Mi a véleményetek a RETZ-ről? Nagyon ideges vagyok, mert most 10 hete, hogy befizettem az egész összeget egy elég drága ágyra, de még mindig nem érkezett meg! A telefont nem veszik fel, az üzletben meg hárítanak. Ilyenkor mit tudok tenni?
Mi ezért nem fizetünk soha ki előre semmit. Max ha előleget kérnek, akkor azt. :/
Egyébként, sajnos ez nem csak veled van így. A retz nagyon sok embert így megvárakoztat, van, akinek fél év után szállították ki azt, amit megvett/megrendelt náluk...
Néha nem árt érdeklődni a cégekről megrendelés előtt!
Az alábbi néhány írásban nem sok jót mondanak róluk:
Érdemes végigolvasni:
http://www.gyakorikerdesek.hu/otthon__lakberendezes__2199995..
Kedves Fórumozó!
Válaszomat más fórumokon történt hozzászólások idézésével kezdem:
"Mi is pórul jártunk a Retz bútorral. Remélem mindenki tanul az esetünkből. 4 hónapja rendeltünk tőlük, és mind a mai napig nem kaptuk meg a megrendelt termékünket. Mindig hitegettek, hogy majd megjön, vagy épp azt találták ki ,hogy fent van a csepeli raktárba a héten meghozzák stb... Nekünk szerencsére nem volt probléma a visszafizetéssel."
"Több mint 4 hónap után mi is visszakaptuk a nem kis előleget szó nélkül, de legalább egy elnézést kérhettek volna. Most örülnöm kéne, hogy VÉGE mégsem igazi az öröm, mert kezdhetjük előröl az egész herce-hurcát minden bizodalom nélkül. Azért még elhintették, hogy 2 hét múlva ha jön a kamion fenntartjuk-e az elővásárlási szándékunkat. Röhej!"
"Ma adtam le a lemondó nyilatkozatot, még meg sem próbáltak meggyőzni hogy a bútor megfog érkezni. Elfogadták a lemondó nyilatkozatot és vagy a pénzt kapjuk meg vagy a bútort. De szerintem az eladók már tudhatnak valamit!"
"A mai nap miután letelt a 2 hét várakozási idő, visszakaptuk a 4 hónappal ezelőtt befizetett előlegünket. Szó nélkül ideadták, szerencsére simán ment. Senkit sem bíztatok, hogy vásároljon a Retz-ben..."
"Mi is ma adtuk be 16hét után a lemondó nyilatkozatot. Még a Retz Trendtől rendeltünk, utána lett Retz Holding most már a pecséten Retz Castrum szerepel. Ez már nagyon gáz!!!!70%-os kiárusítás !Rákérdeztünk.h ogy bezár a bolt? Az eladó csak annyit mondott ,hogy őket nem tájékoztatják erről.2 hét leteltével bemegyünk a pénzünkért ha nem adják oda kihívjuk a rendőrséget. Ezt a tippet a NVF-nál adták csalás vádja miatt, mivel nem kis pénzről van szó! Ez a szomorú valóság."
Fórumokon többen megírták, hogy mivel a levélben garantálták a befizetéstől számított 9 napos szállítási határidőt, szeptemberben befizették a teljes vételárat, még mai is várják bútort. Idézek az egyik fórumozótól, hogy ő pl. milyen okok miatt fizette be a teljes árat előre. „ Sziasztok! Mi még július végén rendeltünk a Retz-től kanapét, és bútorokat, nem kis összegben. A szállítási határidő lejárta előtt két nappal kaptuk azt a bizonyos 9 munkanapos levelet. Mi is elég naivan befizettük a teljes összeget, mert akkor már majdnem két hónapja bútor nélkül voltunk, két kisgyerekkel... Ez szeptember elején volt. A bútorunk 1/3-át aztán meg is kaptuk, kb. 2 hét múlva. A többit azóta sem. Időközben nagy nehezen, sok-sok hitegetés, és hazugság után visszakaptuk a pénzünket. „
Még sokat felsorolhatnék, de ez rajtad nem segít.
Kérdésedre a megoldás: Lemondó nyilatkozat
A boltban mindenképp vetesd át, aláírással, pecséttel.
Előjönnek a nem lehet készpénzben fizetni szöveggel, de azért próbáld kisajtolni belőlük. Az utalás csak a legvégső legyen.
Tisztelt Retz Kft.
Cím
2011. …………. ...-én rendeltem Önöktől ………….. rendelésszám alatt bútorokat.
A megrendelőlap alapján határidőnek kb. ...... hetet adtak meg, ami 2011 …………….……...-án lejárt.
