A tanúk eszik-e Jézus testét, és isszák-e a vérét?
Ezt az ígét nem szó szerint kell venni, mert akkor kannibalizmusról szólra. És nem is kell benne okkultizmust keresni, mert nagyon jól tudjuk, hogy Jézus nem varázslatokhoz alapján ítéli meg az embereket.
Ezeket szimbólikusan kell érteni. Egyáltalán nem a lakmározásról van szó.
Amit a tanúk művelnek semmivel sem jobb, mint a többiek.
Sőt a legrosszabb. Mert babonás ceremóniaként, parancsként fogják fel az eseményt, és hierarchiába rendeződnek.
Egyáltalán nem fontos cselekedet az úrvacsora, max megemlékezésre jó.
A katolikusok is adnak neki plusz tartalmat, amivel nem értek egyet, hogy Jézus teste lesz és vére az ostya. De ők legalább ezért csinálják.
Itt a véleményem:
Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
" 21 Nem ihatjátok az Úr poharát és az ördögök poharát; nem lehettek az Úr asztalának és az ördögök asztalának részesei. "
A Máté írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet
"24 Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak. "
A János írása szerint való Szent Evangéliom » 17. fejezet
"
3 Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.
4 Én dicsőítettelek téged e földön: elvégeztem a munkát, amelyet reám bíztál, hogy végezzem azt.
"
A beveztőben egyértleműen láthatjuk, hogy az Úr asztalának részesei akkor lehetünk, ha elfogadjuk a meghívását Isten lakomájára. Tehát Istennek szolgálunk (barátjai vagyunk Istennek: szeretetből + értelemből követjük őt)
Tehát ha Jézust szolgáljuk, az ő asztalánál eszünk.
Isten meghívott benünket az örök életre (itt olvashtó egy példa)
A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet
"
15 Hallván pedig ezeket egy azok közül, akik ő vele együtt ülnek vala, monda néki: Boldog az, aki eszik kenyeret az Isten országában.
16 Ő pedig monda annak: Egy ember készíte nagy vacsorát, és sokakat meghíva;
17 És elküldé szolgáját a vacsora idején, hogy megmondja a hivatalosoknak: Jertek el, mert immár minden kész!
18 És mindnyájan egyenlőképpen kezdék magokat mentegetni. Az első monda néki: Szántóföldet vettem, és ki kell mennem, hogy azt meglássam; kérlek téged, ments ki engem!
19 És másik monda: Öt iga ökröt vettem, és elmegyek, hogy azokat megpróbáljam; kérlek téged, ments ki engem!
20 A másik pedig monda: Feleséget vettem, és azért nem mehetek.
21 Mikor azért az a szolga haza ment, megmondá ezeket az ő urának. Akkor megharagudván a gazda, monda az ő szolgájának: Eredj hamar a város utcáira és szorosaira, és a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat és vakokat hozd be ide.
22 És monda a szolga: Uram, meglett amint parancsolád, és mégis van hely.
23 Akkor monda az úr a szolgának: Eredj el az utakra és a sövényekhez, és kényszeríts bejőni mindenkit, hogy megteljék az én házam.
24 Mert mondom néktek, hogy senki azok közül a hivatalos férfiak közül meg nem kóstolja az én vacsorámat.
25 Megy vala pedig ő vele nagy sokaság; és megfordulván, monda azoknak:
26 Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom.
27 És valaki nem hordozza az ő keresztjét, és én utánam jő, nem lehet az én tanítványom.
"
Sajnos a példa vége félreérthető, de a mondanivaló lényege, hogy hordoznunk kell a keresztünket és senki kedvéért nem tagadhatjuk meg Istent (a gonoszságra nincs mentség)
----------------------
És most nézzük mit történik a vacsorán:
Mi az eledel ( a kenyér és a bor)?
A János írása szerint való Szent Evangéliom » 4. fejezet
"
31 Aközben pedig kérék őt a tanítványok, mondván: Mester, egyél!
32 Ő pedig monda nékik: Van nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok.
33 Mondának azért a tanítványok egymásnak: Hozott-é néki valaki enni?
34 Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem, és az ő dolgát elvégezzem.
"
Nem egyértelmű, milyen eledelt/kenyeret kaptunk?
