Mi a bennfoglalás és az osztás közti különbség?
A bennfoglalás egész osztás. 3/2=1
Az osztás meg valós: 3/2=1,5
Ha tévedek javítsatok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
szerintem meg semmi :O
szinonímák számomra
x-ben benne foglaltaik y mennyiségű z
x-et fel lehet osztani y mennyiségű z-re
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A bennfoglalás és az osztás közti különbség a kisgyerekek számára óriási!
Felnőttkorra ez a különbségérzet elveszik, de a tanítóknak és az otthoni tanulásban alsós gyerekének segíteni akaró szülőnek ezt tudni kell ahhoz, hogy az osztást jól megértse a gyerek.
Az osztás kétféle tevékenységről szól, ezért értelmezése is ezzel a két tevékenységgel történik. Osztások eredménye számszerűen megegyezik, mégis más-más tevékenység által jön létre.
Az egyik értelmezés az úgynevezett _bennfoglalás_, ami azt jelenti, hogy egyenlő elemszámú csoportokat készítünk, és azt kívánjuk megállapítani, hogy hány csoport készíthető a rendelkezésre álló elemekből.
Például:
- van 15 db cukorkám, ha egy-egy osztálytársamnak 3 szemet adok (tehát 3 darabjával csoportosítom), akkor hány osztálytársamnak jut?
- 10 méteres kerítést 2 méteres kerítéselemekből készítünk. Hány darab oszlop kell a sarki oszlop után? (10m:2m = 5)
A másik értelmezés az úgynevezett _egyenlő részekre osztás_ (röviden _részekre osztás_), amiben adott, hogy hány egyenlő darabszámú csoportot kell létesíteni a rendelkezésünkre álló elemekből, de nem tudjuk, hogy egy-egy csoportba mennyi elem fog kerülni; éppen ezt akarjuk megtudni.
Például:
- van 15 db cukorkám, 5 osztálytársamnak akarok adni ugyanannyi szemet (tehát 5 egyenlő darabszámú csoportot fogok készíteni), akkor hány szem cukorka jut egy-egy megajándékozott osztálytársamnak?
- egy 10 méteres kerítéshez a sarki után 5 oszlopot akarunk leásni -- mekkora távolságra kerülnek az oszlopok? (10m/5=2m)
Tehát
- tízben a kettő (10:2). Ez a művelet a bennfoglalás (mennyiségekkel: 10m:2m = 5).
- tíz osztva kettővel (10/2). Ez a művelet a részekre osztás (mennyiségekkel: 10m/2=5m).
Megjegyzés:
az eddigi hozzászólások hibásak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az eddigi hozzászólások teljesen hibásak, hiszen
10:2=5 DE 10/2=5
Ez a roppant fontos különbség megéri hogy a szerencsétleneknek később drága pénzért egy éhező (szomjazó) egyetemista órákig magyarázza hogy a tört tulajdonképpen egy osztás ami tulajdonképpen egy bennfoglalás, vagy hogy azért kell elfelejtenie a kettőspontot amire éveken át kondicionálták mert a tantónénik és bácsik szeretnek szopatni. Más LÉNYEGES oka nincs. Persze értem én hogy mi a különbség, de amikor 2-3 jegynyi javulást okoz olyan apróságok megértetése hogy a kivonás csupán egy negatív szám hozzáadása (hopp egyből át tud rendezni egy műveletet előjelhibák nélkül, mert érti hogy miért kell vinni azt a mínuszt is a számmal együtt) vagy hogy az osztás egy törttel való szorzás valójában (és hipp-hopp oda, vissza, keresztbe, kasul kezd el egyszerűsítgetni - helyesen - aki eddig egy kukkot sem értett a törtekből)
akkor kicsit vicces hogy ilyen szépen szakmaian meg lehet indokolni hogy miért tanítanak NAGYON SOK olyasmit amit aztán lerombolnak épp hogy rögzült. Szerintem egyszerűen hülyének nézik a gyerekeket, mert "úgysem értenék meg", pedig dehogynem. Nekem el tudta mondani anno a tanárom (általánosban!) hogy miért helyesebb az egy megoldása van helyett az hogy egybeesik a két gyök, vagy hogy miért mondjuk azt hogy nincs valós gyöke ahelyett hogy nincs megoldása. Érdekes de se a másodfokú egyenletek se a komplex számok bevezetése nem okozott később traumát, ellentétben jó pár osztálytárssal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"tört tulajdonképpen egy osztás"
Miért nem a magyar fociról mondasz véleményt?
Lehet, hogy ahhoz jobban értesz! :)))
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az eddigi hozzászólások teljesen hibásak"
Ez nem igaz. Csak te nem érted!!!
Másrészt amit írtál, marhára nem idevaló.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Helyben vagyunk, most kezdd el megmagyarázni nekem hogy ötnek a negyede nem öt negyed. :D
Ahogy mondtam, megértik, és megtanulják HASZNÁLNI, azok akik hivatalos csodamódszerek ellenére eddig nem értették az egyszerűsítést, bővítést, törtek törttel, vagy egésszel szorzását osztását.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Ez nem igaz. Csak te nem érted" Én értem az iróniát, és azt is tudom hogy az előttem válaszoló írta ezt eredetileg, ő még komolyan.
A válasz is ott van: nincs. lényeges. különbség.
A kérdés maga bizonyítja hogy nem, a gyerekek számára sem óriási a különbség, sokkal inkább nem értik miért kell hirtelen máshogy tanulni ugyanazt. Alsó után soha többet nem kerül elő a 'bennfoglalás'. S! o! h! a! Csak összezavarják vele a gyerekeket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 3. osztályos fiam könyve: x.oldalon még bennfoglalás és karikázni kell a cicákat, 2 lappal odébb már az osztás van.
Nem, nincs különbség, csak röviden rávezetik a gyereket, hogy mi az osztás.
Szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!