"A képzés főiskolai (BA) óvodapedagógus oklevelet ad"-ez akkor most diploma?
Ez nem igaz, óvónőként lehet elhelyezkedni...mi értelme lenne 3 évig főiskolára járni és óvodapedagógiát tanulni, ha utána nem lehetnénk óvónők?
OKJ-s képzésben lehet elvégezni dajka/asszisztensi tanfolyamot . Amit fősikolán tanítanak az már megfelelő óvónői képesítésnek
Hallgatóknak
Oktatóknak
Rektori köszöntő
Aktuális
Történet
Képzések
Szervezeti felépítés
Hitélet
Nemzetközi kapcsolatok
ECL Nyelvvizsgahely
Kulturális események
Linkajánló
Menetrend
Hallgatóknak
Oktatóknak
Felsőfokú szakképzések
Alapképzések (BA)
Mesterképzések (MA)
Szakirányú továbbképzések
Felnőttképzési programok
Csecsemő- és gyermekgondozó-nevelő
Ifjúságsegítő
Titkárságvezető
Katekéta-lelkipásztori munkatárs
Óvodapedagógia
Szociálpedagógia
Tanító
Tanár - Hittanár-nevelő tanár
Intézetek
Könyvtár
Kollégium
Felnőttképzés
Informatikai Központ
Gyakorló helyek
Pályázati Iroda
Rektori Hivatal
Gazdasági Hivatal
Tanulmányi Hivatal
Minőségbiztosítás
Gyakorlati képzés
Idegen nyelvi, Nemzetiségi és Nemzetközi Kapcsolatok
Hitéleti, Hittudományi és Filozófiai
Magyar Nyelv és Kultúra
Neveléstudományi és Módszertani
Romológiai és Alkalmazott Társadalomtudományi
Természettudományi és Matematikai
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
A főiskola által támogatott utazások
ERASMUS
A nemzetközi projektek felelőseinek feladatai
A nemzetközi pályázatok pénzügyi szabályzata
Utazási tervezet - nyomtatvány
Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának értekezletei
Az Erasmus program céljai
Röviden az ECTS-ről
Erasmus hallgatói mobilitás
Erasmus oktatói mobilitás
Erasmus személyzeti mobilitás
Külföldi tanulmányok
Külföldi szakmai gyakorlat
Éménybeszámolók
Vonat
Busz
Szolgáltatások Telefonkönyv Képgaléria Eseménynaptár
Hallgatóknak
Oktatóknak
Felsőfokú szakképzések
Alapképzések (BA)
Mesterképzések (MA)
Szakirányú továbbképzések
Felnőttképzési programok
Csecsemő- és gyermekgondozó-nevelő
Ifjúságsegítő
Titkárságvezető
Katekéta-lelkipásztori munkatárs
Óvodapedagógia
Szociálpedagógia
Tanító
Tanár - Hittanár-nevelő tanár
Intézetek
Könyvtár
Kollégium
Felnőttképzés
Informatikai Központ
Gyakorló helyek
Pályázati Iroda
Rektori Hivatal
Gazdasági Hivatal
Tanulmányi Hivatal
Minőségbiztosítás
Gyakorlati képzés
Idegen nyelvi, Nemzetiségi és Nemzetközi Kapcsolatok
Hitéleti, Hittudományi és Filozófiai
Magyar Nyelv és Kultúra
Neveléstudományi és Módszertani
Romológiai és Alkalmazott Társadalomtudományi
Természettudományi és Matematikai
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
Oktatók
Szakdolgozati témajegyzék
A főiskola által támogatott utazások
ERASMUS
A nemzetközi projektek felelőseinek feladatai
A nemzetközi pályázatok pénzügyi szabályzata
Utazási tervezet - nyomtatvány
Nemzetközi Kapcsolatok Bizottságának értekezletei
Az Erasmus program céljai
Röviden az ECTS-ről
Erasmus hallgatói mobilitás
Erasmus oktatói mobilitás
Erasmus személyzeti mobilitás
Külföldi tanulmányok
Külföldi szakmai gyakorlat
Éménybeszámolók
Vonat
Busz
Terembérlés
Szállás
Látogatás a főiskolán
Büfé
Ebédlő
Jegyzetbolt
Orvos
Tűz- és munkavédelem
ÓVODAPEDAGÓGUS ALAPSZAK
1. Az alapszak megnevezése: óvodapedagógus
2. Az alapszakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése végzettségi szint:
alapfokozat (baccalaureus, bachelor, rövidítve: BA)
szakképzettség: óvodapedagógus
nemzetiségi óvodapedagógus [zárójelben megjelölve a nemzetiségi (horvát, német, román, szerb, szlovák, szlovén) nyelvet, illetve a cigány-roma képzési irányultságot]
3. Képzési terület: pedagógusképzés
4. Képzési ág: óvodapedagógus, tanító
5. A képzési idő félévekben: 6 félév
6. Az alapfokozat megszerzéséhez összegyűjtendő kreditpontok száma: 180 + 30 kreditpont
6.1 Az óvodapedagógus, tanító képzési ág közös képzési szakaszához rendelhető minimális kreditpont: 10 kreditpont
6.2 A szakirányhoz rendelhető minimális kreditpont legalább: 32 kreditpont, legfeljebb 54 kreditpont
6.3 A szabadon választható tantárgyakhoz rendelhető minimális kreditpont: 11 kreditpont
6.4 A szakdolgozathoz rendelt kreditpont: 10 kreditpont
6.5 A gyakorlati ismeretekhez rendelhető minimális kreditpont: 40 kreditpont nemzetiségi óvodapedagógus szakirányon ebből a nemzetiségi képzés gyakorlati ismeretei legalább 6 kreditpont
6.6 Intézményen kívüli összefüggő gyakorlati képzésben szerezhető minimális kreditpont: 12 kreditpont
7. Az alapszak képzési célja, az elsajátítandó szakmai kompetenciák:
A képzés célja olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak az óvodai nevelés feladatainak ellátására, továbbá megfelelő ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához. A nemzetiségi szakirányt választó óvodapedagógusok képesek az óvodás gyermekek magyar nyelven és nemzetiségi nyelven történő nevelésére.
