A LaVey-i sátánisták (a Sátán Egyházának tagjai) hogy viszonyulnak a szívességtételhez?
Szekták: A Sátánizmus...(Avagy a Sátán Egyháza)
Gyökerei a gnószticizmusba nyúlnak vissza, amely élesen szembeállította a testet és a lelket. Voltak ördögimádók a középkorban is. Fekete mise, szentséggyalázás a szabadkõmûveseknél is elõfordult. A modern sátánizmust Aleister Crowley alapította (+1947). Önmagát Antikrisztusnak tartotta s a ,,666-os fenevaddal azonosította. A Gnosis és a Lucifer c. folyóirat alapítója. Létrehozta az Ordo Templi Orientis (OTO) mágikus rend angliai csoportjait, majd Szicíliában a "Sátán kolostorát", ahol társaival nagy orgiákat csapott. Jelszava az antropozófusok és anarchisták szállóigéjévé vált:
"Tégy, amit akarsz!"
A Sátán Egyházát Anton Szandor La Vey alapította meg 1966-ban. Szerinte az ördögkultusz nem más, mint "a test és az anyag vallása". A céljuk az emberi test és az érzéki vágyak felszabadítása és felmagasztalása. Mágia, okkultizmus, ezoterikus tanok, spiritizmus és a New Age több motívuma kapcsolódik a sátánizmushoz. Bisztyó József, aki katolikus püspöke megbízásából kutatta Kanadában a sátánizmust, három csoportot ismer:
1. A szimpatizánsok, akik filmek -mint az Ómen, az Ördögûzõ, horrorfilmek nyomán sátáni jelképeket használnak, viselnek ruháikon, a kemény rock megfelelõ irányzata iránt rajonganak, de tovább nem mennek.
2. A Sátán Egyháza tagjai afféle fordított teológiát vallanak: istenük Luci fer, a Sátán, aki az öröm és az élet végtelen forrása számukra. Úgy tartják, a Sátán erõsebb Istennéla világ végéig. Emberáldozatot nem követelnek. A szexuális szabadosság szószólói.
3. A legbelsõ kör akár emberáldozatig is elmegy. Sok üzletember, bankár, értelmiségi tartozik közéjük. Senki sem léphet ki közülük. Mit tartanak jézusról? A sátánisták Jézust az emberi gyöngeség megjelenítõjének tartják, Krisztus keresztje a gyengeség, szenvedés, halál szimbóluma számukra, ezért fordítják a föld felé. Elfogadják Isten létét, de valamiféle negatív, lehúzó erõnek tartják, aki ellen és az általa képviselt értékekkel szemben minden erejükkel küzdeni akarnak, mert csak így valósíthatják meg önmagukat. A Szentírás beszél a sátánról, és ezt a szekta önmaga igazolására használja fel, de azt már nem veszik figyelembe, hogy ugyanez a Szentírás a sátán végleges vereségét helyezi kilátásba és Istent tekinti legvégsõ hatalomnak, tehát a szekta abszolút jogtalanul hivatkozik a bibliára. Épp a Szentírás alapján tehetjük "helyére" ezt a szektát.
A Szentírás szerint vannak ördögök, van Sátán (vagyis az "Ellenség..). Nem egyszerûen megszemélyesítés, hanem valóságos személy. A bukott angyalok közé tartozik (2Pét 2,7), az ördögök fejedelme (Mt 12,24), Jézus szerint a hazugság atyja (Jn 8,44). További nevei a Szentírásban: kísértõ, a halál ura, e világ fejedelme, sõt istene (2Kor4,3-4), tûzvörös sárkány (Jel. 12,3), Isten ellensége és a mi vádlónk(Jel 12,10), a tengeri és a szárazföldi vadállat (Jel 13). A Szentírás e képei szerint lehet bizonyos hatalma az emberek fölött. Jel 13,8-ban szerepel a 666-os szám (a "vadállat száma"), ami akkor a római birodalomra utalt, de jelentheti mindazokat, akik emberellenes uralomra törnek. Jel. 2,19 szerint a Sátán mint antikrisztus, még
Krisztus képét is használhatja megtévesztésre.
