Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Mit jelentenek ezek a beállítá...

Mit jelentenek ezek a beállítások: MSAA, FXAA, AF, HBAO?

Figyelt kérdés

Mit jelentenek?

Melyik lassítja legjobban a gépet, és melyik a legkevésbé?

Azt vettem észre, ha mind a három ki van kapcsolva, folyamatos 60-80 fps-t produkál a gép, de ha feltolom mindegyiket maxra, akkor szinte játszhatatlanul belaggol (nekem legalábbis kényelmetlen).

BF3-ról lenne szó.



2013. febr. 4. 17:40
 1/4 Közveszélyes Kontár ***** válasza:
7%
nem eredeti a játék?
2013. febr. 4. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Ezen ne legyél meglepve ezek a beállítások fogják a legjobban a VGA kártyát ugye itt az Anti analisingről vonalsimításról beszélünk ezek talán a leg kártyaigényesebb műveletek. érdemes őket kikapcsolni a HBAO pedig a fényekért felel.
2013. febr. 4. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Nagyjából megpróbálom összefoglalni:

Az AA (anti-aliasing) az élsimítás, ami elhomályosítja az éleket azaz eltűnteti a recéket. Minél nagyobb mintavételezésre állítjuk be (2x, 4x, 8x) annál jobb lesz a képminőség, de romlik a teljesítmény, több videomemóriát is igényel. Több féle élsimítási eljárás létezik egyik legelterjedtebb az MSAA (Multisample anti-aliasing). Az FXAA egy post process (utófeldolgozási) élsimítási eljárás (hasonlóan a Radeonokonál az MLAA-hoz), ami nem olyan jó minőségű, de kevésbé erőforrás igényes, hiszen már az elkészült képkockán futtat le egy algoritmust.

[link]

Az AF (anisotropic filtering) egy textúraszűrési technológia, ami szintén emeli a kép minőségét. Olyan textúrák melyekre szögben tekintünk és messzire elnyúlnak (páldául a lábunk alatti út) egyre homályosabbá válik a távolban. Az AF szűréssel a távoli részek is élessé változnak. Ez az eljárás nem annyira erőforrás igényes.

[link]

Az AO (ambient acclusion) egy árnyékolási eljárás. Nem valódi, dinamikusan számított árnyék, inkább csak a fix tereptárgyakra alkalmazzák, kiemeli a sarkokat, éleket. Szerintem annyira nem látványos, de viszonylag erőforrás igényes. A gyártók kidolgozták a saját AO eljárásukat, azaz a HDAO inkább Radeon, míg a HBAO inkább Geforce kártyákhoz optimalizált megoldás.

[link]

Részletesebb leírásokat találsz a neten, mindenféle nyelven. Ha mélyebben érdekelnek ezek a dolgok keress rájuk Google-val és csemegézz.

2013. febr. 4. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
nagyon köszönöm a harmadik választ, most már mindent értek, sokat segítettél!!!
2013. febr. 4. 18:36

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!