A kenyér két módon értelmezhető, de főleg az utóbbi értelmezés a jó. 1. Jézus teste, 2. az ÍGE.
Később ha olvasod, amit írok, meg fogod érteni mi valójában Krisztus teste.
Két oldalról közelíthető meg a téma:
Az első a megtestült Íge:
A János írása szerint való Szent Evangéliom » 1. fejezet
"
1 Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2 Ez kezdetben az Istennél vala.
3 Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.
4 Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
....
9 Az igazi világosság eljött volt már a világba, amely megvilágosít minden embert.
10 A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt.
11 Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt.
12 Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek;
13 Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek.
14 !!!
És az ÍGE TESTÉ LETT és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
"
A másik megközelítés Krisztus testére:
Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 12. fejezet
" 12 Mert amiképpen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is.
13 Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.
14 Mert a test sem egy tag, hanem sok.
15 Ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
16 És ha a fül ezt mondaná: mivelhogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
17 Ha az egész test szem, hol a hallás? ha az egész hallás, hol a szaglás?
18 Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, amint akarta.
19 Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?
20 Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.
21 Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.
22 Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:
23 És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek;
24 Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván,
25 Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok.
26 És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind.
27 Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint.
"
Tehát aki magához veszi a kenyeret vagy Jézus testét, az az atyát, az ígét fogadja be. Jézus megmondja a tanítványainak, hogy ők is adják tovább az ígét, legyenek vele egyek, cselekedjenk úgy, mint ő és ahogy az atyának kedves. Szeressék egymást minden ellenére és hirdessék az Isten szeretetét.
Amikor Jézus azt mondja, hogy ezt cselekdjük az ő emlékezetére, egyáltalán nem jelenti azt, hogy az áldozásra és az okkult ceremóniákra utalt.
Hanem azt jelenti, hogy mi is adjuk a testünket és vérünket a többiekért, ahogy ő adta nekünk/értünk.
A János írása szerint való Szent Evangéliom » 15. fejezet
"
12 Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.
13 Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.
14 Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, amiket én parancsolok néktek.
"
A vér a szövetséggel hozható kapcsolatba. Amikor isszuk Jézus vérét, akkor szövetséget kötünk Jézussal. De úgy is felfoghatod, hogy ha bennünk van a vére, akkor testvérei leszünk. Egy az atyánk, eggyé leszünk véle...
Egy test vagyunk krisztussal és hasonló módon törjük meg a testünket.
Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
"
3 És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;
4 És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.
"
Lelki eledel tehát az Íge, a tanítás, Krisztussal és Jézussal azonosuluás szellemben a Szentlélek segítségével.
Mivel bizonyítom az állításaimat?
Egyszerű logikával beláthatjuk, hogy szószerint nincs értelme venni azt, hogy együk és igyuk Jézust. Jézus azt szerette volna, hogy kannibálok legyünk vagy lakomázzunk? A matéria lenne maga az élet? Valami megfoghatatlan erő, amit csak a papok szolgáltathatnak?
Nem logikusabb, hogy azt szeretné, hogy kövessük Istent és becsületes, jó szívű emberek legyünk?
Hiszen azt is írja a Biblia, hogy a hit cselekedet nélkül halott és az ítélet is aszerint lesz, hogy egymással hogyan bántunk. (enni, inni adtunk-e a krisztusnak).
A kenyér és bor megosztását még úgy is lehetne értelmezni, hogy osszuk meg egymással az ételünket és italunkat. Ne legyeünk irigyek és segítsük egymást.
Sokkal normálisabb magyarázatok!
Az egész tanítása lényege az, hogy szeressük egymást, bocsássunk meg a másiknak, bánjuk meg a bűneinket. Ezt várja tőlünk Isten. De nem félelemből, vagy erőszak hatására. Hanem szívből, értelemből kell így cselekendi az ÍGE befogadása által....
Minket is úgy fognak ítélni, ahogy mi ítélünk másokat. Csak azok a bűneink lesznek megbocsátva, amiket megbánunk és csak akkor, ha másoknak megbocsátunk. Ezt szintén több idézettel és példával alá lehetne támasztani.
Gondolod, hogy Isten csak annak bocsát meg, aki elmegy egy harmadik személyhez?
A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet
"
31 És amint akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akképpen cselekedjetek azokkal.
32 Mert ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik.
33 És ha csak azokkal tesztek jól, akik veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik.
