A trolibuszoknak, villamosoknak miért nincsen beépített akkumulátoruk?
A villamos-troli csomóponti kereszteződésben úgy oldják meg azt, hogy rövidzárlat ne keletkezzen, hogy szigetelik a villamos és troli felső vezetékének azon részét ahol ,,találkozik" a 2. Így a troli csak lendülettel tud átmenni. Olvastam nem rég az interneten egy olyan esetről, hogy a troli ,,elakadt" egy ilyen kereszteződésben egy szabálytalan autós miatt mert pont olyan szerencsétlen helyzetben állt meg ahol a felső vezeték olyan szakaszon volt ami szigetelve van. Vissza kellett tolni olyan részre ahol már van áram.
A kérdésem pedig az lenne, hogy a trolikban miért nincsen olyan erős akkumulátor ami egy rövid ideig tudná hajtani a motort lényegében egy hidat képezve az ilyen esetekben? Ha újra áram alá kerül akkor vissza tudna töltődni. Ez lényegében olyan lenne mint a PC-nél a szünetmentes táp.
Egyrészt das ist Magyarisztán és amíg 100 éves trolikkal nyomják addig ne várjunk mást.
Meg mekkora akksi kéne ahhoz hogy mozgassa a böszme buszt?
Igazából drága lenne átalakítani vagy új buszokat venni.
Az új hibrid trolikban már van akkora akksi, hogy ez ne jelentsen problémát.
Ha abból a szemszögből nézzük, hogy 200 troli "felakksizása" több tíz(ha nem száz) milliós tétel, míg pár évente egyszer az utasokkal arrébb tolatni egy buszt ingyen van .. :D
Pont 2 hete láttam itt felénk, hogy a 81-es trolibuszt tologatták az utasok. Hát elég cink volt. Én biztos nem toltam volna. Gondolom azért volt pár akinek a zsebében ott lapult a több mint 10 ezres bérlet.
Azok az új Skoda trolik amik a belvárosban mennek, aksisak, de csak picit tudnak vele menni. De szerintem már annyit se ahogyan karban vannak tartva a bkv járművei. Amivel tényleg igényes a BKV, az a 2-es, a 4-es metro illetve a combino, amit akkor is felújítanak ha nem kell. Többi le van szarva sajnos.
Pedig van akksi a trolik egy részében. A 83-as Ganz trolik talán még most is lehúzott áramszedővel közlekednek a Kálvin tér környékén.
Ez egy másik Solaris:
Akkor üdv mindenkinek a 21. században:
A BKV Ganz-Skoda-Solaris trolijai minden (munka)napon, minden egyes kanyarban akkuról járják be a 79-es Kárpát utcai hurokútvonalát. De az M4 metró építése során a 83-asok Fővám tér-Kálvin tér szakaszán is ugyanez volt a szitu. Tereléseknél is alap, hogy a Solarisokat vetik be.
A használtan vett MAN trolikban pedig dízelmotor van erre a célra, sajnos ez utasforgalomban nem használható, túl gyenge ahhoz.
A villamostender opciós részében is vannak akkus villamosok, a 2-es Kossuth téri szakaszán szednék le a drótot.
Annyira bírom a folyamatos negatív hangokat :D
"Én biztos nem toltam volna. Gondolom azért volt pár akinek a zsebében ott lapult a több mint 10 ezres bérlet."
Te vagy a tipikus hangoskodó, aki ahelyett hogy beszállna segíteni, hogy 1 perc alatt megoldódjon a probléma, inkább áll 10 percig és hőbörög. A 10 ezres bérletre meg annyit, hogy láttam már BMW-t is amit toltak, azt meg nem 10 ezer megtankolni.
Amúgy ahogy már le lett írva az újabbakban van, a régebbiek lassan ki lesznek vonva. A "szünetmentes táp" meg PC-nél is vagy drága, vagy olcsó de tönkremegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!