Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Szerintetek is rossz irányba...

Szerintetek is rossz irányba halad a számítógépes játékok hardvernövekedése?

Figyelt kérdés

Nem igazán tudom hogy jó topikba raktam e, lehet jobb lett volna a Szórakozás/játékok.. de inkább a hardvereken van a hangsúly, mint magán a játékon.


Sziasztok!

Kezdenek eléggé aggasztani a mai gépigények. Ugye ha egy minimum rendszerkövetelménynél gyengébb géppel próbálunk elindítani valamit, az nem jelenti azt hogy működésképtelen lesz (sőt, van amikor majdnem kimaxolva lehet futtatni), de úgy látom hogy a jövőben brutálisan drága számítógépek kellenek ahhoz, hogy egyáltalán élvezhetően játszani tudjunk valamit. A legtöbb mai program mostmár csak négy szálas CPU-val fut, ami nem a legnagyobb probléma. Olcsón kapni AMD-t, és az I3-asok is szépen teljesítenek (néha jobban mint egy 8 magos AMD, ami 20k-val drágább, de ez most lényegtelen.)

Vegyük pl. a Witcher 3 gépigényét: Brutális! Életembe nem láttam ekkora gépigényt. 1 éve ez még az ajánlott volt. Nem arról van szó, hogy "jaj 4 szál kell, meg erősebb kártya", hanem arról, hogy kib**szott drága az egész gép amivel az az előreláthatólag gusztustalanul optimalizált, de szépségként mégis elfogadott vacak elindul. Az már 100%os bizonyosságot nyert, hogy a két magos processzorokat mesterségesen hullajtotta a játékpiac (Injector a megoldás), és ezen a konzolra készített, majd PC-re átrakott sz*rral egyenlő portok sem segítenek. Far Cry 4? Dual Core-val el sem indul! Kipatcheli nekünk a ubisoft? NEM! Megy Dual Core-val? IGEN! (Inj.) Mesterségesen, direkt hozták ezt létre? Határozottan igen.. És erre több példa van. Dragon Age Inqusition Pentiummal úgy fut mintha mezőn lenne.

A jelenlegi gépemmel minden fut, ami idáig megjelent. De félek, hogy a későbbiekben ez nem így lesz, és bevallom - rohadt módon nem akarok évente több százezret költeni azért, hogy olyan vacakul optimalizált sz*rokkal játszak, amiket a "Technológia fejlődése" szlogen, és gazdasági álca révén mindenki birkaként bevesz. De itt nem rajtam van a hangsúly:

Szerintetek, önálló véleményetek szerint, hova halad jelenleg ez a téma?


2015. ápr. 1. 23:04
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
Nekem négymagos AMD procim van, és egy elég jó gpu, de ugyanezt gondolom. Most karácsonykor múlt egy éves a gépem, és a Unityba bár belebicsaklott, mediumon vitte csak normálisan, full hd-ban. Ezzel szemben a Black Flag, és a Rogue gyönyörűen fut. A GTA V miatt vagyok picit szarul, igazándiból elég lesz hozzá a gépem a rendszerkövetelményeket figyelembe véve, de akkor is...
2015. ápr. 1. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%

igen sajnos :( és még pofátlanul nagy méretük is van játékélményt pedig nem nyujt annyira mint pl egy Abes exodus

. multkoris nézek játékot 64giga hely kell neki játszotta mvele 10 percet és letöröltem mert egy szenny.

2015. ápr. 1. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
Ez nagyjából mindig így volt, hogy folyamatosan növelték a gépigényt csak a régi konzol generáció mivel sokáig volt kint ezért nem tudták az egekbe növelni a gépigényeket mikor kiadták azokra a gépekre is a játékokat, de most az új generációs konzolokkal megvan a kibúvó ezalól is. Sajnos ez ilyen, ha nem szeretnél pc-t fejleszteni marad a konzol és nem kell hozzányúlni jó darabig, ha meg konzolon az a baj, hogy nincs 60 fps akkor meg költeni kell pc-re.
2015. ápr. 1. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

#1-es: Ne lepődj meg a Unity-vel még egy 290 is megizzad, hogy rendesen bírja futtatni.

