Isten hogy csinált a vízből bort?
Isten sehogy, Jézus pedig csoda folytán..
Azt nevezték/nevezik csodának, amikor megmagyarázhatatlan dolog történt/történik. Szóval ha lejegyezte volna hogy mik a pontos lépések, akkor nem lenne csoda, hanem recept.
"Isten sehogy, Jézus pedig csoda folytán.."
De a Szentháromság az egy dolog, tehát Jézus == Isten.
Netán félreértettem valamit?
Szia!
Sehogy. Az evangéliumban - ahol ez a történet szerepel - eredeti görög szövegben az "oinos" szó szerepel, amely nem csak az alkoholos, de az alkoholmentes gyümölcsitalokat is jelöli.
Mindenekelőtt ki kell jelentenünk, hogy a zsidók, lakodalmaikon, sohasem fogyasztottak szesztartalmú bort. A zsidók a házasságot - tökéletes összhangban az Ige kijelentésével - isteni intézménynek tartják, és e vallási cselekmény végzésénél is szigorúan alkalmazkodtak a III.Móz 8-10 fejezetekben megadott isteni parancshoz. Isten ezen a helyen törvénybe adta, hogy szent alkalmaknál, hálaadó- és más ünnepélyeknél a bor és részegítő ital alkalmazását a legszigorúbban mellőzni kell.
Fontolóra kell vennünk Jézus csodatételének erkölcsi oldalát is. Egy szent alkalmat, amelyet jelenlétével is megszentelt, valóban szándékában állhatott-e ocsmány dorbézolássá alacsonyítani? Ő, aki a könyörülő Főpap, aki a lelkünket megtisztítani jött, adna-e olyan italt, amelytől elveszítjük erkölcsi érzékünket? Figyelmen kívül hagyhatta-e azt az Ószövetségben több helyen is megörökített figyelmeztetést, amely egyöntetűen az alkoholos bor csalárdságára figyelmeztet belmünket?
Az a bor, amit a kánai menyegzőn teremtett, ízletes, tápláló, ártalmatlan bor volt. Jézus jellemével összeegyeztethetetlen a részegítő ital előállításának gondolata. Ahol Ő megjelent, mindenhová áldást vitt magával, megszentelte és megnemesítette az örömet és a bánatot. Nem feltételezhetjük, hogy Ő maga adott volna alkalmat ana, hogy a menyegző résztvevői romlásba döntsék testüket, lelküket. Ő, aki figyelmeztet a vigyázásra, hogy kísértésbe ne essünk, vajon következetlenül hozta volna a vendégseregre a részegségnek és következményeinek kísértését?
Üdv. Péter
"Mindenekelőtt ki kell jelentenünk, hogy a zsidók, lakodalmaikon, sohasem fogyasztottak szesztartalmú bort."
Voálá, egy hamis tanítás:
És a leleplezés:)
"És monda néki: Minden ember a jó bort adja fel először, és mikor MEGITTASODTAK, akkor az alábbvalót: te a jó bort EKKORRA tartottad.
Ezt az első jelt a galileai Kánában tevé Jézus, és megmutatá az ő dicsőségét; és hivének benne az ő tanítványai."
Akkorra, mikorra megittasodtak.
Nem, a zsidók nem ittasodtak meg a menyegzőnél?
Bizony, hogy fogyasztottak a zsidók bort, és nem is véletlen, hogy az Úrvacsora kenyér és BOR nem pedig málnaszörp vagy tejcsi. A Bor nagyon fontos jelkép és pontosan az alkohol felszabadító,mámorosító hatása miatt. Persze Jézus soha nem a mértéktelen fogyasztásra szólított fel, de azért nem volt véletlen a választás.
Egyébként csoda folytán történt a dolog. Ha van Isten, ez nem meglepő, ha meg nincs Isten, akkor a kérdésnek nincs értelme.
Szorosan értelmezve Isten nem csinált semmit, Isten nem egy valaki aki dolgokat csinál. Isten minden Hatalom, Bölcsesség és Szeretet kimeríthetetlen forrása bennünk és körülöttünk mindenütt; Isten a Vezérlő Alapelv mindenben; Isten az Eredeti Önfejlesztő Ihlet, mindennek kezdete, melynek fejleménye (nem teremtménye) minden más dolog.
Isten egy valakinél minden tekintetben végtelenszer több. Isten az egyetlen Mindenható Törvény, a Törvények Törvénye, melynek minden más törvény alá van vetve, az általunk ismert, és kevésbé ismert természeti törvények is. A világon minden e törvény szerint megy végbe, az úgynevezett csodák is.
Isten tehát bármely más törvényt alkalomadtán érvényteleníthet, és egy ilyen alkalom egy értelmes lény mint az ember, tökéletes utasítása. Jézus Ismerte ezt a Törvényt (Istent) és képes volt tudatosan alkalmazni. Az említett esetben még vízre se lett volna szükség, még korsókra se, a kiváló minőségű bor korsókkal együtt azonnal ott lehetett volna.
Ez a Törvény (Isten) ma is érvényesül, de az ember nem ismeri, annak következtében csak véletlenszerűen. Ha ilyenkor jelentéktelen eseményekről van szó, akkor azt a véletlenek csoportjába soroljuk, és hamar elfelejtjük. De ha egy esemény amit nem tudunk megmagyarázni, nagyon szembetűnő, akkor a hívő vallásos emberek csodáról, természet fölöttiről, vagy isteni beavatkozásról beszélnek, míg a szkeptikusok csűrik-csavarják a dolgot csakhogy ne kelljen elismerni, hogy olyan dolog történt amit nem tudnak megmagyarázni.
Nincs semmi természet fölötti, sem isteni beavatkozás; Isten, a Természet oly terjedelmes hogy minden benne és általa megy végbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!