Mivel a szerződést nem teljesítették, a szállítási határidőt nem tartották be, ezért a mai napon LEMONDOK a ……………............… számon megrendelt bútorokról.
A megrendelés napján befizetett ………..………..........…..-ot, azaz …………………………….. Forintotk kérem készpénzben részemre kifizetni (bizonylatszám: ……………..…………., előleg számla száma: ……………………………..).
Amennyiben nem áll módjukban, készpénzben visszafizetni az előleget, akkor a ……………………………. számú, ………………………........ elnevezésű bankszámlámra szíveskedjenek átutalni.
Helység, idö.
Átvétel helye, és időpontja:
"2011. február 22 és szeptember 22 között az Indexben megírt tényfeltáró cikken kívül más média nem foglalkozott a Retz Bútor Kft fizetésképtelenségével (illetve az Index cikkét hozták le). 7 hónapig senki nem merte bevállalni a nyilvánosság, a lakosság, a vásárlók előtt, hogy negatív tartalmú tényeket közöljön a Retz Bútor Kft-ről. 7 hónapig sikerült elérni valakiknek, valahogyan és
valamekkora befolyással, hogy a média hallgasson a Retz Bútor Kft felszámolásáról. Sajnos ez a „sika-mika” még ma is tart, ennek vagy az áldozata.
Nem a RETZ-nek vagy az áldozata, hanem az országos korrupciónak."
"Miért fontos momentum, hogy szeptember 22-ig nem értesültem a Retz Bútor Kft fizetésképtelenségéről?
Ha tudtam volna, hogy a Retz Bútor Kft fizetésképtelen: nem kötök a Retz Trend Kft-vel nyáron szerződést, nem fizetem be az előleget, nem dühöngök a szeptemberi levelük miatt, a szállítási határidő leteltével nem írtam volna lemondó nyilatkozatot, novemberben nem kellett volna bemennem azért az üzletbe, hogy visszaadják az előleget, és karácsonykor nem lennék konyhabútor nélkül.
Szeptember 22-én megjelent Index cikknek mit köszönhetek? Azt, hogy nem fizettem be előre a teljes vételárat és legalább a pénzem visszakaptam."
"A hatóságoknak egyszerű lenne a dolguk. Felvennék a kapcsolatot a Retz beszállítóival, és 2 dolgot megvizsgálnának:
1. Igaz-e, hogy a gyárak csak akkor adnak árut a Retz-nek, ha azt azonnal kifizeti?
2. Ezek a gyárak milyen határidővel gyártanak?
Ezeknek a kérdéseknek a válaszai megadnák a válaszokat a Retz Bútor, vagy Retz Trend, vagy Retz Holding vagy Retz „akármi” nevű cégek körüli problémákra, hazugságokra.
Szeretném már tudni a választ a hatóságoktól, hogy a Retz „akármi” a megrendelt, leelőlegezett bútorom helyett 4-5 hónap után mért az előleget adja vissza, miért nem teljesíti a szerződést?
Miért teheti meg, hogy büntetlenül 4-5 hónapig az én pénzemet használja és közben a szerződést nem teljesíti?
Hogyan teheti meg büntetlenül, hogy teljesítés nélkül pénzt csal ki?
A bank nem én vagyok!
4-5 HÓNAP UTÁN ÉN ÖRÜLJEK ANNAK, HOGY VISSZAKAPTAM AZ ELŐLEGEMET?
Nem az akarom tudni, hogy a Retz „akármi” milyen közleményt ad ki saját magáról.
Ideje lenne már a hatóságoknak is bekapcsolódni az ügybe!
Talán illene már tenniük valamit!"
"Az éppen hatalmon lévő kormány politikusai megtehetnék, hogy új és szigorú törvényekkel megvédjék a lakosságot, hogy gazdasági bűncselekmények áldozativá ne váljanak. Sajnos, amíg számtalan korrupciós ügyben folyamatosan újra és újra bebizonyosodik, hogy gyakran a politikusok is érintettek, illetve politikai érdekeltségek vannak a háttérben; ne várjuk, hogy saját maguk ellen törvényt fognak hozni."
"A Retz Holding Kft a „Retz botránya” után nem fog tudni sikeres vállalkozást működtetni, mint ahogyan a Retz Trend Kft-nek sem sikerült a Retz Bútor Kft bukása után. Miért? Mert sokkal kevesebb az esélyük erre, mint elődjüknek. Persze ezt ők is tudják. A bútorkereskedés, lehet, hogy csak a látszat fenntartására szolgál. "
„A Retz Trend Kft-re szót és időt sem érdemes vesztegetni, mert hazug és arcátlan cég. Miután velük mi is megjártuk, bútorgyártó hazai vállalkozástól rendeltük meg a bútor elkészítését. Ma már egy kicsit annak is örülök, hogy mégsem a Retz-től vásárolunk. Nem érdemlik meg a vevőt és a bizalmat. Bizalom nélkül pedig nincs sikeres vállalkozás.”