Közös kompetenciák az óvodapedagógus, tanító képzési ágban a hallgatók ismerik:
a kisgyermekkori nevelés és oktatás történetének egyetemes és magyar jellemzőit,
a gyermekek fejlődésének pszichológiai sajátosságait,
Magyarország legújabbkori történetének és társadalmának kérdésköreit,
az információs és kommunikációs technika használatához szükséges eljárásokat, tudnivalókat.
Az alapfokozatot birtokában – a nemzetiségi szakirányt is figyelembe véve – az óvodapedagógusok
a) az ismereteket illetően bizonyították, hogy
ismerik és értik a társadalmi változások, a közoktatás és az óvodai nevelés összefüggéseit;
ismerik a tartalmi szabályozás dokumentumait;
ismerik az óvodáskorú gyermek személyiségének fejlődési sajátosságait;
ismerik a nevelés és fejlesztés elméletét, az óvodás korosztály differenciált személyiségformálásának folyamatát, tevékenységeit, azoktervezését, módszereit, a sajátos nevelési igényű és a hátrányos helyzetű gyermekek nevelésének specifikumait, a családdal valóegyüttnevelés lehetőségeit;
az óvodai tevékenységek tartalmainak közvetítéséhez szükséges szaktudományos és művészeti ismeretekkel rendelkeznek
elsajátították a tevékenységek szervezéséhez szükséges módszertani ismereteket az anyanyelvi nevelés, a játék, a mese-vers, az ének-zene, a vizuális tevékenység, a mozgás és a környezet tevékeny megismerése területén ismerik az élményszerű óvodai életmódszervezés lehetőségeit;
tájékoztatták az egészségre nevelés és a mentális egészség védelmének elvi és gyakorlati kérdéseiben;
ismerik az óvodai mérés, értékelés és minőségfejlesztés elveit, módszereit.
b) ismereteik alkalmazását illetően alkalmasak
az óvodás korú gyermekek személyiségfejlődéséhez szükséges feltételek biztosítására,
óvodapedagógusi nevelő tevékenység ellátására,
kompetenciájukból adódó szakmai lehetőségeik és feladataik felmérésére;
problémák felismerésére, azok kritikus elemzésére és konfliktushelyzetek megoldására;
pedagógiai döntésekre;
előítéletmentesen az inter- és multikulturális nevelésre;
a családokkal való együttműködésre;
a társintézményekkel, fenntartókkal való kapcsolattartásra;
a szakszolgálatokkal szakmai partnerség kialakítására;
önálló tanulással és/vagy szervezett továbbképzésekkel új kompetenciák elsajátítására.
idegen nyelven alapszinten kommunikálni.
c) szakmai attitűdök és magatartás terén rendelkeznek
önismerettel; önértékelési képességekkel; önérvényesítés,
önmenedzselés képességével; sikerorientált beállítódással; minőségtudattal;
gyermek- és emberismerettel, gyermekközpontú szemlélettel,
játszóképességgel,
fejlett kommunikációs képességgel,
társadalmi érzékenységgel, közösségi felelősségérzettel és feladatvállalással,
az egyetemes emberi és nemzeti normák tiszteletével, tudatos értékválasztási képességgel;
a team-munkához szükséges kooperációs képességgel;
környezettudatos magatartással.