Semmiképp sem nevezhetõk kereszténynek. A szekta a lehetõ legélesebb ellentétben áll mindazzal, amit kereszténységnek és egyáltalán vallásnak tekinthetünk. Mivel a Katolikus Egyházat az általuk képviselt "eszmény" legfõbb tagadójának tekintik, "szertartásaik" fõképp a katolikus istentisztelet megcsúfolását tûzi ki célul (vö. fekete mise).
A sátánizmus elsõsorban az ember evilági kiteljesedését hirdeti. Beszél a "világ végérõl", de ennek tartalmát is megfordítja: nem Krisztus, hanem a sátán gyõzelmét hirdeti. Az evangélium épp azzal örömhír, hogy az ember halál utáni kiteljesedését hirdeti, amelyet csakis Isten adhat meg. A Szentírás beszél kárhozatról is, amely "az ördögnek és angyalainak" készült. A Jelenések könyve szerint a sátán végérvényes vereséget szenved. Ebben a távlatban válik érthetõvé a Miatyánk kérése: "Szabadíts meg a gonosztól", tehát a sátán befolyásától. A sátánizmus semmiféle humán, emberi eszmény alapján nem igazolható. Még ,játékból" sem lehet a rombolás elvére felépíteni emberi életet.Az önzõ örömkeresés pedig elóbb-utóbb megcsömörléshez, életuntsághoz vezet, sõt halálthozó is lehet (vö. AIDS).
Különösen világossá válik a sátánizmus téves volta, ha egybevet jük a kereszténység tanításával:
1. A kereszténység kétezeréves üdvösség-történetre, Isten szavára épül. A sátánizmus lelkileg félrebillent emberek agyában született meg.
2. A sátánisták sokszor azzal érvelnek, a biblia is beszél a Sátánról, a 666-ról stb. Igen ám, de a Szentírás nem hagy kétséget afelõl, hogy a Sátán vereséget szenved.
3. A Sátán nem Isten, csak teremtmény. Létrendileg nincsenek azonos szinten. A Jó és a rossz harcában szerepet kapott a Sátán. Krisztus is igen komolyan vette a Sátánt, nyilvános mûködésének jó része azzal telt, hogy kiûzte az ördögöket a megszállottakból. De sohasem maradt alul velük szemben.
4. Mai, hatalomra törõ világunkban érthetõen újra erõteljesebb a Sátán tevékenysége. De a Jel. 20, 7-10 világosan szól a Sátán végsõ vereségérõl és megbüntetésérõl. Bíznunk kell abban, hogy Krisztus gyökerében már legyõzte a világot (Jn 16,33).
5. A test nem rossz, "Isten minden teremtménye jó" (1Tim. 4,4), de az öncéllá tett testiség elfordíthat Istentõl.
6. Krisztus életében nem a kereszté, hanem a feltámadásé a végsõ szó. Az evangélium nem a halál, hanem a teljes élet örömhíre. Krisztus "az új é lethez vezetõ utat nyitotta meg" (Zsid 10,20).
Mivel keltenek ellenszenvet? A sátánizmus "kultuszához" tartozik az ún. boszorkány-szombat. Ez nem más, mint a római katolikus szentmise kicsúfolása: megszentségtelenítik az istentisztelethez használatos tárgyakat. A résztvevõk embervért is isznak. Kigúnyolják a szent dolgokat és ha birtokukba kerül, meggyalázzák az Oltáriszentséget. Emberáldozat sem ritka vö. fekete mágia). A kultuszhoz hozzá tartozik a boszorkányavatás is. Ez úgy történik, hogya boszorkányságra kiszemelt nõt meztelenül oltárra helyezik, mivel úgy vélik, a napisten ereje így sugárzik ki rá akadálytalanul és teste felszabadul a korlátlan gyönyörkeresésre és szerelmi orgia áldozata lesz. A nemi szabadosság a sátánisták mindennapi életéhez tartozik, de gyakori köreikben a fekete mágia (a gyilkosság) is.
