Nagyon drága most a dízel. Szerintetek nem érné meg a MÁV-nak az olyan vonalakon, ahol dízelmozdony jár, gőzmozdonyokra váltani?
60-70e hektár semmire nem használt földterületünk van kihasználatlanúl.
Talán biodizelre kellene lecserélni.
Ahogy a busz kölekedést is, és támogatni mellette a gépgyártás inovatív átállását.
3 légy egycsapásra, a maga multiplkátor hatásaival
Kevesebb import
élénkülő mezőgazdaság
inovatív gépgyártás
ma 13:26
Nagyon rá vagy pörögve ezekre a 3 lépéses megoldásokra:D
"60-70e hektár semmire nem használt földterületünk van kihasználatlanúl. "
Hol is vannak, milyen földek ezek?
Tudod a föld nem egy homogén közeg ami "főd" és kész.
És a gőzmozdonyokat honnan kitől venné meg a cég, és nem utolsó sorban MIBŐL?
Nem gondolod, hogy egyetlen gőzmozdony árából vígan elketyegnek a dízelgépek?
Bár csöppet tudatlan vagy, attól hogy otthon a kályhába beledobálsz minden szemetet attól egy kózös tűzterébe bizony nem dobálhatsz bele mindent szén helyett...
Gőzmozdony még 50 éve is divatban volt, nem csak 150.
( [link] )
DE:
Egy mozdony ára még a MÉH telepen ócskavas áron is sok milliós tétel (kb 150t a tömege). Van fogalmad mennyibe kerülne lecserélni őket azért mert mondjuk 20-30%-al felmegy a gázolaj ára?
Arról nem beszélve, hogy az üzemanyag árának jelentős része adó. Ha kevesebbet költünk üzemanyagra, kevesebb jövedéki adó folyik be a költségvetésbe, nemzetgazdasági szinten nem nyertünk semmi (az adót pedig megemelik máshol).
Hogy olcsóbb volna -e üzemeltetni, ezt aránylag egyszerű kiszámolni hatásfok, tüzelőanyag árának ismeretében. Nem szabad kifelejteni a szilárd tüzelőanyag bonyolultabb (költségesebb) logisztikáját és munkaerőigényét
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!