34 És ha csak azoknak adtok kölcsönt, akiktől reménylitek, hogy visszakapjátok, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is adnak kölcsönt a bűnösöknek, hogy ugyanannyit kapjanak vissza.
35 Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.
36 Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.
37 Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;
38 Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amelylyel ti mértek.
Ha még nem volt elég:
Itt elolvashatjátok, hogy Jézus szeretné ha bennünk lenne és mi ő benne, mint ő és az atya egymásban. (ennék a testét és innánk a vérét, azonosulnánk az Ígével)
Kiemelt rész az utolsóból:
"
21 Hogy mindnyájan egyek legyenek; amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.
22 És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk:
23 Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.
24 Atyám, akiket nékem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, amelyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.
25 Igazságos Atyám! És e világ nem ismert téged, de én ismertelek téged; és ezek megismerik, hogy te küldtél engem;
26 És megismertettem ő velök a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen ő bennök, amellyel engem szerettél, és én is ő bennök legyek."
"
"
6 Megjelentettem a te nevedet az embereknek, akiket e világból nékem adtál: tiéid valának, és nékem adtad azokat, és a te beszédedet megtartották.
7 Most tudták meg, hogy mindaz te tőled van, amit nékem adtál:
8 Mert ama beszédeket, amelyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem.
"
"
11
És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, akiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!
"
Isten azonosulást szeretne, hogy kövessük őt!
Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
15 Mint okosokhoz szólok, ítéljétek meg ti, amit mondok.
16 A hálaadásnak pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-é? A kenyér, amelyet megszegünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-é?
17 Mert egy a kenyér, egy test vagyunk sokan; mert mindnyájan az egy kenyérből részesedünk.
Ezt akarja Isten:
A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet
"
13 Hanem mikor lakomát készítesz, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat:
14 És boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza néked; mert majd visszafizettetik néked az igazak feltámadásakor.
"
Befejezésül még nagyon fontos elolvasni, hogy megértsük mi a kenyér:
Jézus az élet kenyere, aki cselekszi az akaratát, az eszi Jézust az ő benne van!
János 6
"
23 De jöttek más hajók Tiberiásból közel ahhoz a helyhez, ahol a kenyeret ették, miután hálákat adott az Úr:
24 Mikor azért látta a sokaság, hogy sem Jézus, sem a tanítványai nincsenek ott, beszállának ők is a hajókba, és elmenének Kapernaumba, keresvén Jézust.
25 És megtalálván őt a tengeren túl, mondának néki: Mester, mikor jöttél ide?
26 Felele nékik Jézus és monda: Bizony, bizony mondom néktek: nem azért kerestek engem, hogy jeleket láttatok, hanem azért, mert ettetek ama kenyerekből, és jóllaktatok.
27 Munkálkodjatok ne az eledelért, amely elvész, hanem az eledelért, amely megmarad az örök életre, amelyet az embernek Fia ád majd néktek; mert őt az Atya pecsételte el, az Isten.
28 Mondának azért néki: Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük?
29 Felele Jézus és monda nékik: Az az Isten dolga, hogy higyjetek abban, akit ő küldött.
30 Mondának azért néki: Micsoda jelt mutatsz tehát te, hogy lássuk és higyjünk néked? Mit művelsz?
31 A mi atyáink a mannát ették a pusztában; amint meg van írva: Mennyei kenyeret adott vala enniök.
32 Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: nem Mózes adta néktek a mennyei kenyeret, hanem az én Atyám adja majd néktek az igazi mennyei kenyeret.
33 Mert az az Istennek kenyere, amely mennyből száll alá, és életet ád a világnak.
34 Mondának azért néki: Uram, mindenkor add nékünk ezt a kenyeret!
35 Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; aki hozzám jő, semmiképpen meg nem éhezik, és aki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.
36 De mondám néktek, hogy noha láttatok is engem, még sem hisztek.
37 Minden, amit nékem ád az Atya, én hozzám jő; és azt, aki hozzám jő, semmiképpen ki nem vetem.
38 Mert azért szállottam le a mennyből, hogy ne a magam akaratát cselekedjem, hanem annak akaratát, aki elküldött engem.
39 Az pedig az Atyának akarata, aki elküldött engem, hogy amit nékem adott, abból semmit el ne veszítsek, hanem feltámasszam azt az utolsó napon.
