120-as pályán, ha késésben van a vonat akkor meg van engedve, hogy esetleg még 125-el lehet menni?
A v43 -nak a max sebessége 120 ,de tud menni 125-el,szokott is,ezért kérdezem a kérdést,hogy 120 -as kocsikkal együtt szabad-e kicsit többel menni. Amúgy 130-ig van a kilométer óra bejelölve a szilin.
Sőt egyszer Debrecen-Nyíregyháza között eléhajtott egy kocsi az ic elé és a vonat nem tudott megálni időben,elkapta a kocsit.
Mint később kiderült,132 km/h - val ment a v43 a cityvel és emiatt elővették a vezért,mert okosok megállapították,hogy ha 120-al megy akkor meg tudott volna állni és nincs kocc...
Nade a fenti kérdéshez térek vissza,megengedett-e adott esetben az ahogy leírtam a kérdést?
Túl lehet lépni, egyszer.
Nem nagyon érdemes, mert egy kis gixer beüt a rendszerbe, pl. gázolás, nézik a szalagot.
A késés nem a vezér problémája, hidd el, emiatt nem kockáztatja az állását és az utasok életét.
Ezenfelül a késést sebességtúllépés nélkül is be lehet hozni.
"15.1.10. A vonatokat a menetrendben előírt
sebességgel kell továbbítani.
Menet közben sohasem szabad túllépni:
a) a pályára és a vonatban levő járművekre engedélyezett legnagyobb
sebességet;
b) a jelzések, valamint az Utasítás rendelkezései alapján alkalmazható
sebességet;
c) a Szolgálati menetrendkönyvben előírt legnagyobb sebességet;
d) a vonat tényleges féksúlyszázalékának megfelelő sebességet;
e) a sebességkorlátozásoknak megfelelő sebességet;
f) jól működő EÉVB hiánya esetén — második figyelésre kötelezett
dolgozóval történő közlekedéskor — a 120 km/h sebességet.
g) a szolgálati helyek nem átmenő fővágányain közlekedő vonatoknál
a bármely irányból odavezető váltó kitérő irányára engedélyezett —
Műszaki Táblázatok II. kötet 7.C. sz. táblázatában meghatározott —
és a vonatkozó biztosított főjelzők jelzési képével is kifejezett sebességet."
Képzeld el, a kamionok többsége sem 80-al megy az autópályán. (hanem inkább 90-el)
Nem szabad többel menni. Egyébként is az EÉVB üzemmódja miatt a megengedett sebesség 120 km/h a V43-nál.
Ha GPS-es méréssel vagy az emig-en olyat látsz, hogy többel megy, mint 120, az azért van, mert a kerékátmérő a közepes abroncskopású kerékre van beállítva a sebességmérő berendezésen, ami alapján KELL közlekedni (nem pedig GPS sebesség alapján). Ha tehát új abroncsok vannak egy V43 alatt, akkor óra és regisztrátum (amit kiértékelnek baleseteknél is) szerint 120-szal mész, de a valóságban már lehet 124-125. Ez így szabályos, mert a hivatalos érték az, amit a Teloc mutat. TRAXX-os vonatoknál ha méred utasként vagy nézed a neten, kerek 120-at fogsz mérni, ott a kerék kopását (az nem abroncsos) figyelembe véve, esztergálások után újra szokták kalibrálni a sebességmérőt, és ott általában a sebesség egyezik a GPS sebességgel, bármennyire is legyen kopott.
Ha a V43 abroncsa kopott, akkor viszont késni fog a vonat is, mert ott az óra szerinti 120 a valóságban már lehet csak 115-116 lesz. Ekkor se szabad többel menni, hogy a GPS sebesség legyen 120, mert akkor már 124-125-öt regisztrálna (illetve az óra is ezt mutatná).
Nem jellemző a sebességtúllépés, főleg késés miatt. Nem kockáztatná pár perc késés behozásáért a mozdonyvezető az állását, hidd el. Ha viszont vastag az abroncs, akaratlanul is - szabályosan - többel fog menni GPS-es mérés szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!