A nemzetiségi óvodapedagógusok a fentieken túl
a) a képzés során az ismereteket illetően bizonyították, hogy
magas szintű nemzetiségi nyelvi kompetenciákkal rendelkeznek;
ismerik a nemzetiség történelmét és kultúráját;
nemzetiségi óvodapedagógusként jellemzi őket a korszerű általános műveltség, a társadalmi érzékenység, a közösségi felelősségérzet és feladatvállalás;
ismerik az óvodás korosztály nevelése során hatékonyan alkalmazható nyelvpedagógiai eljárásokat, nyelvátadási és fejlesztési stratégiákat, korszerű ismeretekkel rendelkeznek a korai kétnyelvűség szakterületén.
b) ismereteik alkalmazását illetően alkalmasak
elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában az óvodás- korú gyermekeket valamennyi nevelési területen magyar nyelven nevelni, valamint a nemzetiségi anyanyelvi nevelés feladatait ellátni;
korszerű népismereti/nemzetiségi tartalmak közvetítésére (néprajz, történelem, zene, tánc stb.) alkalmazni tudják e tartalmak óvodás korban történő elsajátíttatásának módszertani lehetőségeit.
c) a szakmai attitűdök és magatartás terén rendelkeznek
a nemzetiségi identitás elmélyítéséhez szükséges gyakorlati készségekkel, jártasságokkal;
a permanens művelődés igényével és képességével;
az egyetemes emberi és nemzeti, illetve nemzetiségi értékek, az erkölcsi normák tiszteletével.
8. A törzsanyag ( szakképzettség szempontjából meghatározó ismeretkörök)
alapozó ismeretek: 32-45 kreditpont
társadalomtudományi ismeretek, pedagógia, pszichológia, informatika szakmai törzsanyag: 125-170 kreditpont
a) szakmai elméleti modul: játék pedagógiája és módszertana, anyanyelvi, irodalmi nevelés és módszertana, matematikai nevelés és módszertana, környezeti nevelés és módszertana, ének-zenei nevelés és módszertana, vizuális nevelés és módszertana, testnevelés és módszertana – 54-72 kreditpont, továbbá differenciált szakmai ismeretek felsőoktatási intézmény egyedi jellegét adó ismeretkörökből (pl.: idegennyelv) –12 kreditpont;
b) speciális programok modul: 30-40 kreditpont
ba) választható programok (pl.: családpedagógia, inkluzív–integrált nevelés, környezeti nevelés, multi- és interkulturális nevelés, gyermek– és gyógytestnevelés, gyógypedagógia) – 15-18 kreditpont,
bb) nemzetiségi óvodapedagógus szakképzettség esetén továbbá: nemzetiségi ismeretek, kétnyelvűség elmélete és gyakorlata, nemzetiségi óvodai foglalkozások módszertana és gyakorlata, nemzetiségi nyelv – 30-40 kreditpont.
c) szakmai gyakorlati modul: 40-57 kreditpont.
9. Szakmai gyakorlat
A gyakorlati képzés az eredményes óvodapedagógusi tevékenységhez szükséges készségek, képességek kialakítását segíti; olyan szervezeti és tevékenységformákat biztosít, amelyek a tartalmilag és módszertanilag komplex, fokozatosan bővülő önállóságú, egymásra épülő óvodai feladatrendszer megvalósítására tesznek alkalmassá. A gyakorlati képzés fogalmába beleértendők a hallgatók hospitálásai, csoportos és egyéni óvodai gyakorlatai, önismereti, kommunikációs és játszóképesség-fejlesztő tréningek, a speciális programok gyakorlatai, valamint a pedagógiai és módszertani stúdiumok keretében végzett gyakorlatok is.
A külső szakmai gyakorlat időkerete 8 hét. Az összes szakmai gyakorlaton belüli kreditértéke 12 kreditpont.
10. Nyelvi követelmények
Egy idegen nyelvből alapfokú „C”, vagy középfokú „A” vagy „B” típusú, államilag elismert, illetve azzal egyenértékű nyelvvizsga, mely feltétele az oklevél kiadásának. A nemzetiségi szakirányon az idegen nyelv – kritériumfeltétel - jellegén túl kreditértékű szakismeret is.
A szak szakfelelőse:
Dr. Zóka Katalin főiskolai tanár
e-mail: zoka@avkf.hu Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Felvételi információkkal kapcsolatban:
Tel.: 06-27/511-155 E-mail: felvi@avkf.hu Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Nem vitatkozom. Van gyakrolat minden félévben nem is kevés. És bárki akivel eddig beszéltem óvónőként dolgozik. ( Eltén vagy AVKF-en végezték el ezt a képzést)Úh. biztos Te tudod jól.
Nem bántásból írom, csak szertintem félre vagy tájékoztatva.
üdv
elég későn találtam meg ezt a kérdést,de azért írok hátha...
Ezzel a képzéssel lehet dolgozni Bölcsibe vagy a kórházba a csecsemőosztályon. A nyiregyi fősulin 2 év és úgy van h 1 hét gyakorlat 1 hét suli . Gyakorlaton elsőbe csecsemőosztály másodikba bölcsi
pá
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!