Hány kilos embert bir el egy kerékpár?
"Ami lényeges, az a minőségi kézzel fűzött kerék,illetve egy komolyabb váz és hajtómű,masszív nyeregcső zár, komolyabb kormánycsapágy, előírt nyomás maximuma a gumiban.."
Nézz körül bringák között,valami jobbat és erősebbet kéne venned mint amit átlagában lehet kapni.
Ha fogyni szeretnél,akár három kerekű biciklit is nézhetsz..
Simán, én is ennyivel kezdtem néhány éve, az egyik nagy büdös BKV-sztrájknak köszönhetően.
Egy használtan 8000 Ft-ért vett, 24 colos kerekű Neuzer "montival" (merev villás, acélvázas, tkp. gyerekbringa) kezdtem, ebbe beletekertem 1 év alatt napi 6-12 km-t. Eltört a hátsó tengely, műanyag pedálok leamortizálódtak, a középcsapágy cserére szorul, ilyesféle hibák akadtak, de kibírt a kis tragacs. A vacak műanyagkaros Y-fék persze nem ért semmit, egy komolyabb lejtőn alig tudtam megállni vele, úgyhogy dombokkal nem nagyon kísérleteztem :)
1 év után váltottam futár haver montijára (Mongoose Tyax Elite, első teleszkóppal, mechanikus tárcsafékkel, egész jó kis cucc). Eleinte ezzel is napi 12 km-t tekertem, melóba meg vissza 2x, de bevállaltam hosszabb túrákat is, 30-40 km-eseket. Ezzel már dombra is mertem menni :)
Később a melóhelyem elköltözött, így ma már napi 28 km-t tekerek, aminek köszönhetően megerősödtem annyira, hogy be mertem vállalni hosszabb (100-200 km-es) túrákat is, és a hegyektől sem félek már. Ha minden jól megy, nyáron az Adriára fogok letekerni.
Amortizáció az van rendesen, amit valszeg a súlyomnak köszönhetek: első agy, hátsó felni, kormánycsapágy, lánc, lánctányér, fogaskoszorú, egyszer még a váz is elrepedt :/ Szóval gyakran vittem szervizbe, de az is tény, hogy tavaly 8000 km-t tekertem bele, javarészt igen vacak állapotban lévő utakon. Ma már szinte mindenhova bringával járok, így legalább egy BKV-bérlet árát megspórolom vele. És gyorsabb is.
Ami a súlyomat illeti, az 140-ről lement 120-ra, onnan nem mozdul. Túlságosan szeretek enni :)
Szóval én azt javasolnám, hogy vegyél valami masszív, lehetőleg tárcsafékes montit, és azzal gyakorolj.
Még valami, amire sztem figyelned kell (nekem és hasonló súlyban lévő ismerősömnek is probléma volt), hogy a combhajlat hajlamos kidörzsölődni, ha nem vagy még hozzászokva a hosszas tekeréshez. Ez nekem pár hét után teljesen elmúlt.
A terepbicajokat nagy erőhatásokra tervezik.
Az enyémnek asszem 90kg az ajánlott max használati súja. Na de az terepen! Szóval ott bőven több erő hat rá mint normál használat mellett egy 140kg-os embertől.
Másodiknak meg:
Ha ennyit tekersz akkor ne csodálkozz azon hogy kopnak az alkatrészek :D A váz az szar ügy. De a többi természetes.
Nekem bicajboltos azt ajánlotta hogy érdemes 3db láncot venni. És 300km-enként cserélgetni őket. Így egyenletesen kopnak hozzá a fogaskerekekhez. Viszont nyúlásukkal nem koptatják annyira.
Ami csapágyas azt meg én is megtapasztaltam hogy nem árt kb havonta szétszedni, kipucolni és alaposan bezsírozni...
Meg ha véletlen megadná magát a mechanikus tárcsád akkor próbáld ki a hidraulikusat ;) Elég sok közöttük a különbség :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!