Amúgy szerintem a gépigenyekkel legtöbbször túlzásba esnek. Legjobb az volt amikor egy játéknél az ajánlottba AMD prociból elégvolt egy pár éves gyengébb fajta 4 magos, de intelből egy kb. 2 éves i7-es kellett. Általában szerintem nem kell hinni a gépigényeknek. Én mindig azt csinálom, hogy ha meglátom azonnal kicsit lefaragok a gépigényből mert egy pl. a Witcher 3-hoz nem hiszem, hogy kell az AMD vagy Nvidia csúcskártyának kicsit "gyengébb" verziója (R9 290, GTX 770) A gépigények már lassan átmennek hype-ba, hogy meglátja a 10-12 éves kölyök, aki nem ért hozzá és azonnal szalad a boltba Anyu-Apuval megvenni a 200.000Ft-os kártyát... Gusztustalan világ ez a játékipar és csakis a pénzről szól semmi másról. Manapság már sokszor szívesebben ülök le játszani egy Medal of Honor Allied Assault-al mint egy Witcher 3, vagy BF: Hardline-al.

2015. ápr. 1. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

Igazából az utóbbi években kicsit lassú volt a fejlődés...10-15 éve elképzelhetetlennek tűnt, hogy 5 évig nyeregben tudja maradni egy közepes CPU-val vagy 2-3 évig kihúzd egy jobb középkategóriás videokártyával. Amikor jöttek az új konzolok és tudni lehetett, hogy többszörösen erősebbek a korábbi verzióikhoz képest, akkor lehetett sejteni, hogy lassan megint ugrik picit a gépigény (és remélhetőleg a grafika minősége is) és ez lassan kezdődik is. Nem beszélve, hogy jön az Oculus, meg a 4K, amik szintén rátesznek az egészre egy lapáttal. A Witcher 3 videók lenyűgözőek és egyik része sem volt kispályás ilyen szempontból a maga idejében. A minimum gépigényt magasm is sokalltam, de nem is ihittem el rögtön. A CPU-t szinte mindig túlméretezik, de a többi igényre is gyakran kövéren rajzolják a számokat. A mesterséges gépigény növelés viszont valóban pofátlan és aljas dolog! Kíváncsi vagyok, hogy a DX12/Mantle hoz-e némi javulást-e tekintetben, bár a fogyasztói társadalom érdekei azt diktálják kereskedői oldalról, hogy minden évben vegyél újat!

Végeredményben erre számítani lehetett és egy darabig megy is a gépigény növekedés, de legalább kapjunk érte cserébe is valamit látványban, játékélményben stb.

2015. ápr. 2. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

A fentieket kiegészíteném azzal, hogy pénz. 2-3 éve még vásároltál 8GB 2133MHz CL9 memóriát 14e forintért, jött egy árvíz, ami semmi más nem volt, mint ürügy, felemelték ugyanannak a memóriának az árát 34e forintra, látták, hogy a barmok úgy is megveszik, így aztán eszük ágában nem volt csökkenteni, úgy maradt.


A processzorpiac már szinte a monopolhelyzet határát súrolja asztali fronton, mert hiába vannak, akik vesznek AMD-t, 80-85% Intelt fog venni, mert egyre kevesebb szituáció van, ahol van értelme a másik megoldásnak, ilyen pl. a renderelés egy olcsóbb konfigban. Majd ha jön a DX12 és eloszlik a magok terhelése, változni fog ez is, még nagyobb hasznot fog húzni az AMD abból, hogy több szálon dolgozik egy FX-6300 is, mint egy i5. De az akkor sem fog változni, hogy az Intel szálanként sokkal erősebb lesz, így minden egyéb alkalmazásban el fog maradni. Ezt majd megoldják azok, akik optimalizálják a játékokat, de mivel DX12 előnye a többszálúság CPU és GPU fronton is, valószínűleg drámaian csökkenni fog azon játékok száma, ami csak 1-2 szálat hasznosít.