„Kedves mindenki!
Régóta olvasgatom a Retzel foglalkozó fórumokat. Bútorosként tudom, hogy mi van a Retz hátterében. Aki teheti, az nyugodtan terjessze az érdeklődő fórumokon a leírást, minél több emberhez jusson el az infó. Reméljük ezzel is tehetünk azért valamit, hogy minél kevesebben veszítsék el a pénzüket.
Első rész: Az alapok
Amit mindenképp fontos tudni, hogy a Retz egy lengyel gyártó a BRW (black red white) bútorait forgalmazza. [link]
Ennek a gyártónak magyar országon két hivatalos forgalmazója !!!VOLT!!!
Az egyik a Retz, a másik a Balla Bútor ( [link] Érdemes megnézni a Balla oldalon, hogy már csak ő maradt egyedül mint hivatalosan elismert forgalmazó. Ez év elején a lengyel gyártó tárgyalásokat kezdeményezett az országban, hogy lehetőség szerint kikerülhesse a forgalmazókat, és maga vethesse meg a lábát a magyar bútorpiacon. Ez a törekvése az év közepére alábbhagyott. Nem sikerült áttörést elérnie a piacon, mert 2 másik nagy külföldi bútorgyár is képviseltetni kezdte magát 2011-ben ( [link] , [link] /).
Második rész: Mikor, és miért kezdődtek a gondok
2011 év elején már hallani lehetett mindenfélét a Retz helyzetéről bútoros körökben. Mostanra mindenki tudja, hogy ezt a lengyel gyártó is megérezte. A kifizetések késni kezdtek. Sajnos a gyártó még ekkor is hatalmas potenciát látott a Retz üzlethálózatban (hatalmas gyönyörű üzletek, elképesztő reklámhadjárat, az ország minden táján meglévő rengetek üzlet). Ennek következtében a gyár nem függesztette fel a Retz kiszolgálását, csak áttért a készpénzes (magyarul azonnal fizetendő) árukiadásra. És a hangsúly az árukiadáson van! Ugyanis nem a Lengyel gyár hozza ide a bútorboltokba az árut, hanem a Retz hozza el a gyártótól. A gondok ekkor kezdődtek. Mivel a gyár csak akkor ad árut a Retznek, ha azt azonnal kifizeti. Ahogy fogyott a pénz, úgy oldották meg a szállításokat, hogy az elvett előlegekből fizették a korábbi rendeléseket.
Íme egy példa:
Marika néni megrendel egy bútort szeptember elsején. Elkérnek tőle 30.000 Ft előleget, és elküldik azzal, hogy 4-6 hét múlva érkezik a bútor, menjen haza és várja a telefont. Az elvett előlegből viszont nem az ő bútorát hozzák el (vagy abba fektetik bele) hanem a nyáron rendelő Erzsike néni 2-4 vagy több hete !!!már csúszásban lévő!!! kanapéját fizetik ki és hozzák be az országba. Mindenképp megjegyezném, hogy ezt más bútorosok is így csinálják, csak van egy óriási különbség. Mégpedig az hogy a legtöbb helyen nincs csúszás, és van pénze a boltnak finanszírozni a megrendeléseket, még akkor is, ha nincs újabb és újabb megrendelő, aki előleget fizet.
Harmadik rész: A meglévő probléma
El is jutottunk 2011 nyár végére. Egyre kevesebb a Retznél a megrendelő ezért nincs pénz behozni a korábbiak rendeléseit. Ekkor fordul a vezetés a bútoros körökben ismert legaljasabb húzáshoz. Teljesítés nélkül elkéri a teljes vételárat mindenféle válságra és egyebekre hivatkozva.
Itt szeretném megjegyezni, hogy érdemes utánanézni a lengyel gyárnak. A BRW Európa 4. vagy 5. legnagyobb bútorgyártója. A valóságban szó sincs nehézkes gyártásról vagy hiányzó alapanyagokról. A gyár hatalmas kapacitással, és még nagyobb raktárkészlettel rendelkezik. A válság igazából csak annyit eredményezett, hogy még olcsóbb bútorokat kezdtek gyártani, amiből még nagyobb mennyiséget rendeltek Európa szerte.
