Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Dízelmozdonnyal tolni a vonatot?

Dízelmozdonnyal tolni a vonatot?

Figyelt kérdés

Tegnap, október 5-én a 3368-as vonattal jöttem Keletiből Sülysápig (V43-as a vonat elején). Amikor Sülysápon bejárt a vonat, a váltókörzetben elhaladtunk egy dízelmozdony mellett. Leszálltam, felszálltam a helyi buszra, aztán nézem, hogy a vonat még bent áll. Egyszer csak kürt áradatba kezdett, zárta az ajtókat, és elindult. Akkor látom, hogy az előbb látott mozdony (M62) a vonat végén van, tolja kifelé a vonatot.


Amúgy még így is gyors volt a folyamat, a vonat max. 2 percet állhatott Sülysápon. Nekem ez is furcsa volt a MÁV-ot ismerve.


Ilyen létezik? A dízel tolja a vonatot, az "eredeti" mozdonyból meg fékeznek a körülményektől függően? Vagy hogy van ez? És miért kellett így, valami karbantartás miatt nem volt áram a vezetékben?


2015. okt. 6. 13:33
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

akkor szokták ezt, amikor az adott szakaszon nincs áram, ilyenkor a diesel megtolja az villanyt

a villany 3 kürtszóval figyelmezteti, hogy tolhatja és a diesel 3 kürtszóval válaszol hogy tolja

2015. okt. 6. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
És ez a "megtolás" mit jelent? Én azt gondoltam, hogy pl. x állomásig nincs áram, de akkor elképzelhető, hogy pl. csak Sülysáp állomás területén nem volt?
2015. okt. 6. 13:48
 3/6 anonim ***** válasza:
2015. okt. 6. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Az àllomások is kiszakaszolhatóak, szóval előfordulhat, hogy csak az állomási szakaszon nincs feszültség a felsővezetékben. Ilyenkor rutineljárásnak számít, hogy az áthaladó vonatok átgurulnak, a megálló vonatokat pedig dízelmozdonnyal kitolják. Ilyenkor nem kapcsolják össze a tológépet a vonattal, mert az csak lendületet ad a kitolandó vonatnak, majd lefékez és visszatér az állomásra. Jobb híján kürtjelekkel tudnak kommunikálni a vezetők és a félreértések elkerülése érdekében vissza is igazolják a kapott utasításokat kürttel. A fékezés az elöl haladó, a vonathoz kapcsolt villanymozdonyról történik, nyilván csak ha gond van.
2015. okt. 6. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! :)
2015. okt. 6. 15:10
 6/6 10 deka farhát ***** válasza:
100%
Felsővezeték karbantartást végeztek, ezért az állomásról a "villanyvonatok" csak ún. kapcsolatlan tolómozdony segítségével tudtak elindulni. Azaz a dízelmozdonyt nem kapcsolják rá a szerelvény végére. Induláskor a villanymozdony vezetője három hosszú kürtjelzést ad ("Tolást megkezdeni!" jelzés), amire a dízelmozdony vezetője hosszú-rövid-hosszú kürtjelzéssel ("Féket ereszd meg!" jelzés) "válaszol", és elkezdi tolni a vonatot. A tolást általában az állomás végén, a váltóknál szokták abbahagyni, mivel innen már van akkora lendülete a szerelvénynek, hogy a feszültség alatt lévő nyílt vonali felsővezeték alá érjen a mozdony áramszedője.
2015. okt. 7. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!