Videokártyák nem drágultak semmit, csak stagnálnak. Nehéz elfogadni a tényt, de az AMD 2 éven át semmit nem csinált, kiadott egy jó kártyát aztán jó napot', ült rajta, semmi technológiai újítás nem volt a részükről, csak várták a sült galambot. Az Nvidia azért nem lépett fentebb, adta ki csak a régi kártyák frissített verzióit, mert ha nem így cselekedett volna, teljesen kiszorítja a piacról az AMD-t, az márpedig senkinek nem érte volna meg. Mindenki, aki azt hiszi, hogy egy nagyobb tőkéjű vállalat viccből bohóckodik, csak egyszerűen le akarja húzni az Nvidia fanboyokat, téved. Valóban a pénzről szól, viszont jogról is. Nem tehetik meg, hogy teljesen kiszorítanak valakit, Intelnél is már rezeg a léc, hogy seggbe lesz rúgva. Amint jönnek az új AMD-k, az Nvidia röhögve fogja csökkenteni az árait és tapsolni fognak a tervezőmérnökök, mert végre dolgozhatnak valami új megoldáson, végre feléledt a konkurencia. AMD processzorok már szinte menthetetlenek, míg nincs DX12, többszálú kihasználtság, semmit nem kell változtatni az Intelen. A Skylake még meg sem jelent, de már most tudni, hogy a processzor nem lesz erősebb a mostaniaknál 5-10%-al, viszont az IGP fog jelentősen gyorsulni, tehát ha bekövetkezne az, hogy az AMD odalép GPU és CPU szinten is, Intel is csökkenti majd az árakat.


De ami a leglényegesebb a sok közül: senkik vagyunk. Nem, mint vásárlók, hanem mint magyarok. Nem akarok depizni, nem akarok politizálni, de nem azért ilyen drágák a dolgok, mert jaj de mocskos drága a számítógépipar, hanem azért, mert Mi nem engedhetjük meg magunknak, nekünk nagyon drága, amerikaiaknak, németeknek stb., egyáltalán nem. Másnak ez csak zsebpénz. Ha a mi fizetésünkhöz arányosítanánk az árakat mások bére alapján, akkor egy 300e forintos konfigot megvehetnél 150-170e forintért. Tetszene, nem igaz? Hát persze, hogy így lenne, csak sajnos nincs így.


Ez márpedig azért fontos csak, mert értelemszerűen ha megírnak egy játékot, akkor fontos alapelem az, hogy a technológia ne álljon kihasználatlanul. Ha létezik egy videokártya, ami 50x erősebb, mint egy átlag kártya, akkor értelemszerűen olyan effekteket fognak beletolni, ami már azt a top kártyát is megakasztja, azért, hogy legyen mivel haladni, fejlődni - és ha nem tudnak optimalizálni, ezt bizony az alsó kategória sínyli meg, úgy, ahogy az AC:U esetében is. Mi a minimum kártyaigénye, amit ajánlanak hozzá? GTX680, azaz kb. egy R9 280. Egy kártya, ami alapjáraton 1.6-1.7x erősebb, mint egy 750Ti. Oké, ne menjünk bele abba, hogy a Unity amúgy is egy vicc lett, tényleg borzalmas, a hangsúly azon van, hogy tolni akarják a technológiát, fejlődni akarnak, mindig húzni egy határt, a saját limitjeiket túllépni.


De a jó hír az, hogy manapság már nem is az 1080p a cél, hanem a 4K, arra megy a mellveregetés - márpedig ez azt jelenti, hogy ha valaki 1080p-n marad még jó darabig, akkor bizony nagyon sokáig elég lesz neki egy """gyengécske""" újgenerációs kártya, mivel 2-3 éven belül az 1080P lesz az új 720P.

2015. ápr. 2. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:

Nem is tudom mit szóljak hozzá az olvasottakhoz, annyira egyetértek velük. Nem is tudom hová ragozni, maximum a saját szubjektív véleményemet tudom hozzáadni.

Ezek a rendszerkövetelmények elég érdekes dolgok. 2005 előtt oda volt írva hogy "64MB-os Geforce 2, 1600 MHZ CPU" a minimum gépigény, és gyakran vért köpködve, de elindult, jó esetben végigjátszható volt max 30 fps-el (az FPS téma modernkori jelentősége a piac telítettsége, és a megszámolhatatlanul sok hardvervariáció miatt is jött létre szvsz.) de bírta. Ma ez megfordult, és bődületes, - magyar pénztárcának - méregdrága konfigok jelennek meg minimumnak, de jóval alatta is futtatható minden. A hardvervásrlás a szoftverfejlesztés egyik nagy piaca, és muszáj nyomást gyakorolni az emberekre. Ezek játékok, 60 FPS, csillog-villog, teljesen mindegy mennyibe kerül, amíg az ár versenyképes, működni fog. El fogják adni, tök8' hogy ér e annyit vagy sem.. Mindig meglesz az a réteg, akik méregdrágán még a sz*rt is megveszik, így a monopóliumnak számító processzor és videókártya gyárak úgy húzzák nyújtják az árakat, ahogy akarják.