40 Az pedig annak az akarata, aki elküldött engem, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz ő benne, örök élete legyen; és én feltámasszam azt azt utolsó napon.
41 Zúgolódának azért a zsidók ő ellene, hogy azt mondá: Én vagyok az a kenyér, amely a mennyből szállott alá.
42 És mondának: Nem ez-é Jézus, a József fia, akinek mi ismerjük atyját és anyját? mimódon mondja hát ez, hogy: A mennyből szállottam alá?
43 Felele azért Jézus és monda nékik: Ne zúgolódjatok egymás között!
44 Senki sem jöhet én hozzám, hanemha az Atya vonja azt, aki elküldött engem; én pedig feltámasztom azt az utolsó napon.
45 Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő.
46 Nem hogy az Atyát valaki látta, csak az, aki Istentől van, az látta az Atyát.
47 Bizony, bizony mondom néktek: Aki én bennem hisz, örök élete van annak.
48 Én vagyok az életnek kenyere.
49 A ti atyáitok a mannát ették a pusztában, és meghaltak.
50 Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá, hogy kiki egyék belőle és meg ne haljon.
51 Én vagyok amaz élő kenyér, amely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, amelyet én adok, az én testem, amelyet én adok a világ életéért.
52 Tusakodának azért a zsidók egymás között, mondván: Mimódon adhatja ez nékünk a testét, hogy azt együk?
53 Monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Ha nem eszitek az ember Fiának testét és nem isszátok az ő vérét, nincs élet bennetek.
54 Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon.
55 Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital.
56 Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban.
57 Amiként elküldött engem amaz élő Atya, és én az Atya által élek: akként az is, aki engem eszik, él én általam.
58 Ez az a kenyér, amely a mennyből szállott alá; nem úgy, amint a ti atyáitok evék a mannát és meghalának: aki ezt a kenyeret eszi, él örökké.
59 Ezeket mondá a zsinagógában, amikor tanít vala Kapernaumban.
60 Sokan azért, akik hallák ezeket az ő tanítványai közül, mondának: Kemény beszéd ez; ki hallgathatja őt?
61 Tudván pedig Jézus ő magában, hogy e miatt zúgolódnak az ő tanítványai, monda nékik: Titeket ez megbotránkoztat?
62 Hát ha meglátjátok az embernek Fiát felszállani oda, ahol elébb vala?!
63 A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok néktek, lélek és élet.
64 De vannak némelyek közöttetek, akik nem hisznek. Mert eleitől fogva tudta Jézus, kik azok, akik nem hisznek, és ki az, aki elárulja őt.
65 És monda: Azért mondtam néktek, hogy senki sem jöhet én hozzám, hanemha az én Atyámtól van megadva néki.
66 Ettől fogva sokan visszavonulának az ő tanítványai közül és nem járnak vala többé ő vele.
67 Monda azért Jézus a tizenkettőnek: Vajjon ti is el akartok-é menni?
68 Felele néki Simon Péter: Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde van te nálad.
69 És mi elhittük és megismertük, hogy te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia.
"
Összefoglalás:
Kiemelt részek:
"56 Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az én bennem lakozik és én is abban. "
"63 A lélek az, ami megelevenít, a test nem használ semmit: a beszédek, amelyeket én szólok néktek, lélek és élet. "
Elnézést ha hosszú lett, de ebből már nagyjából össze lehet rakni a lényegét. Remélhetőleg...
A János írása szerint való Szent Evangéliom » 15. fejezet
"
3 Ti már tiszták vagytok ama beszéd által, amelyet szóltam néktek.
"
Isten áldjon benneteket békességben és szeretetben!
"Bőséges és laktató :)"
Mi laktat jól?
a.) Jézus tanítása
b.) Jézus hús cafatai és veres vére
c.) Jézusból fakadó okkult energia
Nem csak kenyérrel él az ember...Tudjuk.