Magyarországon számuk ismeretlen, a világon mintegy százezren vannak. Iskolák, középületek falain gyakran láthatók sátánista jelmondatok. pl.: No creation-destruction! (Nem teremtés, hanem rombolás!) Lefelé fordított keresztet, feje tetejére állított háromszöget (a Szentháromság elvetésének kifejezésére), fordított M-betût (Szûz Mária nevének kezdõbetûjébõl) vésnek falra, aszfaltra, templomok elé a földre, hogy világba kiáltsák: "lejárt" a kereszténység ideje. Tagadják a kereszténység értékrendjét. Legfõbb "misszionáriusaik" mégis a sátánista zene mûvelõi, mert a zenével együtt észrevétlenül csepegtetik a fiatalok lelkébe a rombolás és a tagadás szellemét. Conrado Balducci Sátánizmus és rockzene c. könyve meglepõ összefüggéseket tár fel a kemény rock és a sátánizmus között.
Természetesen nincs arról szó, hogy a modern zene mindenestól "ördögi" lenne, de vigyáznunk kell, nem közvetít-e destruktív, romboló tartalmat.
Elsősorban nem a valláshoz kell igazítanod a saját véleményed, hanem a saját véleményedhez a vallást.
Ha te szeretnél szívességet tenni, de a vallásod ezt tiltja, akkor megtagadod a saját elveid?
nem igazán ismerem a sátánizmust ,de megpróbálok válaszolni a kérdésedre.
Ha a wikipedia leírását veszem alapul akkor:
Az egyén segíthetne másokon anélkül, hogy tagadná sátánista voltát ha az hozzájárul a saját boldogságához, ugyanis "saját boldogságukat helyezik mindenek elé"
Ha nem járul hozzá a saját boldogságához, akkor is segíthet, amennyiben úgy ítéli meg, hogy akinek segít az "érdemes rá, képes és hajlandó is azt viszonozni."
LaVey szerint: "ha valakit az boldogít, hogy másokon segít, akkor (az egyén boldogsága érdekében) teheti azt, sátánista létének tagadása nélkül. LaVey maga az efféle tettet a gyengeség jeleként értelmezte, de úgy vélte, ha az egyént ez boldogítja, akkor elfogadható „hiba”"
Én is hasonlóan gondolom,mint 00:17-es ügynök:-)
bár nem vagyok sátánista,és ismerőseim között sincsenek,de úgy látszik logikusnak és elfogadhatónak,a szívességtétel,ha az az egyén boldogságát szolgálja,vagy úgy látja,hogy valóban rászorul az illető,és nemcsak sajnáltatja magát(hiszen ez utóbbi a gyengeség jele,amit ők nem tolerálnak).a sátánisták is emberek,és gondolom ők is felismerik magukban,hogy ha jót tesznek a másikkal,azzal a saját boldogságukat is növelik,mert a szeretet minden emberben természetszerűleg benne van,és ez kiárad magára az egyénre is(önszeretet)és másokra is.hozzáteszem a boldogság nemcsak abban merül ki,hogy visszakapunk valamit a másiktól mert jót tettünk vele,hanem egyszerűen a puszta adás is örömet okozhat,ha őszinte.
A sátánista azt tanúsítja mások iránt amit kap.
Aki segítőkész hozzá ahhoz ő is úgy áll.
A 9 sátáni kinyilatkoztatás 3. bejegyzése:
A sátán az arra érdemesekkel szembeni kedvességet képviseli, ahelyett, hogy szeretetünket idegenekre pazarolnánk.
ÉS MÉG MIELŐTT TÉVEDÉSEKBE ESNÉNK...!
A sátánizmusban a sátán a következőt jelenti :
Archetípus, olyan tulajdonságokat megtestesítése amelyek a sátánistát jellemzik.
(szóval nem a gonoszról van itt szó -mert sok ostaba tudatlan ember azt hiszi...)
-egy sátánista 21/L-
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!