Hány kilos embert bir el egy kerékpár?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Ami lényeges, az a minőségi kézzel fűzött kerék,illetve egy komolyabb váz és hajtómű,masszív nyeregcső zár, komolyabb kormánycsapágy, előírt nyomás maximuma a gumiban.."
Nézz körül bringák között,valami jobbat és erősebbet kéne venned mint amit átlagában lehet kapni.
Ha fogyni szeretnél,akár három kerekű biciklit is nézhetsz..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Simán, én is ennyivel kezdtem néhány éve, az egyik nagy büdös BKV-sztrájknak köszönhetően.
Egy használtan 8000 Ft-ért vett, 24 colos kerekű Neuzer "montival" (merev villás, acélvázas, tkp. gyerekbringa) kezdtem, ebbe beletekertem 1 év alatt napi 6-12 km-t. Eltört a hátsó tengely, műanyag pedálok leamortizálódtak, a középcsapágy cserére szorul, ilyesféle hibák akadtak, de kibírt a kis tragacs. A vacak műanyagkaros Y-fék persze nem ért semmit, egy komolyabb lejtőn alig tudtam megállni vele, úgyhogy dombokkal nem nagyon kísérleteztem :)
1 év után váltottam futár haver montijára (Mongoose Tyax Elite, első teleszkóppal, mechanikus tárcsafékkel, egész jó kis cucc). Eleinte ezzel is napi 12 km-t tekertem, melóba meg vissza 2x, de bevállaltam hosszabb túrákat is, 30-40 km-eseket. Ezzel már dombra is mertem menni :)
Később a melóhelyem elköltözött, így ma már napi 28 km-t tekerek, aminek köszönhetően megerősödtem annyira, hogy be mertem vállalni hosszabb (100-200 km-es) túrákat is, és a hegyektől sem félek már. Ha minden jól megy, nyáron az Adriára fogok letekerni.
Amortizáció az van rendesen, amit valszeg a súlyomnak köszönhetek: első agy, hátsó felni, kormánycsapágy, lánc, lánctányér, fogaskoszorú, egyszer még a váz is elrepedt :/ Szóval gyakran vittem szervizbe, de az is tény, hogy tavaly 8000 km-t tekertem bele, javarészt igen vacak állapotban lévő utakon. Ma már szinte mindenhova bringával járok, így legalább egy BKV-bérlet árát megspórolom vele. És gyorsabb is.
Ami a súlyomat illeti, az 140-ről lement 120-ra, onnan nem mozdul. Túlságosan szeretek enni :)
Szóval én azt javasolnám, hogy vegyél valami masszív, lehetőleg tárcsafékes montit, és azzal gyakorolj.
Még valami, amire sztem figyelned kell (nekem és hasonló súlyban lévő ismerősömnek is probléma volt), hogy a combhajlat hajlamos kidörzsölődni, ha nem vagy még hozzászokva a hosszas tekeréshez. Ez nekem pár hét után teljesen elmúlt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A terepbicajokat nagy erőhatásokra tervezik.
Az enyémnek asszem 90kg az ajánlott max használati súja. Na de az terepen! Szóval ott bőven több erő hat rá mint normál használat mellett egy 140kg-os embertől.
Másodiknak meg:
Ha ennyit tekersz akkor ne csodálkozz azon hogy kopnak az alkatrészek :D A váz az szar ügy. De a többi természetes.
Nekem bicajboltos azt ajánlotta hogy érdemes 3db láncot venni. És 300km-enként cserélgetni őket. Így egyenletesen kopnak hozzá a fogaskerekekhez. Viszont nyúlásukkal nem koptatják annyira.
Ami csapágyas azt meg én is megtapasztaltam hogy nem árt kb havonta szétszedni, kipucolni és alaposan bezsírozni...
Meg ha véletlen megadná magát a mechanikus tárcsád akkor próbáld ki a hidraulikusat ;) Elég sok közöttük a különbség :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!