A gond itt csak azzal van, hogy a kifizetések mellett is csak a bútorok töredékét sikerült behozniuk a megrendelőknek. Még azok közül is, akik kifizették a teljes vételárat, vannak, akik a mai napig sem kaptak bútort. A Retz pénze elfogyott. Hihetetlen mennyiségű energiát és pénzt fordítanak a reklámra, melyben 50+10% meg 70% kedvezményt ígérnek. Sajnos ennek a mai napig sokan bedőlnek. El tudják képzelni… 70% kedvezmény? Még így is annyiba kerül a bútor, mint a Balla Bútornál „csak” 30% kedvezménnyel.
………Ha tanácsolnom kellene akkor azt mondanám, hogy mindenkinek azonnal be kell mennie az üzletekbe, és maradéktalanul vissza kell követelnie az előleget, vagy a teljes vételárat. Sajnos nem segít a fogyasztóvédelemmel való fenyegetőzés sem, mert már tudják és látják a véget. Tisztában van a vezetőség azzal, hogy mire a fogyasztóvédelem megindul addigra már a cég csődöt jelent és nem lesz kin behajtani a követeléseket. Határozottan kell fellépni, de ne felejtsük el, hogy az eladók csak alkalmazottak! Sajnos rajtuk csattan a leginkább a kialakult helyzet. Azért ezt mindenki tartsa észben. Ne fogadjanak el semmiféle ultimátumot, és ne fogadják el a „szerződésre” való hivatkozásukat.
Sajnos még így sem fogja mindenki visszakapni a pénzét. Ez sajnos egyszerű matematika. Reméljük, többen lesznek azok, akik a pénzükhöz juthatnak. „
Nincs más megoldás: Lemondó nyilatkozat - azonnal
Sok sikert!
Üdvözlettel
CSALÁS VÁDJÁVAL tegyél feljelentést!
Jó lenne, ha már valaki tényleg meg merné tenni!
A rendőrségen tett feljelentés híre már biztosan elég szaftos lenne a médiának, hogy leközöljék. Pl.: Figyelem! A Retz folyamatos akciókkal hirdeti magát, közben a rendőrség nyomozást kezdett a sorozatos bejelentések miatt!!!! Hamis ígéretekkel a teljes vételárat kicsalja a vásárlóktól, és nem szállítja le a bútort!!!! Stb.
Legalább már nem lenne több átvert vásárló.
Nem is beszélve arról, hogy lejáratja a hazai bútoripart.
Véleményem a Retz-ről:
Az segítene leginkább a helyzeten, hogy végre már ne legyen és ne lehessen több átvert vásárló, se ma, se holnap, se holnapután a Retz-nél.
A hiszékeny emberek ne fizessék be a teljes vételárat előre, vagy egyáltalán senki se vegyen semmit a Retz-től, a Retz pedig bezárna.
Az inkorrekt cégekre nincs szükség az üzleti életben.
Novemberben visszakaptam az előlegemet a Retz-től, decemberben a Retz tervrajzával bementem egy magyar bútorgyártó céghez, január vége óta pedig használom a gyönyörű konyhabútoromat.
Határidőre leszállították, reggel napra és órára pontosan a megbeszélt időben jöttek, összerakták, délben készen voltak.
Nem utolsó sorban pedig kevesebbe került, mint a Retz-nél a nyári akcióban.
Talán nem véletlenül enged meg magának sokkal többet a Retz, mint más cégek.
Talán jó kapcsolatai vannak?
Talán eladósodott?
Talán fizetésképtelen?
Talán fuldoklik a saját hazugságaiban?
Talán nem is minden üzletükkel van baj?
Talán tévedek.... de egy biztos...semmi sem történik ok nélkül.... és ha a Retz ellen semmi sem történik, annak is oka van.
A választ itt van: A Retz Holding Kft tulajdonosa kilépett a cégből. Aki még nem kérte vissza a pénzét, szerintem nagyon iparkodjon. A se pénz, se bútor forgatókönyv egyre közelebb van.
Az új külföldi tulajdonos:
TANSA TRADING LTD [Kft. társasági tag]
Ciprusi Köztársaság, Hatályos: 2011.12.15 –től.
Gratulálok a Retz-nek. Ismét „jelesre” vizsgázott.
Azt gondolom, hogy azért fogynak a Retz vásárlói hozzászólások, mert fogynak a vásárlók - ahogyan a Retz Bútoráruház üzletek is.
Nem a múlton, nem a jelenen, hanem a jövőn van a hangsúly:
Egy bezárt üzlet nem fog se garanciális, se bármilyen később felmerülő problémát, javítást vagy utánrendelést elintézni.
Nem hiszem, hogy felhőtlenül boldog lehet az, aki mégis megkapta a bútorát - az előzőek okán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!