Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Valaki jártas a Blender...

Valaki jártas a Blender programban?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Kezdő vagyok még, viszont érdekelne, hogy honnan tudom, hogy egy adott objectet mikor kell optimalizálni? Vagy honnan tudom, hogy melyik vertexeket kell lekötni?

És amúgy ez pontosabban mire jó?

Tudom, hogy főként játékoknál szükséges, látványtervezésben annyira nem.


Köszi a segítő válaszokat!



2022. aug. 11. 18:37
 1/4 anonim ***** válasza:

Szia:)

Én szoktam használni a programot, de őszintén szólva nem igazán értem a kérdéseket:')

De ajánlom a Blenderforever csoportot Facebookon, ott sok hozzáértő ember van, és segítőkészek, nekem is sok mindent elmagyaráztak:)

2022. aug. 11. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 Gymnospermatophyta ***** válasza:

Jártas vagyok, de jó kérdés. Mármint, hogy honnan tudom, hogy melyik vertexet kell lekötni. :) Szerintem valamilyen szinten rá kell érezni. Fontos a szép topológia. Tehát... legyen szép. És ami felesleges, az ne legyen ott. Valamint működjön.


Részben a kérdésedet már meg is válaszoltad. A mire jó részét. Optimalizálni kell a játékokat. Egyébként Arch-vizben sem árt optimalizálni, odafigyelni erre. Jobban el lehet engedni a dolgokat, kíjjebb van a határ, de én ott is odafigyelnék rá, hogy azért több milliós assetek ne legyenek:D Ennél is függ attól, hogy miben szeretnéd renderelni a jelenetet. Maradsz-e blenderben vagy mondjuk átviszed Unreal-ba. Készítesz-e belőle futtatható változatot az ügyfél számára (pl. UE5 esetén). Utóbbinál ezt is észben kell tartani ugye. Vagy, hogy egyáltalán milyen platformra szánod. Mert ha pl. AR a cucc, akkor meg azért kell optimalizálni, mert AR és bírnia kell a telefonoknak, tableteknek, hiába látványterv.


Úgyhogy függ attól, hogy mi a cél. Mire szeretnéd használni a programot és azon belül is projektfüggő lehet, hogy mennyire kell optimalizálni.