akkor nem esel tovább az ő magasságánál).


Aztán raksz bele egy pályabeolvasót, aztán egy szerkesztőt. Itt ki kell találni a pályának az ideális formátumát fájlban meg memóriában is, nem kell túl optimálisnak lennie semmilyen téren, egy szimpla (esetleg gördülő) mátrix megteszi (itt javaslom a dequeue<vector<char>> adatszerkezetet), fájlban meg egy N magas M hosszú téglalap amit kitöltesz karakterekkel (legegyszerűbb ha az "üres" rész az szóköz, és akkor egyszerű szövegként megnyitva is látványos a pálya).


Megcsinálod, hogy fejjel tudj törni tárgyakat.


Raksz bele ellenfeleket, akik mozognak előre megadott input szerint, valamint a velük való ütközést speciálisan kezeled.

2013. júl. 15. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Kiemelten szeretném megköszönni iostreamnek a kiemelkedően jó válaszát. :)

2013. júl. 16. 09:51

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!