Pálnak pedig nem az volt a baja, hogy nem veszik magukhoz Jézus testét vagy vérét, hanem hogy szakadás van a gyülekezetben.
szia
A Bibliában leirt tanítás szerint csak azok fogyasztanak az Úr vacsorájából, akik égi reménységgel élnek.
a földi örök élet várományosai nem, és erre az írás figyelmeztet is, hogy aki méltatlanul eszik az ítéletet eszik
ugyan is bár egy népe van Istennek egybe szerkesztve, de két akolban vannak
a kicsiny nyáj, és a nagy sokaság.
az égi királyság társuralkodói és a földön maradottak.
elöbbieknek meghatározott száma van, mivel ők erre vannak elhivatva, és áron megvéve,
ők fognak Jézussal a földön maradottak felett vezetést nyújtani és az Ádámi tökéletességre elvezetni
ha Te nem igy gondolod a Biblia alapján jogod van hozzá
ezt mire alapozod? szia
A Bibliában leirt tanítás szerint csak azok fogyasztanak az Úr vacsorájából, akik égi reménységgel élnek.
a földi örök élet várományosai nem, és erre az írás figyelmeztet is, hogy aki méltatlanul eszik az ítéletet eszik
alá tudnád támasztani a bibliából?
köszönöm.
szia
(1Korintusz 11:27–29) 27 Következésképpen, aki méltatlanul eszi a kenyeret vagy issza az Úr poharát, vétkes lesz az Úr testét és vérét illetően. 28 Az ember először is tartson önvizsgálatot, hogy alkalmas-e rá, és úgy egyen a kenyérből és igyon a pohárból. 29 Mert aki eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik önmaga ellen, ha nem látja tisztán a testet.
Azon az éjszakán, amelyen Jézus bevezette az Úr vacsoráját, elmondta lojális apostolainak, hogy helyet készít számukra az égben (János 14:2, 3). Jusson eszünkbe azonban az is: Jézus azt is mondta, hogy akik esznek a kenyérből és isznak a borból, ott lesznek a Királyságában és trónokon ülnek, hogy ítélkezzenek. Vajon csak az apostolokról van itt szó? Nem, mert később János megtudta, hogy más keresztények is győznek és ’leülnek Jézussal az ő trónjára’, és együttesen lesznek ’királysággá és papokká, hogy uralkodjanak a föld felett’ (Jelenések 3:21; 5:10). János azt is megtudta, hogy 144 000 lesz azoknak a keresztényeknek a teljes száma, akiket ’megvásároltak a földről’ (Jelenések 14:1–3). Mivel ez viszonylag kicsiny csoport, egy „kicsiny nyáj” azokhoz viszonyítva, akik a korszakok során Istent imádták; különleges ítélőképességre van szükség az Emlékünnep idején (Lukács 12:32).
Néhányan fogyasztottak ugyan az emlékjegyekből, de később felismerték, hogy nem kellett volna. Azokat, akik jogosan fogyasztanak az emlékjegyekből, Isten választotta ki, és Isten szelleme a bizonyság erre (Róma 8:15–17; 2Korinthus 1:21, 22). Nem a személyes döntésük vagy elhatározásuk teszi őket erre méltóvá. Isten 144 000-re korlátozta azoknak a számát, akik az egekben fognak uralkodni Krisztussal, ami viszonylag kicsi szám, összehasonlítva mindazok számával, akik javukra fordítják Krisztus váltságát (Jelenések 14:1, 3). A kiválasztás Jézus napjaiban kezdődött, amiből az következik, hogy ma már csak kevesen fogyasztanak az emlékjegyekből. És ahogy utoléri a halál néhányukat, ennek a számnak csökkennie kell.
Miért fogyasztanak néhányan helytelenül az emlékjegyekből? Talán korábbi vallási nézeteik miatt, ugyanis régebben azt hitték, hogy minden hűséges az égbe megy. Vagy esetleg a becsvágy, illetve az önzés miatt — mert úgy érzik, hogy többre méltók, mint a többiek —, és mert szeretnének kitűnni. Lehetséges, hogy súlyos bajok vagy tragédia miatt feltörő erős érzelmek következtében az illetőt már nem érdekli a földi élet. Az is lehet, hogy azért, mert valaki szoros barátságban áll olyan valakivel, aki égi elhívású. Mindannyiunknak emlékeznünk kell rá, hogy ebben egyedül Isten dönt, nem mi (Róma 9:16). Ha tehát az illető, miután ’megpróbálta magát’, úgy találja, hogy valójában nem szabad fogyasztania az emlékjegyekből, most vissza kell magát tartania ettől (1Korinthus 11:28).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!