Ebben hol fedezhető fel a bölcsesség, igazságosság?
Erről mindig Jób jut eszembe. (nem döglöttek meg gyerekei, mert kapott újakat).
A kerdesed 'agyrem' vagyis ertelmetlen. Csak a te gondolkodasod szerint " kaptak protekciot". Istennel ilyen nem letezik. Csak az ember a korlatolt agyaval itelkezik ugy, hogy az "protekcio" volt.
Kulonben is, a vallasos irasokat mind s z i m b o li ku s a n kell erteni, nem szo szerint!!
Szia
Érdekes hozzá állás, és fizikai értelmezés.
az ember érző lény/már aki/ s néha még azt is sajnálja amit nem Ő alkotott vagy hozott létre,
Nem értem miért bánkódsz ezek miatt?
Te teremtetted? Te fáradtál érte?
Persze nem Bántásként írom, csak próbállak rávezetni, arra, hogy gondolkodj el ezen.
az állatok amúgy sem kaptak örök életre lehetőséget, erre csak az embereket tartotta érdemesnek.
az állatoknak más szerepet szánt a földi életben.
Gondolj arra, hogy a szomszédod elkészít egy baltát azért hogy Fát tudjon vágni vele. Te pedig sajnálod a fejszét, és más szerepet szánsz neki, pedig a Balta erre a szerepre való. Kérdőre vonod a készítőt, hogy miért a favágásra használja a baltát, miért nem kapálásra?
Bocsi de jobb nem jutott eszembe. :)
Hát tudod itt kezdődik az amikor Isten dolgaiba az ember bele akar avatkozni.
az ember maradjon a kapta fánál, és az Istenre meg bízza rá azt ami pedig az Ő dolga. Ádámék is itt szúrták el.
Istenhez viszonyított hatalmunkat felül akarjuk múlni.
Az embernek egy feladata van, vagy lenne, de mindig mással foglalkozik, mint amire jogosult, vagy képesített.
Katy Weaver
Tévedés,
A mások válaszban is hasonlót írt valaki, lehet hogy épen Te voltál.
Isten mint tökéletes és szent mindent tökéletesen teremtett. Nem volt hiba az edényben.
Az edény akarja arra akarja használni magát amire nem hivatott, vagy nem arra teremtetett.
Katy Weaver
"Isten mint tökéletes és szent mindent tökéletesen teremtett. Nem volt hiba az edényben."
Hát pedig én egyetértek az előtted szólóval.Arról írsz,miért avatkozik bele az ember Isten dolgába.Akkor én is ezt kérdezem,miért viszik bele az emberek a kicsavart logikájukat? Merthogy ez sajnos szemet szúr,ha tagadjuk,ha nem.Isten tökéleteset teremtett minden szempontból,de aztán ahogy áll a Bibliában "megbánja" a teremtését.A tökéletest meg lehet bánni? Tudom,most azzal fogsz jönni,hogy "de az ember választotta a rosszat" ez sem lehet igazán érv,hiszen Isten a teremtéskor belekalkulálta,hogy az ember dönthet tévesen is.Ha ezt viszont tudta,akkor nem lehetett ezzel baja.Mivel ha tökéletesnek lett teremve,a benne lappangó gyengeségével együtt,akkor mi a probléma vele? Hiszen tökéletesnek teremtették nem? Ha Isten elismeri,hogy az ember gyenge,és emiatt megbünteti,akkor azt reflektálja,hogy hibásat teremtett,amit ráadásul nem tud elviselni,hanem az embert vádolja érte.
De nézzük az állatokat.
"az állatok amúgy sem kaptak örök életre lehetőséget, erre csak az embereket tartotta érdemesnek.
az állatoknak más szerepet szánt a földi életben."
Ezt hol támasztja alá a teremtés történet?
Másik kérdésem,hogy ha az állatokat nem kísértette meg a kígyó,akkor mitől nevezhetőek gonosznak,tehát Istennek mi megbánni valója volt rajtuk?
Ő miért bánkódik? mert én nem bánkódom,hanem nehezen veszem be az altatós cumit.
"Nem értem miért bánkódsz ezek miatt?
Te teremtetted? Te fáradtál érte?"
Szia,
rossz az a szó, hogy bánkódik, inkább a sajnálat szó való ide,
Milyen értelemben mondható el az, hogy Jehova „sajnálta”, hogy embert alkotott? A „sajnál” igével visszaadott héber szó itt a vélemény vagy a szándék megváltozására utal. Jehova tökéletes, ennélfogva nem követett el hibát az ember megteremtésekor. Az viszont igaz, hogy ekkor már máshogy viszonyult az Özönvíz előtti, gonosz nemzedékhez. Az emberek Teremtőjéből az emberek elpusztítójává vált, mert megharagudott a gonoszságukért. Abból, hogy néhány embert életben hagyott, láthatjuk, hogy csak azok miatt sajnálta, hogy embert alkotott, akik gonosszá váltak (2Péter 2:5, 9).
Isten azért érzett sajnálatot, mert az emberek olyannyira gonosszá váltak, hogy másképp kellett viszonyulnia az Özönvíz előtti gonosz nemzedékhez: mivel nem állhatta a gonoszságot,
Ez azt mutatja, hogy Isten nem rendelte el eleve az emberek cselekedeteit. Isten sajnálkozott, bánkódott, sőt fájdalmat érzett, de nem azért, mert a saját cselekedeteiben hibázott, hanem mert megsokasodott az emberek gonoszsága. A Teremtő sajnálta, hogy szükségessé vált Noén és a családján kívül az egész emberiség elpusztítása. Isten a következőkről biztosít minket: „nem gyönyörködöm a hitetlen halálában” (Ezékiel 33:11; vesd össze: 5Mózes 32:4, 5).
„Sajnálta”, hogy a Vízözön előtti nemzedék tagjainak többsége rosszul használta szabad akaratát, és végre kellett hajtania rajtuk ítéletét. Kellő figyelmeztetést adott nekik éveken át Noén, ’az igazságosság prédikálóján’ keresztül.
Inkább azt sajnálta, hogy miután az embereket megteremtette, a viselkedésük annyira megromlott, hogy kénytelen volt elpusztítani őket (1Mózes 6:5–7).
Katy Weaver
A tökéletes szó eléggé félreérthető.
Tökéletes nem attól lesz valami, mert agyatlan zombi, ami erre lett programozva, hanem attól, hogy képes nem tökéletes lenni, de a tökéletes formát választja :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!