Ószövetségben van az mar nem érvényes?
"Ne gondoljátok, hogy azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem a törvényt vagy a próféták tanításait.Nem azért jöttem, hogy érvénytelenné tegyem ,hanem hogy betöltsem azokat."
Ezt Jézus mondta.
Máté evangéliuma, 5 "fejezet", 17. vers
Javítsatok ki,ha valamit rosszul írtam
Jézus a következőket mondta: „Ne gondoljátok, hogy megsemmisíteni jöttem a Törvényt vagy a Prófétákat. Nem megsemmisíteni jöttem, hanem betölteni” (Máté 5:17). De mit jelent a „betölteni” kifejezés? Nézzünk erre egy szemléltetést: Egy építési vállalkozó szerződésben vállalja, hogy elkészít egy épületet. Nem úgy teljesíti, vagyis tölti be a szerződést, hogy széttépi azt, hanem úgy, hogy befejezi az épületet. Ha a megbízója is elégedett a kész munkával, akkor teljesítette a szerződést, ezért a továbbiakban már nem ró rá kötelezettséget. Ehhez hasonlóan Jézus sem semmisítette meg, vagyis nem „tépte szét” a Törvényt, hanem betöltötte azt, azáltal hogy tökéletesen megtartotta. Amikor a Törvény, vagyis a „szerződés”, be lett töltve, többé már nem volt kötelező Isten népére nézve.
A Máté 22:36-40-ben Jézus összefoglalta az Ószövetségben található törvényeket két fő parancsolatba.
Jn10
"34. Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok?
35. Ha azokat isteneknek mondá, a kikhez az Isten beszéde lőn (és az írás fel nem bontható) "
Újvilág fordítás:
" 35 Ha »isteneknek« nevezte azokat, akik ellen az Isten szava szólt — és az Írás nem tehető semmissé —, "
Az ószövetség mindazon törvénye, mely nem a bizonyság ládájában volt, szabadulást kaptunk felőle, mivel Melkisédek rendje szerinti főpapunk van, más rendből való a főpap, mások a szokások.
Zsid7
"12. Mert a papság megváltozásával szükségképen megváltozik a törvény is.
13. Mert a kiről ezek mondatnak, az más nemzetségből származott, a melyből senki sem szolgált az oltár körül;
14. Mert nyilvánvaló, hogy a mi Urunk Júdából támadott, a mely nemzetségre nézve semmit sem szólott Mózes a papságról.
15. És még inkább nyilvánvaló az, ha a Melkisédek hasonlatossága szerint áll elő más pap,
16. A ki nem testi parancsolatnak törvénye szerint, hanem enyészhetetlen életnek ereje szerint lett.
17. Mert ez a bizonyságtétel: Te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint.
18. Mert az előbbi parancsolat eltöröltetik, mivelhogy erőtelen és haszontalan, "
Itt az oltári rendjére tért ki, azaz a "ceremóniás" törvény eltöröltetett. Krisztus halálával kettészakadt a kárpit, mely elválasztotta a templomban a szentek szenjének helyét, ahol is a bizonyság ládája volt a két kőtáblával. De a bizonyság ládája, mely az Isten templomában van a mennyben, benne a két kőtábla, mely örök érvényű, és melyek két parancsolatban vannak összefoglalva:
"Mester, melyik a nagy parancsolat a törvényben?
Jézus pedig monda néki: Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből.
Ez az első és nagy parancsolat.
A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat.
E két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták. "
A láda helye:
Jel 11,19 "És megnyilatkozék az Isten temploma a mennyben, és megláttaték az ő szövetségének ládája az ő templomában; és lőnek villámlások és szózatok és mennydörgések, és földindulás és nagy jégeső. "
Krisztus egy más felfogású ember volt,mint az ószövetségi próféták legtöbbje.az ószövetségben kövekkel dobálták halálra felebarátjukat,Krisztus azt mondta"az vesse rá az első követ,aki bűntelen közületek"
El lehet dönteni,hogy kinek melyik hozzáállás szimpatikus.
Kedves kérdező!
Hogyan és miért törölne el olyasmit Krisztus, amit ő maga jelentett ki és adott át az embereknek? Talán tévedett, amikor azokat a parancsolatokat szólta? Vagy meggondolta magát, megváltozott talán? Avagy kétféle mérce létezik, egy az "ószövetségi" embereknek, egy másik meg a többieknek?
Az Istennek minden rendelése és törvénye - melyeket az Ő küldöttei által adott meg az embernek - jó és a javunkra van, azért adatott, hogy jól legyen dolgunk ezen a földön. Hiszen maga az Isten jó, és minden beszéde egyezik az Ő természetével, igaz és szent jellemével. Lehet ezekkel ellenkezni, figyelmen kívül hagyni, elfelejteni, de ezzel csak a saját lelkünkön cselekszünk erőszakot, és a halált keressük magunknak.
munyamunya
"Az Istennek minden rendelése és törvénye - melyeket az Ő küldöttei által adott meg az embernek - jó és a javunkra
van, azért adatott, hogy jól legyen dolgunk ezen a földön. Hiszen maga az Isten jó, és minden beszéde egyezik az Ő természetével, igaz és szent jellemével. Lehet ezekkel ellenkezni, figyelmen kívül hagyni, elfelejteni, de ezzel csak a saját lelkünkön cselekszünk erőszakot, és a halált keressük magunknak."
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni,hogy nem egészen igaz az,amit írsz.Isten már az Ó-szövetségben ellent mond a saját kijelentéseinek,tetteinek.Aztán Jézus tetteivel összehasonlítva is ellentmondásos az Ó-szövetség némely szakasza.
Kedves 9-es válaszoló!
Nincs különbség, sem ellentmondás a héber és görög iratok között. Mindkettőnek alaptanítása ez:
""Most pedig, óh Izráel! mit kíván az Úr, a te Istened tőled? Csak azt, hogy féljed az Urat, a te Istenedet; hogy minden ő utain járj, és szeresd őt, és tiszteljed az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, és teljes lelkedből, Megtartván az Úrnak parancsolatait és rendeléseit, a melyeket én ma parancsolok néked, hogy jól legyen dolgod!""
""Bosszúálló ne légy, és haragot ne tarts a te néped fiai ellen, hanem szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr.""
""Szeressed azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat.""
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!