Az iskola az szolgáltatás vagy fegyintézet?
Mert nyilván szolgáltatásnak kellene lennie.
Ha pedig szolgáltatás, akkor miért nem döntheti elé a diák és/ vagy a szülei maga, hogy mit szeretne tanulni?!
Miért erőszakolnak rá olyan hiábavaló és haszontalan tantárgyakat, mint az irodalom és történelem és művészeti ismeretek, és egyéb büfés tantárgyak?
Miért nem elég az, ha csak az tanul ilyesmiket, aki majd az életben is ilyent szándékozik csinálni, tehát ehhez szükséges képesítésre van szüksége?
És miért az adófizetők pénzéből?
És miért nem azokat támogatja csak az állam (és több) pénzzel, ami valóban az ország javát és fejlődését szolgálják?
És micsoda dolog az, hogy egy szolgáltató, egy boltos akarja megszabni, hogy mit vehet a vevő a pénzért a boltjában?
Nevetséges amit írsz, hol van ott lehetőség, ahol nem lehet választani, mert kötelező?
És ha lehetne választani, mindenki jobban járna, az államnak is kevesebb pénzébe kerülne; illetve amit mégis rá szán pénzt, az jobban megtérülne neki.
Sőt még a környezet is jobban járna vele, mert kevesebb fát kéne kivágni, csak azért hogy irodalom könyvet nyomtassanak, meg hogy irodalom orón fonnyadva feleslegesen
... pazarolják az áramot.
És reál könyveket sem kellene azoknak venni, akiknek meg arra nem tartanak igényt.
Nézd, én mérnök (reál-végzettségű) vagyok, de egy percét nem bántam az irodalom-tanulásnak (bár minden irodalomtanárom tuskó volt), szerintem van értelme. A mérnöki munka nagy része áll irodalomkutatásból, prezentáció, dokumentáció és report készítésből - ha nem tudsz írni és nem tudod kifejezni magad, ezen a pályán is halott vagy (s talán a műszaki szaknyelvet is könnyebb megérteni egy műveltebb embernek).
Különben van választási lehetőség: szakiskolák százai közt válogathatsz. Az alaptudást viszont azért kell megtanulnod, mert (ahogy a nevében is benne van): alap. Nem azért, mert Petőfi verseket kell majd fejből tudnod életed során, hanem hogy megértsd mi a fenéről vakerolt a költő, legyen kifejezőkészséged és nem utolsó sorban: hogy legyen igényed a minőségre, mert az reál és humán területen is elég fontos.
"A mérnöki munka nagy része áll irodalomkutatásból"
Segítsééééééééééééég!
A tanulás nem csak jog hanem kötelesség is. Látod ha ismernéd a jogot akkor ilyen buta mondatot nem írnál le. "És micsoda dolog az, hogy egy szolgáltató, egy boltos akarja megszabni, hogy mit vehet a vevő a pénzért a boltjában?"
Tudod itt a szolgáltató és a szolgáltatást kapó egy és ugyanaz! Ez a demokráciák sajátja.
Szerintem te most vagy nem érted amit írtam, vagy nem tudod mi az a mérnöki munka.
Menj be egy kutatólaboratóriumba, tervező- vagy akárcsak egy hétköznapibb megmunkálócéghez az irodába, s azt fogod látni, hogy a polcok tele vannak szakirodalommal, katalógusokkal és szabványokkal. Igen, a mérnök sem a kisujjából szopja ki, mit kell csinálnia :)
Én mazochista vagyok, ezért imádtam a hazai oktatást. Mert semmi értelmeset és használhatót nem tanítottak. Főleg az irodalmat szerettem, mert a kötelező versektől szenvedhettem. És mindig ideges lettem minden komoly tantárgytól, még a szorzótábla tanulásától is. Mivel az meg hasznos. Ma felnőttként minek nekem matek meg fizika? Nem mindegy hányat szarik a kutyám mások lába elé a járdára?
A melóhelyen sem kell gondolkodnom, a multi gondolkodik helyettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!