Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Hol tesznek említést a Bibliáb...

Hol tesznek említést a Bibliában a Szentháromságról? Mely részekben és fejezetekben?

Figyelt kérdés
2011. máj. 22. 17:24
1 2
 1/11 yuda ***** válasza:
100%

Itt pl. egyidőben látjuk, halljuk- teljesen különválasztva őket:


Jézus testileg, Szentlélek galamb formájában, az Atya pedig szól.

Mt.3.


És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből; és ímé az egek megnyilatkozának néki, és ő látá az Istennek Lelkét alájőni mintegy galambot és ő reá szállani.

17

És ímé egy égi hang ezt mondja vala: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm.

2011. máj. 22. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

" János a hét gyülekezetnek,amely ázsiában van: kegyelem nektek és békesség attól,aki van,aki volt,és aki eljövendő; és A HÉT SZELLEMTŐL, amely az ő királyiszéke előtt van, és a JÉZUS KRISZTUSTÓL, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által, és tett minket királyokká és papokká az ő Istenének és ATYJÁNAK: annak dicsőség és hatalom mind örökkön örökké! Ámen."

Jel. 1,4-6.

2011. máj. 22. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
" Erről ismerjük meg, hogy benne maradunk és ő mibennünk; mert a maga SZELLEMÉBŐL adott minekünk. És mi láttuk és bizonyságot teszünk, hogy az ATYA elküldte a FIÚT a világ üdvözítőjéül." Ján. 4,13-14.
2011. máj. 22. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

" És ÉN kérem az ATYÁT, és más vígasztalót ad nektek, hogy veletek maradjon mindörökké. Az igazságnak ama SZELLEMÉT..."

Ján. 14,16-17.

"Ama vígasztaló pedig a SZENT SZELLEM, akit az ÉN nevemben küld az ATYA, az mindenre megtanít majd titeket..."

Ján,14,26.

2011. máj. 22. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

"Mivel pedig fiak vagytok, kiküldte Isten a FIA SZELLEMÉT a szívünkbe,amely ezt kiáltja:"Abba ATYA!"

Gal. 4,6

2011. máj. 22. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

" Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Léleknek nevében."

máté 28,19.

2011. máj. 22. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

" Hogy a mi Urunk JÉZUS KRISZTUS Istene, a dicsőségnek ATYJA adjon néktek bölcseségnek és kijelentésnek SZELLEMÉT az Ő megismerésében."

Efezus 1,17

2011. máj. 22. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

" Ezt a JÉZUST feltámasztotta az Isten, minek mi mindnyájan tanúbizonyságai vagyunk. Annakokáért az Istennek jobbja által felmagasztaltatván, és a megígért SZENT SZELLEMET megnyervén az ATYÁTÓL, kitöltötte ezt, amit most ti láttok és hallotok."

Apcsel 2,32-33.

2011. máj. 22. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%

" Ismét monda azért nékik JÉZUS: Békesség nektek! Amiként engem küldött az ATYA, én is aképpen küldelek titeteket. És mikor ezt mondta, rájuk lehelle, és monda nékik: Vegyetek SZENT SZELLEMET!"


János 20,21-22.

2011. máj. 23. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


Kevesen tudják, hogy a három isteni személy a Biblia egységes tanítása, és már az Ószövetségben is megjelenik.


A monoteizmust erőteljesen hangsúlyozó bibliai ige, Izráel fő hitvallása így hangzik: "Halld Izráel: az Úr, a mi Istenünk, egy Úr!" (5Móz 6,4) 5 Mózes 6:4 egyértelműen tanítja, hogy Isten egy, de miközben az író választhatta volna a jachid kifejezést is, amellyel a magában álló „egy” fogalmát fedte volna le, a választott héber kifejezés az echad, amely az összetett „egy” fogalmát vagy a csoport egyik tagját jelöli, a magában álló illetve hangsúlyosan érthető „egy”-gyel szemben. Ugyanaz az echad szó szerepel Mózes első könyve 2:24-ben a férj és a feleség egységének kifejezésére, akik „egyek” lesznek, de úgy, hogy ezen egységen belül megőrzik egyéniségüket. Itt tehát az egy nem számszerű értelemben vett egyet jelent, hanem az az "egyedülálló, egyedi" jelentésen van a hangsúly.


Isten a Teremtéskor többes számú kijelentéssel utalt önmagára: „És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.”A többes szám az isteni személyekre utal. Hasonló többes számú formulával más helyeken is találkozunk: "Mondta az Úr Isten: Íme az ember olyanná lett, mint miközülünk egy, jót és gonoszt tudván" (1Móz 3,22). "Nosza szálljunk alá, és zavarjuk ott össze nyelvüket, hogy meg ne értsék egymás beszédét" (1Móz 11,7). "Hallottam az Úrnak szavát, aki ezt mondta: Kit küldjek el és ki megy el nékünk?" (Ésa 6,8). Az Ószövetségben is van példa arra, hogy egymás mellett néven neveztetik a három személy: "Minden szenvedésüket Ő is szenvedte, és orcájának Angyala megszabadította őket, szerelmében és kegyelmében váltotta Ő meg őket, fölvette és hordozta őket a régi idők minden napjaiban. Ők pedig engedetlenek voltak és megszomorították szentségének Lelkét, és ő ellenségükké lett, hadakozott ellenük." (Ésa 63,9. 10)


A három isteni személyre vonatkozóan a legfontosabb kijelentés Jézus misszióparancsa: "Elmenvén azért, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében." (Mát 28,19) Jézus itt néven nevezi a három isteni személyt. Mindhárom személynek "neve" van, ami a Biblia fogalomvilágában egyértelműen azt jelenti, hogy különálló, valóságos személyekről, személyiségekről van szó. Miről van szó ebben az igében? Kereszteljétek meg az embereket, merítsétek be, kössetek szövetséget az Atyával a Fiúval és a Szentlélekkel. Hogyan lehetne szövetséget kötni az Atyán kívül a Fiúval, ha nem Isten, és a Szentlélekkel, ha az vagy nem személy vagy nem Isten? Azért fogalmazott így Jézus, mert a három személy a teljesség.


Jézus misszióparancsához hasonlóan egymás mellett említik a három isteni személyt az alábbi igék is: "Az Úr Jézus Krisztusnak kegyelme, az Istennek szeretete, és a Szentléleknek közössége mindnyájatokkal." (2Kor 13,13) V.ö.:1Kor 13,14. A "Szentlélek közössége" kifejezés szerepel. A "közösség" szó mindenképpen interperszonális (személyközi), azaz személyek közötti kapcsolatra utal. Nem lenne alkalmazható, ha a Szentlélek csupán csak személytelen befolyás, kisugárzás vagy erő lenne. "János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van: Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki volt és aki eljövendő, és a hét lélektől, amely az ő királyiszéke előtt van, és a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által," (Jel 1,4-5)


"És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijött a vízből, és íme az egek megnyilatkoztak néki, és ő látta az Istennek Lelkét alájönni mintegy galambot, és őreá szállani. És íme egy égi hang ezt mondta: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm." (Mát 3,16-17)


Következetesen felsorolásra kerül, néven neveztetik, megjelenik a három személy. Nem lenne értelme ennek, ha a Szentlélek csak az Atya és a Fiú Lelke, vagy éppen csak erő, befolyás lenne. Mindezek az igék kifejezik a tökéletes harmóniát, az azonos szándékot és együttes cselekvést is a három isteni személy között.


Üdv. Péter

2011. máj. 23. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!