A hardver és szoftver ipar ugyanolyan gusztustalan kereskedelmi polip, mint bármi más. Az a baj ezzel, hogy akinek van pénze, soha nem fogja ezt észrevenni.. miért is venné észre? Csak lecsórózza a szegényt, és elmondja hogy " nem is nagyok ezek a gépigények, 2015-ben ez a normális ", mert neki van rá keret. És valahol teljesen ellentmondásos amit írok, mert külföldön még ha drága is, teljesen vállalható egy jobb gép ára.

Az egész játékipar lebuktatta magát a Dual Core kiszorításával, csak nagyobb a propaganda ereje, mint a józan önálló gondolkodás szelleme. A legszomorúbb számomra az, hogy ez nem csak a technológia fejlődése, hanem egy mesterséges kereskedelmi lépés, aminek minden egyes apró részletét el akarják adni. Ez ésszerű döntés a profit behozatala szempontjából, de lehetne kevésbé erőszakos.

2015. ápr. 2. 09:15
 8/15 Szirty ***** válasza:

Szerintem a tendencia pontosan ugyan az mint régen: Egyre erősebb gépek kellenek.

Nem mondom hogy nincs benne a marketing keze, de ne felejtsük el azt sem, hogy a felhasználói igények is az egekbe mennek.

Régen 320x240-ben toltuk 256 színnel. Most meg 1080p kell trillió színnel, 200 FPS-en, 3D-ben, teljes fizikai modellezéssel...


"rohadt módon nem akarok évente több százezret költeni azért, hogy olyan vacakul optimalizált sz*rokkal játszak"


Ez egy nagyon jó megoldás. Ne vegyél! Magam is így teszek.

2015. ápr. 2. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Teljesen normális jelenség hogy évről évre egyre erősebb gépek kellenek, de ha a jövő minimális rendszerigényei (miszerint az csak annyit garantál, hogy elindul) a valóságban aktívak lesznek, Magyarországon csak az arra anyagilag alkalmasoknak lesz rá pénzük. Gyakorlatilag tényleg jobban megfogja érni a konzol játékra, tízezreket, évek alatt százezreket lehetne spórolni vele. Bár ezt jómagam sem tervezem, pedig nincs bajom a konzolokkal.

Ez a minimum I5 is egy baromság, Hyperthreadinges DualCore-val (I3) fut eddig minden.. Csak nehogy végül tényleg az legyen, hogy i5 alatt tarakoggyá' Nes emulátorozni.

2015. ápr. 2. 12:37
 10/15 anonim ***** válasza:
Ezt a gépigénynövekedést én sem értem. Pl. régen NFS ProSteet-eztem, de kb. 2 hónap múlva letöröltem (szerintem nagyon gyenge a sztori, és különben is... nem tetszett) De az igaz, hogy az utóbbi 10 évben kicsit lassabban ment a fejlődés, valljuk be. Pl az én régi Compaqmon 768 mb rammal (pentium4, stb..) elment az NFSU2 FULL beállításokon. De a gép 3 évvel idősebb a játéknál. Ebből egyértelműen leszűrhető, h. régen nem voltak a játtékok olyan gagyik, unalmasak optimalizálatlanok (A mai játékok közül kb. csak a The Crew tetszik. De az már 5 hónapos hujujuj...) Szóval ennyit erről. Lassan már egy szervergép is kevés lesz arra, h. játszani tudj. Amúgy azzal egyetértek, nem kell a túlozott gépigényekben hinni. Ha géped "jó" volt 1 évesen, kis újítással, szoftveres karbantartással most is menni fog. Amúgy azokban a dumákban sem hiszek, h. "egy gépet 2 évente kell cserélni". Kinek van erre pénze? És hozzátenném: a 2 régi Compaq-s gépem 14 éves, és tökéletesen működik (vinyó IS)!!! Szóval egyetértek.
2015. ápr. 2. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!