Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nagyon drága most a dízel....

Nagyon drága most a dízel. Szerintetek nem érné meg a MÁV-nak az olyan vonalakon, ahol dízelmozdony jár, gőzmozdonyokra váltani?

Figyelt kérdés
2011. dec. 24. 12:54
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%
Tudod te mennyi a széntüzelés hatásfoka?
2011. dec. 24. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Elvileg bármivel lehet tüzelni bennük csak égjen. Nem csak szénnel, hanem mondjuk fával, tőzeggel, szeméttel is lehet és akkor már egyből gazdaságosabb lesz, mint a dízel.
2011. dec. 24. 13:07
 3/19 anonim ***** válasza:
Nem lenne túl környezetbarát, és mint mondtam alacsony a hatásfoka. Sokkal nagyobb értékű szeméttel vagy fával kellene megtölteni, mint a dízel.
2011. dec. 24. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:
100%
vonják rögtön lovak mi? nem éri meg a gőzmozdony, az kb 150 éve volt divat :D
2011. dec. 24. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim válasza:

60-70e hektár semmire nem használt földterületünk van kihasználatlanúl.


Talán biodizelre kellene lecserélni.


Ahogy a busz kölekedést is, és támogatni mellette a gépgyártás inovatív átállását.


3 légy egycsapásra, a maga multiplkátor hatásaival


Kevesebb import

élénkülő mezőgazdaság

inovatív gépgyártás

2011. dec. 24. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

ma 13:26


Nagyon rá vagy pörögve ezekre a 3 lépéses megoldásokra:D

2011. dec. 24. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:

"60-70e hektár semmire nem használt földterületünk van kihasználatlanúl. "


Hol is vannak, milyen földek ezek?

Tudod a föld nem egy homogén közeg ami "főd" és kész.

2011. dec. 24. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
Vagy építünk 3-4 Bős-Nagymarost a magyar szakaszra, és mindenhol mehet majd villamos motorvonat/villanymozdony, a városokban meg troli. ( ez sem feltétlen környezetkárosítóbb, mint visszatérni a gőzvontatáshoz).
2011. dec. 24. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:

És a gőzmozdonyokat honnan kitől venné meg a cég, és nem utolsó sorban MIBŐL?

Nem gondolod, hogy egyetlen gőzmozdony árából vígan elketyegnek a dízelgépek?


Bár csöppet tudatlan vagy, attól hogy otthon a kályhába beledobálsz minden szemetet attól egy kózös tűzterébe bizony nem dobálhatsz bele mindent szén helyett...

2011. dec. 24. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:

Gőzmozdony még 50 éve is divatban volt, nem csak 150.

( [link] )

DE:

Egy mozdony ára még a MÉH telepen ócskavas áron is sok milliós tétel (kb 150t a tömege). Van fogalmad mennyibe kerülne lecserélni őket azért mert mondjuk 20-30%-al felmegy a gázolaj ára?

Arról nem beszélve, hogy az üzemanyag árának jelentős része adó. Ha kevesebbet költünk üzemanyagra, kevesebb jövedéki adó folyik be a költségvetésbe, nemzetgazdasági szinten nem nyertünk semmi (az adót pedig megemelik máshol).

Hogy olcsóbb volna -e üzemeltetni, ezt aránylag egyszerű kiszámolni hatásfok, tüzelőanyag árának ismeretében. Nem szabad kifelejteni a szilárd tüzelőanyag bonyolultabb (költségesebb) logisztikáját és munkaerőigényét

2011. dec. 24. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!