Biológia - kémia emelt szóbelin ki mit húzott?
Segítségül az én tételem:
A tétel: etil-alkohol és dietil-éter összehasonlítása: éghetőség, fizikai tulajdonságok, egymásba alakítás, vízzel való elegyedés, csoportba sorolás
B tétel: 38-as elvégzendő kísérlet /FeCl3 reakciója NaOH-dal, HCl-dal, másik kémcsőben KI-dal, plusz benzin/
C tétel: Mg és S atom-, ionsugara- meg voltak adva adatok, párosítani kellett, és megmondani, hogy melyik miért az
Kémián voltam.
Nagyon-nagyon-nagyon szerencsés voltam:), azt hiszem, könnyebbet tudatosan sem választhattam volna - és a bizottság is kifejezetten nagyon kedves volt.
A) Ca és Mg bemutatása
B) Az NO2 dimeralizációjával kapcsolatos, nem elvégzendő kísérlet
c) A C2H6O összegképletű anyagok közül az egyik folyadék, egy másik viszont gáz. Miért?
Nektek is sok sikert! :)
Én is ma voltam.
A 11.-es tételt húztam:
A,
Az ammónia molekula és halmazszerkezete, fizikai tulajdonságai(térj ki a cseppfolyósításra), kémiai tulajdonságai (térj ki a komplexképződésre), ipari és laboratóriumi előállítása, két felhasználási mód (műtrágya és salétromsav gyártás)
B,
CuSO4 és FeSO4 oldatba kell vas és rézlemezt tenni, majd megmagyarázni az elektródpotenciálokkal.
C,
Acetaldehid előállítása etanolból és etinből. Megnevezni a reakciók típusait, leírni őket egyenlettel, katalizátorok, hőmérsékletek.
3 éve érettségiztem, de esküszöm, ugyanaz volt a tételem, mint 7-esnek! Nem emlékszem már, egyben húzzátok ki ezeket, nem? Nem külön?
Elnézést az OFF-ért, csak megláttam 7-est, és feltörtek az emlékek :D
Én biológiából voltam ma, elég kedvesek voltak, sokat kérdeztek, ha valaki elakadt. Szerencsém volt viszonylag a tétellel :) Szerintem csak néhány pontot vesztettem, egyetlen kis feladatrész volt, ahol kellett rávezetés, a többi ment.
Az A tétel a növények vegetatív szervei voltak. Mi a szár és levél feladata, milyen szár típusok vannak, levél részei. Mi az összetett és egyszerű levél, milyen a kétszikűek és egyszikűek levele. Szár, hajtás és levél módosulatokra két-két példa. Fás szár szöveti felépítése, évgyűrűk. Volt még egy kísérlet, aminél kicsit nehéz volt rájönni, mire gondolnak, az csak rávezetéssel ment. A trükk az volt, hogy amelyik növénynek több levele van, az többet párologtat, így jobban fogy a víz. Valamint kell tudni az edénynyalábok részeit is, mi hol szállítódik.
B tételem a szemlencse fehérjéiről, öregedésükről, szürkehályog kialakulásáról szólt. Kellett beszélni a fehérjék specifikus szerkezetéről és hogy mi az elsődleges, másodlagos, harmadlagos, negyedleges szerkezet. Aminosavakról is beszélni kellett és a peptid kötés kialakulásáról. Valamint szöveg alapján az izopeptid kötésről és a hatásáról a fehérjék szerkezetére. Kérdeztek még a szürkehályogról, a stressz fehérjék szerepéről, valamint a szemlencse szerepéről a fókusztávolság szabályozásában (akkomodáció). Ennek a tételnek én eléggé örültem, jól is ment.
Előttem lévők közül, amiket hallottam az szintén a fehérjékről minden, biokémiai és különböző feladataik. Valamint egy tétel, amiben szó volt a pajzsmirigyről, az ózonrétegről és a globális felmelegedésről is. Egy másik felelő pedig idegrendszer és hormonrendszert húzta, szimpatikus-paraszimpatikus hatások (vegetatív idegrendszer), illetve adrenalin. A B tételében pedig a cellulóztól és a sejthártyáról volt szó, ha jól értettem.
Ne izguljatok, sok szerencsét mindenkinek! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!